Foto:Vesna Lalić/Nova.rs; shutterstock

Skupštinska većina u Beogradu na poslednjoj sednici Skupštine Grada usvojila ie odluku da preduzeće "Infostan" u toku ove godine kupi nova službena vozila u vrednosti od 14 miliona dinara. Dodatno, odbornici su podigli ruku i da ova firma dobije pola miliona dinara za nove filtere za vazduh, te niz drugih stvari bez kojih očigledno ne mogu zaposleni u ovmo javnom preduzeću.

Odbornici Skupštine Grada usvojili su na poslednjoj sednici rešenje o davanju saglasnosti na rebalans programa poslovanja preduzeća “Infostan tehnlogije” za 2023. godinu.

Pred odbornicima, pod tačkom 13, na veoma obimnom dnevnom redu, našao se i plan poslovanja ovog javnog preduzeća u Beogradu. Budući da se u prvi plan postavilo pitanje hipoteke u Bari Reva, raskid ugovora sa Kentkartom i projekat Beogradska kartica, van fokusa brižljivog tumačenja ostalo je poslovanje i planovi Infostana za 2023. godinu.

Aleksandar Šapić, Skupština grada Beograda Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

Ipak, pažljivi čitaoci koji su došli do predloga tačaka dnevnog reda, a koje su kasnije usvojene, mogli su da vide zanimljive odredbe poslovanja Infostana.

Šta sve piše u rebalansu Infostana

Najpre, u nabavkama za 2023. godinu dodaje se da će preduzeće kupiti službene automobile u vrednosti od 14 miliona dinara, te još 600.000 dinara za kasko osiguranje novih vozila. U obrazloženju se navodi da preduzeće trenutno raspolaže sa 7 vozila starosti između 11 i 18 godina, te zbog prirode posla dnevno prelaze velike kilometraže i u upotrebi su svakodnevno, stoga je neophodna dodatna nabavka.

“Zato je neophodna nabavka novih vozila koja bi smanjila trošak servisa, rezervnih delova, te povećala bezbednost i pouzdanost korisnika i vozila.

Pročitajte još...

Iako ovakvo obrazloženje traži posebno objašnjenje od čelnika Infostana, cela priča oko nabavke vozila vratila je “točak istorije” nekoliko godina unazad, kada je predsednik Aleksandar Vučić najavio da treba smanjiti broj službenih vozila. U intervjuu za Nedeljnik, sada već daleke 2013. godine, Vučić je izjavio da u javnoj upravi ima više od 60.000 vozila, te da održavanje tih vozila košta više nego samo vozilo.

“Ne samo da ćemo da smanjujemo broj tih vozila, nego razmišljam da ukinemo sve to sem vozila za hitne potrebe”, poručio je Vučić.

Osim nabavke novih automobila, Infostan “trebuje” i kupovinu potrošnih filtera za prečišćivanje vazduha u iznosu od 500.000 dinara. Ovo pitanje dodatno je problematizovano nakon što je objavljeno da i u Skupštini Srbije postoje filteri za vazduh, dok je ujedno nedeljama glavni grad Srbije bio među vodećim zemljama po stopi zagađenja.

Direktor Centra za lokalnu samoupravu (CLS) i bivši odbornik u Skupštini Grada Nikola Jovanović ističe da i aktuelna vlast u Beogradu gleda kako da što više novca izvuče iz javnih komunalnih preduzeća.

Prema njegovim rečima, rukovodstvo Beograda gleda da zaposli „što više svojih partijskih parazita i pijavica, umesto da ta preduzeća služe za pružanje najkvalitetnije komunalne usluge Beograđanima, po pristupačnim cenama“.

Nikola Jovanović Foto: Nemanja Jovanović/Nova.rs

„Naveli ste slučaj Infostana, on je samo jedan od primera. Jedina usluga tog preduzeća treba da bude izdavanje objedinjavanje svih komunalnih računa u jedan i da za to koriste zaista minumum sredstava, jer zaista više od toga nije potrebno. Međutim, iz rebalansa programa poslovanja ‘Infostan tehnologije’ za 2023. Godinu, vidimo da nabavljaju nove službene automobile za 14 miliona dinara – i još 600.000 dinara za njihovo kasko osiguranje“, objašnjava naš sagovornik.

Jovanović napominje da će Infostan potrošiti 99 miliona dinara za usluge fizičko tehničkog obezbeđenja, što je prema njegovom mišljenju nezamislivo.

„Kao da ovo nije dovoljno, Infostan nabavlja filtere za prečistače vazduha za njihove kancelarije u vrednosti od pola miliona dinara. I to u situaciji kad prvi čovek grada tvrdi da je zagađen vazduh politički, a ne stvarni problem. Za to vreme ‘obični’ građani treba da pocrkaju od zagađenog vazduha? Tu postoji još troškova koje treba ispitati. Umesto kupovina računara – kupovina TIM KLIJENT računara. Šta su to tim klijent računari“, podvlači Jovanović i dodaje:

„Zatim, 46.320.000 din za novu mašinu za kovertiranje štampanih računa, 14 milona dinara za novu mašinu za štampanje računa i još 38 miliona za kvalitetan papir koji odgovara novoj mašini. Šta fali staroj mašini? Šta bi sa elektronskim načinom slanja računa koji je obećavan u prethodnim planovima poslovanja?“, zaključuje on.

Odbornik „Ujedinjenih“ Vladimir Pajić naglašava da je kupovina vozila ili prečišćivača sakrivanje i guranje problem „pod tepih“.

Vladimir Pajić, Skupština grada Beograda Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

„Pokret slobodnih građana zalaže se za mere koje obuhvataju rešavanje više problema i koje su samim tim i jefitinije po grad. Zagađenje vazduha se mora rešavati u uzroku, a ne kao posledica. Nije poenta da vazduh prečišćavamo već da ga ne zagađujemo. Tu je ključ. Kupovina vozila ili prečišćivača je sakrivanje i guranje pod tepih. Ova vlast je poznata po instant lošim odlukama jer se ne udubljuje u sistemske promene već se bavi šminkanjem rezultata i rada i nerada“, podvlači Pajić.

Podsetimo, na sednici Skupštine Grada usvojena je odluka da Beograd raskine sa saradnju sa firmom Kentkart, koja je punih 11 godina radila naplatu u sistemu javnog prevoza. U narednom periodu naplatu će raditi novoformirano javno preduzeće, dok će održavanje sistema ići novom partneru. Da li će to biti Kentkart, pokazaće naredni dani.

Osim toga, usvojena je odluka o Beogradskoj kartici, o čemu je detaljno govorio sam gradonačelnik Aleksandar Šapić, kao i niz drugih odluka.

Bonus video: Šapić seli Zoo vrt 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare