Foto:AP Photo/Kirsty Wigglesworth

Na rafovima supermarketa u Velikoj Britaniji nalazi se samo prašina. Kako koronavirus ponovo divlja na ovoj ostrvskoj zemlji, sve veći broj ljudi nalazi se u karatinu, u koji sudeći po fotografijama, iz radnji odlaze tek nakon što isprazne rafove, a kako se sve više zaražavaju i radnici - rafove nema ko da dopuni.

Zbog toga su sve češći apeli upućeni premijeru Borisu Džonsonu da period karantina smanji sa sedam na pet dana.

Pročitajte još:

Upućuju ih, kako poslovni lideri, tako i zdravstveni stručnjaci, a razlog je taj što se industrije širom zemlje suočavaju s prinudnim zatvaranjem zbog odsustva osoblja, jer se u karantinu u Britaniji trenutno nalazi više od milion građana.

Premijer je, sa druge strane, rekao da je sada svi treba da budu oprezni i čuvaju se od virusa, ne govoreći ni o kakvim planovima za smanjenje perioda izolacije usled oboljenja od koronavirusa.

Trenutni period izolacije u Britaniji je najmanje sedam dana, pod uslovom da osoba pozitivna na koronavirus ima najmanje dva negativna testa napravljena u razmaku od najmanje 24 sata šestog i sedmog dana karantina.

Stručnjaci tvrde da bi skraćivanje perioda izolacije na pet dana britanskoj ekonomiji uštedelo 359 miliona evra ovog meseca, dok je Centar za ekonomska i poslovna istraživanja procenio da će trenutna pravila koštati zemlju 0,5 odsto mesečnog BDP-a.

Foto:AP Photo/Kirsty Wigglesworth

U međuvremenu, profesor medicine Pol Hanter rekao je bi bilo dobro smanjiti period karanitina, jer najveći rizik od prenošenja dolazi od dva dana pre do tri dana nakon što se neko razboli.

„Mislim da se zaista većina infekcija prenosi dva, tri ili četiri dana nakon što se neko razboli. U ovom trenutku se oseti veliki pritisak na privredu zbog odsustva radnika, što može da rezultira čak i zatvaranjem nekih kompanija“, rekao je Hanter, a prenosi Dejli Mejl.

Foto:AP Photo/Kirsty Wigglesworth

Pored pratnih rafova, problem predstavljaja i poremećaj u saobraćanju vozova, jer je otkazana trećina železničkih usluga, a svaki deseti radnik železnice je na bolovanju. Takođe, problem je što smeće na ulicama nema ko da sakupi i koje u većini ulica nije uklanjano od Nove godine.

Foto:AP Photo/Kirsty Wigglesworth

Britanija sada razmatra mogućnost da ponovo u rešavanju problema angažuje vojsku, baš kao što je to učinila tokom septembra kada je ovu državu pogodila nestašica goriva.

BONUS VIDEO: Cela Britanija u redu za gorivo, slike koje su nama dobro poznate

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar