Đilas: Evroparlamentarci zbog ličnog komfora precrtali evropske vrednosti

Politika 24. sep. 202112:37 > 13:26
Podeli:
Dragan Djilas
Dragan Đilas Foto:Nemanja Jovanović/Nova.rs

Lider SSP Dragan Đilas rekao je na konferenciji za novinare da jedino što je štetnije od toga da Beograd ne dobije metro je da dobije ovaj na kome se radi. On je govoreći o dijalogu naveo da su ljudi koji su došli iz Evrope, u koje je i sam polagao neke nade, zarad ličnog komfora, zarad toga da ih ne napadaju Vučićeve kolege u njihovim državama ili zarad finansijskog interesa nekih od njih, odlučili da precrtaju te evropske vrednosti.

„Juče je SPS dala primdbe na nacrt plana generalne regulacije šinskih sistema. I pored toga što je zamenik gradonačelnika rekao da do promena neće doći. Hvala stručnjacima koji su nam pomogli da naše primedbe budu zasnovane na nauci i znanju“, rekao je Đilas.

On je naveo da smo izgubili osam godina na izgradnji metroa.

„Bila su obezbeđena sredstva, trebalo je da počne izgradnja metroa 2016, a prva linija je trebalo da bude gotova 2020. Cena tog projekta je bila 2,2 milijarde evra, a danas imamo cenu od skoro šest milijardi. Ovim projektom se ruše sva znanja o metrou koja postoje u svetu da se gradi tamo gde živi najviše ljudi, a ne najmanje. Postavlja se pitanje zašto je neko promenio gotovu studiju, koju je cela Skupština Beograda jednoglasno usvojila. Odgovor je jednostavan. Projekat je izmenjen da bi metro prošao kroz oblasti gde niko ne živi, a gde će sutra raditi firme bliske vlasti, da bi se digla cena puta tri i da bi neko mogao da se ugradi“, rekao je Đilas.

On je izjavio da današnja verzija metroa ne pokriva najnaseljeniji deo Novog Beograda.

„Nama su došli stručnjaci iz Beča, Minhena… Rekli nam da ne gradimo ispod zemlje na Novom Beogradu, jer ima mnogo podzemnih voda. Pre 40 godina su ljudi iscrtali metro, ostavili mesto za njega, i sad je neko došao i sve to promenio“, rekao je Đilas.

On je naveo da je druga besmislica krak metroa koji kreće iz nečeg što se zove Železnik, iako je daleko od njega, ide preko Makiškog polja…

„Umesto da ide kroz Prokop, što je bila jedina šansa da Prokop oživi, ne prolazi nijedna linija. Ovo je jedini metro u svetu što ide s jedne strane pored reke. Ko će sa te strane da uđe? Stanica ukrštanja je bivša železnička stanica, koju ćemo vratiti. Ta stanica treba da bude čvorište, umesto da bude čvorište u centru grada. Stručnjaci su naveli da su doveli u pitanje brojeve na osnovu kojih je ovo projektovano. Ja ću biti otvoreniji – oni su falsifikovani. Na toj stanici je predviđeno da u špicu prođe 27.300 putnika, to znači da će kroz tu stanicu proći 245.000 ljudi dnevno“, rekao je Đilas i dodao da u Londonu za to vreme prođe oko 250.000.

„Stanica u Londonu je toliko velika, kao odavde od Beograđanke, pa do Slavije i Knez Mihailove. I tamo ima 250.000. A vi mislite da će ovde biti 245.000? Laž, nikad neće biti toliko ljudi. Govorite da će ovde na području Makiša, Ade Huje, Luke Beograd da bude 41 odsto stanovnika Beograda u budućnosti. Danas u tim delovima Beograda živi 2,35 odsto ljudi, a Generalnim urbanističkim planom je predviđeno da će porasti na 6,93 u 2033. Pa kako ste došli do toga da će da živi 40 odsto ljudi? Neće nikad“, rekao je Đilas.

On je naveo da se taj metro se ne ukršta sa Bg vozom, jer zaobilazi Vukov spomenik.

„Ne prolazi kroz Prokop, ne pokriva ni novu autobusku stanicu. Ništa ne pokriva, osim Beograda na vodi, šoping mol Galeriju i ove delove grada gde ne sme da se gradi kao u Makišu i to su svi stručnjaci rekli“, izjavio je Đilas.

„To vam je ovaj naprednjački metro. Jedina štetnija stvar od toga da nemamo metro u Beogradu je da pravimo ovako nešto, da cela Srbija plaća šest milijardi, da utrošimo na nešto što nikad neće podići broj putnika na nivo koji je potreban, koji nikad neće biti isplativ“, rekao je Đilas.

On je rekao da će kad promene ovu vlast vratiti se pravom projektu metroa, raspisati tender i početi da ga grade.

„Biće nam potrebno osam godina za dve linije. Ako se uđe u ovo, izgubićemo budućnost Beograda što se saobraćaja tiče. Ne mogu šoping molovi, lični interesi, kombinacije, želja da se ukradu milijarde… biti to što će opredeliti budućnost ovog grada. Brzo ćemo doći u sitauciju da promenimo ovu vlast i zaustavimo ovaj i druge pogubne predmete“, naveo je lider SSP.

On kaže da da ne postoji tačna cifra koliko tačno košta metro od 4,4 do šest milijardi i da se oko toga dogovoramo sa Kinezima.

„Ništa se u ovoj zemlji nije promenilo. Radikali su ostali radikali, malo su promenili garderobu i malo drugačije izgledaju pošto ovo nije 90-ta. Tad ste imali Radetu, Natašu Jovanović… Danas imate tu gospođicu (Nevenu Đurić), Pilju, Orlića, Bakareca… Nema nikakve razlike. Vređamo ljude, širimo mržnju, guramo ljude, jedni na druge, lažemo, slušamo gospodare… Jednom radikali, uvek radikali“, naveo je Đilas.

On je rekao da je Fajon rekla neistinu da su obe strane nezadovoljne ponuđenim sporazumom.

„Sve govori da smo mi jedna autokratija, korumpirana, bez demokratije. Ovde postoji ljudi koji su za evropske vrednosti i oni koji su za ovaj režim. Mi od vas tražimo da nam kažete da li je ovo što mi predlažemo u duhu evropskih vrednosti. Ljudi koji su došli iz Evrope, u kojoj sam i ja polagao neke nade, su zarad ličnog komfora, zarad toga da ih ne napadaju Vučićeve kolege u njihovim državama, ili zarad finansijskog interesa nekih od njih, odlučili da precrtaju te evropske vrednosti i da iznesu nešto što nikome u ovoj zemlji neće promeniti mogućnost da slobodno glasa. Kako da Vučić bude nezadovoljan sa nečim što je sa njima pisao“, naveo je Đilas.

BONUS VIDEO Đilas o pregovorima sa EU i SNS 

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar