Još 2018. godine u promotivnom spotu Srpska napredna stranka obećala je Beograđanima kanalizaciju u celom gradu, nove mostove i inovativni tehnološki park. Za sve ovo vreme, na delu jedino vidimo nasilne pokušaje da se centar grada izmeni, ali i izmesti u Beograd na vodi, kome je poslednijh godine sve podređeno. Mostova i dalje nema, izgradnja dečje klinike Tiršova II još nije završena, a žitelji naselja na levoj obali Dunava još muče muku sa kanalizacijom.
Iako su radovi na izgradnji metroa najavljeni za 2020. godinu, to se dogodilo tek u novembru 2021. godine.
Kako stojimo posle pet godina od SNS obećanja Beograđanima davne 2018:
— Naim Leo BEŠIRI (@NaimLeoBesiri) March 30, 2023
❌ 2020. počinju radovi na metrou
❌ Tiršova II
❌ Novi Savski most
❌ Kanalizacija u celom gradu
❌ Most na Adi Huji
❌ Industrijski park Borča
❌ Muzej Beograda
❌ Gradska galerija
I to je tako. pic.twitter.com/oW5H6jtXUs
Tadašnji zamenik gradonečelnika Beograda Goran Vesić kazao je u ponedeljak da je ovo najvažniji projekat glavnog grada u 21. veku i da će Beograd do 2030. godine dobiti dve linije metroa dužine 42 kilometara sa 43 stanice, 223 kilometara BG voza sa 76 stanica i 500 polazaka dnevno i 42,6 kilometara nove tramvajske mreže, objavljeno je na sajtu Grada Beograda.
Izgradnja nove univerzitetske dečje bolnice Tiršova 2 počela je u oktobru prošle godine u Beogradu, a očekuje se da radovi budu završeni do 2026. godine.
Iako je pomenuta u promotivnom spotu iz 2018, bolnica do danas nije sagrađena.
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio je da će uklanjanje starog Savskog mosta početi u junu, da je dve godine rok za izgradnju novog mosta, za koji navodi da će imati četiri saobraćajne trake te pešačku i biciklističku stazu.
Ovaj projekat izazvao je pravu buru u javnosti, a aktivisti su u više navrata naglasili da će svojim telima braniti ovo zdanje na Savi.
Iako se u promotivnom videu navodi da će radovi na kanalizaciji u celom Beogradu krenuti već na proleće 2018. godine, to se nije dogodilo
Najsvežiji primer da ovo obećanje nije ispunjeno jesu meštani Krnjače koji i danas blokiraju Zrenjanski put jer nemaju kanalizaciju.
Obećavala ga je i bivša i sadašnja gradska vlast, ali su rokovi za njegovu izgradnju pomerani više puta. Reč je o mostu na Adi Huji, koji je predviđen još 2003. godine kada je usvajan Generalni urbanistički plan Beograda do 2021. godine.
Aktuelna vlast u Beogradu početak radova najavljivala je najpre za kraj 2017. ili početak 2018. godine, ali umesto realizacije rok je pomeren, pisao Istinomer.
Goran Vesić, u to vreme gradski menadžer, rekao je da će sredinom 2019. “biti spremni da raspišu tender za projektovanje, finansiranje i izgradnju ovog mosta”, da bi nekoliko meseci kasnije početak gradnje ipak najavio za 2020. godinu.
A onda je ponovo dao novi rok. U martu 2019. izjavio je da je u toku izrada glavnog projekta, da će most na Adi Huji košati “oko 190 miliona evra” i da će izgradnja početi 2021. godine.
Poslednje u nizu obećanja bilo je da če radovi početi u ovoj godini.
Inicijativa Ne davimo Beograd upozorila je da najavljena izgradnja Srpsko-kineskog industrijskog parka na području Beljarice, predstavlja „još jedan napad na obale Beograda i prirodna dobra od velikog značaja“ i da su zvog toga podneli stručne primedbe na izradu prostornog plana.
Ministar finansija Srbije Siniša Mali u Pekingu je još 2018., sa kineskom kompanijom CRBC, potpisao Sporazum o izgradnji Industrijskog parka u Borči.
Industrijski park nije gotov.
BONUS VIDEO: Radna akcija: Deca i odrasli zatrpavaju rupu na Savskom nasipu