Aleksandar Šapić i zvanično je stupio na funkciju gradonačelnika Beograda, a u više navrata govorio je o tome šta bi želeo da promeni u prestonici. A želja bilo raznih - od sklanjanja “rugla” od mosta, gradnje novog, preko preuzimanja Beogradske autobuske stanice i izgradnje tunela, do uklanjanja splavova, ne i nelegalnih vikendica na Savi. Izjava da bi zabranio vožnju jednog čoveka u automobilu u vreme špica izazvala je veliko protivljenje u javnosti, ali je Šapić naknadno rekao da je “notorna laž” da je najavio donošenje takve odluke.
Pitanje je koliko će Aleksandar Šapić imati vremena da sprovede u delo planove i ideje koje je iznosio u kampanji, ali i u vreme kad nije bio član SNS. Novi izbori se najavljuju već za početak sledeće godine, a novi gradonačelnik iznosio je ideje, od kojih su pojedine izazvale veliko protivljenje u javnosti.
Jedna od njih je i rušenje Starog savskog mosta, koji povezuje Novi Beograd sa Beogradom na vodi. U planu je inače da se taj most ruši, u budžetu je opredeljen novac za to, ali se realizacija tog projekta prolongira već nekoliko godina.
Ovaj projekat uznemirio je dobar deo javnosti. I ne samo zbog toga što se mostovi ne ruše, već što ovaj na Savi ima istorijski značaj. Naime, učitelj Miladin Zarić 20. oktobra 1944. godine spasio ga je od miniranja nacista, koji su planirali da ga tokom povlačenja sruše.
Za Aleksandra Šapića sam taj čin važnost. Naveo je da taj most nema nikavu kulturnu i istorijsku vrednost i nazvao ga “ruglom”.
„Ja sam za sklanjanje ovog rugla od mosta, na kojem ne postoji čovek koji nije izbušio makar pet puta gume, most koji ne može da primi broj automobila na nivou 1950. godine, most za koji ne znate kada prelazite preko njega da li će da se sruši ili stvara veću buku. Tačno je da je stari učitelj skinuo mine, ne zato što mu je most bio lep, već zato nije mogao da pređe na drugu stranu reke. Spletom nesrećnih okolnosti taj most je preživeo 80 godina i kamo sreće da smo ga ranije sklonili“, naveo je Šapić u oktobru 2020 i dodao da je za izgradnju novog mosta na tom mestu.
Da je za rušenje Savskog mosta govorio je i u kampanji, ali je pričao i o izgradnji nekoliko novih.
“Da bismo rasteretili saobraćaj u Beogradu moramo da napravimo dva ili tri nova mosta, kod Vinče, da Stari savski most zamenimo novim”, rekao je Šapić.
On je tada izjavio i da je potrebno izgraditi tunel od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana.
“On će za 11 odsto smanjiti opterećenje saobraćaja”, ocenio je aktuelni gradonačelnik.
Beograd danas nema autobusku stanicu (ni železničku). Izgradnja nove na Novom Beogradu probila je sve rokove. Gradnju sprovodi kompanija BAS, koja je većinski u vlasništvu malih akcionara, dok Vlada Srbije i Grad Beograd poseduju ukupno 40 odsto akcija.
Šapićeva ideja je da BAS bude preuzet u celosti.
“Ja ću za par dana dati predlog Vladi Republike Srbije da oduzmemo ovu autobusku stanicu ovde toj privatnoj kompaniji BAS koja nije izgradila, čekamo tri godine… Znači da je oduzmemo, da Grad to preuzme na sebe, da mi završimo te radove, pa ćemo da vidimo ko će njome da upravlja“, rekao je Aleksandar Šapić, gradonačelnik Beograda, 22. juna.
Jedna od zadataka koje je sebi postavio je smanjenje zagađenja. On je kao primer rešenja za taj problem naveo praksu nekih zemalja u kojima postoje režimi vožnje kada je, na primer, u saobraćajnom špicu zabranjeno da se u vozilu nalazi jedna osoba.
Javnost je tu njegovu izjavu doživela kao najavu da će isto biti učinjeno u Beogradu. On je to demantovao.
“Ja sam samo sa jednom novinarkom razgovarao o tome na koji način se u drugim velikim gradovima u svetu rešava problem velikih saobraćajnih gužvi i zagađenja, i koje sve mere postoje… To su ti medijski spinovi, da li zbog klikova ili da bi meni naneli neku političku štetu. I posle se neki mediji čude zašto ne želim kod njih da odem u goste”, rekao je Šapić.
On je najavio da mu je jedan od ciljeva i podizanje čistoće na nivo najčistijih gradova Evrope.
Pre nego što je izabran na funkciju prvog čoveka grada on je izjavio da će jedna od prvih stvari koje će, ukoliko bude bio u prilici, kao gradonačelnik uraditi rešavanje problema Savskog nasipa.
„Živim za dan da dođem u situaciju da razbucam one splavove na Savskom nasipu od kojih se ne vidi reka. Odrastao sam tamo, po ceo dan sam bio na savskom šetalištu kao dete. To je bruka i sramota“, rekao je Šapić.
Ipak, novom gradonačelniku ne smetaju nelegalne vikendice na Savi, među kojima su i dve u vlasništvu porodice Tomislava Nikolića. Šapić je rekao da ne želi bilo koga da ostavi bez krova nad glavom.
“Ja neću da rušim. Tamo ljudi žive i to odavno nisu samo vikendice, a mnogo je neodgovornih izjava koje se svode na rušenje tih objekata. Ne može tek tako da se ruši nečiji dom i uzima ljudima krov nad glavom”, izjavio je Šapić za Insajder.
On je najavio i da će odrediti jednu subotu u mesecu, kada će građani biti pozvani da izađu i očiste svoj kraj. Kako je naveo, paralelno sa tim podizaće kvalitet usluga svih komunalnih službi.
Kako je preneo Istinomer, Šapić je najavio izgradnju pešačko-biciklističkog mosta kako bi Ada bila dostupna Novobeograđanima, ali i Surčincima i Zemuncima.
On je rekao da bi za četiri godine rekonstruisao sve bazene u gradu, otvorio nove garaže i pretvorio neiskorišćene površine u parking mesta, napravio što veći broj biciklističkih staza… I naravno, nije zaboravi ni metro, pa je istakao da mu je cilj da za četiri godine on bude već dopola završen.
BONUS VIDEO Da li je izbor Šapića za gradonačelnika nelegalan
Pratite nas i na društvenim mrežama: