U trci za pobedu u prvom krugu predsedničkih izbora Aleksandar Vučić je na kampanju potrošio čak šest miliona evra. Tu je ubedljivo pobedio, ne samo u pogledu konačnog rezultata, nego i uloženog novca. Kako pokazuju finansijski izveštaji podneti Agenciji za sprečavanje korupcije, na kampanju Zdravka Ponoša potrošeno je oko 435.000 evra, odnosno skoro 14 puta manje u odnosu na Vučićevu, dok su izborni troškovi Biljane Stojković iznosili svega 184.000 evra.
Aleksandar Vučić i njegova Srpska napredna stranka nastavili su da troše milione evra u izbornim kampanjama. Ova poslednja pokazala je koliko su naprednjaci finansijski nadmoćni u odnosu na svoje konkurente, a da (bar na papiru) nisu dobili ni dinar priloga fizičkih i pravnih lica, po čemu su ranije bili prepoznatljivi.
Najviše novca, Aleksandar Vučić dobio je iz budžeta 645.771.000 dinara ili oko 5,5 miliona evra, a ostatak je prebačen sa računa za finansiranje redovnog rada SNS.
Prema zvaničnim podacima, na Vučićevu kampanju potrošeno je ukupno 704.713.686 dinara ili oko šest miliona evra. Više od polovine tog novca ili oko 3,9 miliona evra Vučić je izdvojio za TV oglašavanje, dok je daleko manje – oko 620.000 evra potrošeno na oglašavanje u štampanim medijima. Kada se na to doda i internet, ukupno je za oglašavanje izdvojeno 4,7 miliona evra.
Preostali deo novca, trošen je na organizaciju javnih događaja, koji je u najvećem broju slučaju realizovala firma “Skaj mjuzik solušn”, kao i na marketinške agencije i istraživanja javnog mnjenja.
Nijedan drugi predsednički kandidat Vučićevu kampanju nije mogao ni blizu da isprati.
Zdravko Ponoš, iza koga je stala koalicija “Ujedinjeni za pobedu Srbije”, osvojio je drugo mesto u trci za predsednika i oko 700.000 glasova, sa više nego skromnim sredstvima za kampanju. Prema finansijskom izveštaju o troškovima izborne kampanje, u Ponoševu kampanju je uloženo svega 51.290.019 dinara ili 434.661 evro.
Naspram Vučićevih 3,9 miliona evra potrošenih na TV oglašavanje, Ponoš je u te svrhe izdvojio oko 134.000 evra.
On je inače iz budžeta dobio oko 46 miliona dinara, dok je ostatak novca prikupio od priloga fizičkih lica.
Biljana Stojković, koja je u predsedničku trku ušla kao kandidat koalicije “Moramo” imala je još skromniju kampanju. Ona je potrošila ukupno 21.737.962 dinara ili oko 184.000 evra.
Zanimljivo je da je Stojković dobar deo novca koji su svi kandidati dobili iz budžeta vratila u državnu kasu i to više od polovine – 24,4 miliona dinara.
Od novca koji je dobila iz državnog budžeta potrošila je 21,6 miliona dinara, a ostatak je prikupila iz priloga fizičkih lica. Kandidatkinja “Moramo” je na TV oglašavanje potrošila samo 66.000 dinara i to tako što je zakupila termin na RTV Melos.
Predsednički kandidati Milica Đurđević Stamenkovski ispred Zavetnika i Boško Obradović, koji je predvodio koaliciju Patriotski blok, u kampanji imali su na raspolaganju skoro istu sumu novca.
Đurđević Stamenkovski je na kampanju izdvojila 46.124.049 dinara ili oko 391.000 evra. Sav novac koji je potrošila dobila je iz budžeta.
Sa druge strane, Boško Obradović je na novac koji je dobio iz državne kase dodao i prilog od 116.000 dinara. Ukupni troškovi njegove kampanje iznosili su 46.126.385 dinara ili oko 391.000 evra.
Sličan iznos izdvojio je i Miloš Jovanović, kandidat koalicije NADA. On je u trci za predsednika države za kampanju potrošio oko 47 miliona dinara.
BONUS VIDEO DLZ – 28 dana neprekidne Vučićeve kampanje
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare