Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

Tokom izborne kampanje političke stranke koje su učestvovale na izborima su za televizijsko oglašavanje potrošile ukupno više od četiri miliona evra, rezultat je istraživanja koje je sprovela Transparentnost Srbija (TS).

Programski direktor TS Nemanja Nenadić naveo je da više od polovine vrednosti TV oglasa čine oni koji su su emitovani na dve televizije – Pink i RTS. On je istakao da su troškovi TV oglašavanja za ove izbore mnogo manji u odnosu na izbore koji su održani 2014. i 2016. godine.

Istraživanje TS-a pokazalo je da je lista Srpske napredne stranke potrošila nešto više od 2,4 miliona evra za TV oglašavanje, što je, kako se navodi u saopštenju, 59 odsto od ukupnih troškova svih izbornih lista za takav vid političkog marketinga.

Nenadić je naveo da je osim liste SNS, još sedam izbornih lista imalo oglase na glavnim TV stanicama – SPS je za to potrošila više od 900.000 evra, a na trećem mestu je POKS sa 240.600 evra.

Istraživanje je pokazalo i da je ove godine pojačano korišćenje društvenih mreža i oglašavanje na internetu, dok su troškovi oko masovnih okupljanja gotovo izostali.

Kada je reč o, kako su naveli iz TS-a, praćenju „funkcionerske kampanje“, analiza TS je da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić „apsolutno dominirao“ izbornom kampanjom, kako na televiziji, tako i u štampanim medijima, iako nije imao najviše promotivnih događaja.

Od republičkih funkcionera najviše promotivnih aktivnosti imali su Aleksandar Vulin (36), Ana Brnabić (34), Mladen Šarečvić (28), Zoran Ðorđević (27) i Zorana Mihajlović (24), dok je među lokalnim funkcionerima najviše promotivnih aktivnosti imao Goran Vesić (46).

Rezultat istraživanja je i da je SNS dobio četiri puta više vremena u informativnim emisijama, nego sve ostale liste zajedno.

Na osnovu izbornog rezultata, TS navodi da će SNS iz republičkog budžeta dobiti oko 3,8 miliona evra, SPS – JS oko 650.000, dok lista SPAS može da računa na 240.000 evra.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare