Foto: TANJUG/ FOTO HINA/ LANA SLIVAR DOMINIĆ bg

Deset minuta već decenijama neviđenog nevremena u Novigradu bilo je dovoljno da uništi centar istarskog gradića i obližnjeg Aminesovog kampa Sirena. Stabla su padala pod naletom nevremena, a brojni kamperi spas su potražili u svojim kamperima i kamp-kućicama. Ipak, neki su jedva izvukli živu glavu.

„Šta da vam kažemo. Srećni smo što smo živi. Sekunda je bila u pitanju da izgubim život… Stablo nam je palo na kamp kućicu, i to na mesto gde sam stajao pola minute ranije. Igrom slučaja izašao sam kako bih zadržao odeću da nam ne odleti. Nisam čuo da pada stablo, a kako sam zakoračio napolje iz kamp kućice, na nju je palo deblo. Moja supruga stajala je u drugom delu kućice i od straha je počela da me zove. Mislila je da sam poginuo. Izašla je na prozor „, rekao je za Jutarnji list vidno uznemireni Halim Bečić iz Švedske, koji već godinama letuje u kampu Sirena.

Ne seća se da je ikad bilo ovakvog nevremena. Njegova supruga kaže da je morala da popije tabletu za smirenje i kako je jedino bitno da je sve prošlo kako treba.

„Nebitna je na kraju materijalna šteta. Bitno da smo živi. Jednom smo imali slično iskustvo u Selcima, ali nikad baš ovako. Kamp kućica nam je sad za baciti u smeće. Noćas ćemo da prespavamo u hotelu. Hotelska firma Amines ponudila nam je sobu, a onda se vraćamo nazad u Švedsku. Za nas je letovanje gotovo“, rekla je Arnada Bečić.

Ništa manje uznemirena nije ni Karin iz Austrije, na čiju je kamp kućicu takođe palo debelo stablo. Srećom, šteta je mnogo manja nego kod njihovih suseda.

„Sklonili su nam stablo s kampera i sad zbrajamo štetu. Kako je stablo palo na krov, sad moramo da proverimo šta se dogodilo. Mislili smo da odemo kući u utorak, ali sad ćemo da skratimo boravak. Ne znamo, doduše, hoće li nam kamper uopće biti u voznom stanju“, rekao je Karin proveravajući krov porodičnog kampera.

U Hrvatskoj je bila na odmoru sa suprugom i dvoje dece. Za vreme olujnog vetra skrivali su se u kamperu i prava je sreća da šteta nije veća. Njihovi susedi Holanđani taman su se u vreme najveće oluje vraćali u kamp iz Pule.

„Imali smo šta da vidimo. Parcela nam je puna stabala, a jedno stablo palo je na šator moje ćerke. Sreća je što nismo bilo ovde. Ali, šta ćemo. Nastavljamo odmor. Ovo nije ni prva ni poslednja oluja koju smo doživeli“, istakao je Steven iz Holandije.

U celom kampu je na desetine vatrogasaca koji pomeraju stabla s parcela i puteva, kao i automobila i kamp kućica. Štete će se danima zbrajati. Najbitnije im je da do kraja dana pomere stabla koja predstavljaju opasnost, a potom će sanacija kampa trajati još danima.

Gosti kampa su unezvereni, svi prate šta se događa, stalno dolaze na recepciju i prijavljuju štete, traže vatrogasce da dođu do njihovih parcela. Nudi im se alternativan smeštaj u drugim objektima i obližnjem kampu Mareda. Na snazi je vanredna situacija. Neki gosti se boje da prespavaju u kampu.

Na licu mesta je bio županijski vatrogasni zapovednik, Dino Kozlevac, koji je rekao da su odmah po dojavi brojni vatrogasci bili upućeni u Novigrad.

„Situacija je zaista opasna i pravo je čudo što niko nije stradao na kopnu. Posebno kad vidite koliko je stabala palo. Nažalost, u moru je nestao jedan jedriličar. Njegova supruga došla je brodom na kopno i rekla da joj je suprug pao s istog. Za njim se traga. Zbog te gospođe došla je i Hitna pomoć jer je zbog stresa doživela živčani napad“, rekao je Kozlevac.

Pročitajte još:

Na rivi u centru grada je haos. U gradić ne može da se uđe automobilima jer su vatrogasna vozila svuda. Postavljene su metalne ograde na putu. Seku se grane stogodišnjih borova od kojih više nije ostalo ništa.

Grad je svejedno krcat turistima koji šetaju, odlaze na večere dok vatrogasci i komunalci hitro pokušavaju da pomere borove s puteva, parkova, crkve, kuća. Srećom, oluja nije prošla po celom gradu, a na ulazu u Novigrad čak i nije moglo odmah da se vidi da se takva apokalipsa odigravala na samoj rivi.

„Mi smo bili u kancelariji i čuli smo da pada i duva, ali nismo shvatili da je takvo nevreme. Kad smo izašli, ostali smo u šoku. Ništa nismo mogli da vidimo pred sobom, kiša je padala vodoravno“, rekao je očevidac.