Na Makiškom polju u toku su radovi na izgradnji beogradskog metroa, a danas ih je obišao predsednik Aleksandar Vučić.
„Ovo izgleda impresivno, za razliku od pre nekoliko meseci kada je sve počelo“, rekao je Vučić.
Ministar finansija Siniša Mali preneo mu je da radovi idu brže od planirane dinamike.
„Ukupno je oko 72 hektara, 16 hektara je već završeno, nasuto kamenom, očekujemo i peskom uskoro. Daleko idemo ispred plana“, rekao je Mali.
Ministar je dodao da se u septembru očekuje potpisivanje ugovora za izgradnju infrastrsukture, odnosno saobraćanjica po celom Makiškokom polju, kako bi se ceo taj deo otvorio za razvoj i izgradnju.
„To je važno za Železnik, Ostružnicu, druga naselja“, konstatovao je predsednik Vučić.
Mali mu je preneo i da se u septembru, a najkasnije u oktobru očekuje ugovor za izgradnju samog depoa.
Do kraja godine Ežis bi trebalo da završi idejni projekat prve linije, kako bi, po planu, polovinom naredne godine, počela gradnja te prve linije.
Vučić je podsetio da je prva linija Mirijevo – Makiš, druga Mirijevo – Bežanija, a treća Banjica – Bežanija.
Mali je ukazao i da je svakodnevno na gradilištu 140 radnika, ali da je tu najvažnija mehanizacija.
„Vrednost ovih radova je 57 miliona evra, plus PDV“, rekao je Mali.
Sa predsednikom, na mestu gde je počela gradnja metroa, radove su obišli i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, ambasador Francuske Pjer Košar, otpravnik poslova u Ambasadi Kine Tjen Išu, zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić…
Početak radova na izgradnji beogradskog metroa, velikog infrastrukturnog projekta na koji građani srpske prestonice čekaju decenijama, ozvaničen je u novembru prošle godine radovima na nasipanju i pripremi terena na Makiškom polju gde će biti izgrađen depo budućeg metroa.
Planom generalne regulacije šinskih sistema, koji je usvojen istog meseca na sednici Skupštine grada Beograda, predviđeno je da prva linija metroa povezuje Železnik i Mirijevo, a druga Mirijevo i Zemun.
Obe linije biće duge po 21 kilometar, a kako je planirano radovi na prvoj biće završeni do 2028, dok će druga linija biti gotova 2030. godine.
Osim izgradnje metroa, planom generalne regulacije šinskih sistema predviđeno je proširenje tramvajske mreže i BG voza čime će biti omoguceno da 2030. godine šinski sistem postane dominantan podsisitem u javnom prevozu u Beogradu.
Beogradski metro je prvi put obećan davne 1970. godine kada je gradonacelnik bio Branko Pešić, a prva studija o metrou u Beogradu urađena je pre više od 50 godina.
Bonus video: Protest na Makišu zbog izgradnje metroa
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare