Nakon što je obelodanjeno da Aleksandar Šapić biti prvi na listi SNS na beogradskim izborima, postalo je jasno da u vrhu gradske vlasti neće biti mesta za aktuelnog zamenika gradonačelnika, Gorana Vesića. To ipak ne znači da će on ostati “kratkih rukava” i bez pozicije u prestonici. Kako saznaje dnevni list “Nova”, jedna od funkcija koje je opticaju, kad je u pitanju Vesić, je mesto prvog čoveka Beogradskog metroa.
Jedna od ponuda za drugog čoveka prestonice, kako saznajemo, jeste preuzimanje vodeće uloge u poslu oko izgradnje metroa u Beogradu, pod uslovom da naprednjaci pobede u glavnom gradu Srbije.
Izvori našeg dnevnog lista napominju da bi, u slučaju da SNS bude stožer i sledeće gradske vlasti, projekat metroa nastaviti da se neometano sprovodi, po već ucrtanim trasama i da je sasvim moguće da će dođi do restruktuiranja postojećeg JKP “Beogradski metro i voz” kako bi na njegovo čelo došao Goran Vesić.
Sam Vesić u više navrata je isticao da je izgranjda metroa najznačajniji projekat u modernoj istoriji Beograda i javno ga je branio od kritika struke.
Sagovornici “Nove” podsećaju da je učestvovao u potpisivanju gotovo svih važnih ugovora koji su se ticali izgradnje metroa, da je od svih gradskih čelnika najviše upućen u sam projekat i da je ova odluka potpuno logična.
“S obzirom na to da je on zainteresovan za rad u glavnom gradu i da je to više puta naglašavao, metro se nameće kao prirodno rešenje za njega. On bi mogao da ispuni svoji cilj i da, kako govori, učestvuje u istorijskim promenama u Beogradu”.
Podsetimo, na poslednjoj sednici Skupštine Beograda, Vesić je čestitao odbornicima na radu, uz napomenu da su omogućili izgradnju metroa.
“Vi ste odbornici koji ste svojim glasom omogućili da počne da se gradi metro. Vi ste odbornici koji ste svojim odlukama omogućili da se ovaj grad menja na bolje, da se razvija“, poručio im je Vesić.
Najglasniji promoter metroa
Kao prvi i “najpozvaniji” sagovornik medija, kad je reč o projektu izgradnje metroa, Vesić je više puta govorio o njegovom značaju, iznosio podatke o sporazumima koji su potpisani, investitorima koji su angažovani, a sredinom januara je upravo on bio taj koji je saopštio idejna rešenja za prvih šesnaest stanica beogradskog metroa koje je izradio arhitektonski Studio OBE iz Beograda.
On je rekao da će metro linija 1 na potezu Makiš–Mirijevo biti duga oko 21,1 kilometar, sa ukupno dvadeset i jednom stanicom.
„Deo trase od stanice ‘Makiš’ do stanice ‘Bele vode’ planira se u otvorenom iskopu u dužini od oko 2,15 kilometara, potom će se na deonici dužine 11,2 kilometra od stanice ‘Bele vode’ do stanice ‘Pančevački most’ graditi metro u dubokom tunelu da bi se poslednja deonica dužine 5,7 kilometara od stanice ‘Pančevački most’ do Mirijeva radila u otvorenom iskopu“, precizirao je Vesić za TV Pink, a prenosi Beoinfo.
Vesić je objasnio da će linija 2 beogradskog metroa biti na potezu Zemun–Mirijevo ukupne dužine 21,1 kilometar, sa 23 stanice.
„Francuska kompanija ‘Ežis’ radi na projektovanju druge linije beogradskog metroa kao i na idejnom rešenju treće linije na potezu Banjica–Bežanija, dužine oko 24 kilometra sa 23 stanice“, rekao je Vesić i dodao da će se linije 1 i 2 ukrštati na stanici „Savski trg”, linije 2 i 3 na stanicama „Park Manjež” i „Beogradska arena”, a linije 1 i 3 na stanici „Trg republike”.
On je ponovio da će prva linija beogradskog metroa biti završena do 2028. godine, a druga linija do 2030. godine.
„Izgradnja beogradskog metroa je najznačajniji infrastrukturni projekat Beograda u 21. veku i ostvarenje sna koji traje 51 godinu. To je projekat koji će omogućiti mnogo veći komfor u saobraćaju i naš grad uvesti u red modernih svetskih prestonica“, poručio je Vesić.
BONUS VIDEO: Sićve011 ponovo zasijao na TikToku
Pratite nas i na društvenim mrežama: