Foto: Vesna Lalić/Nova.rs, Dragan Mujan/Nova.rs, Ministarstvo za inovacije i tehnološki razvoj

Još 2018. godine u promotivnom spotu Srpska napredna stranka obećala je Beograđanima kanalizaciju u celom gradu, nove mostove i inovativni tehnološki park. Za sve ovo vreme, na delu jedino vidimo nasilne pokušaje da se centar grada izmeni, ali i izmesti u Beograd na vodi, kome je poslednijh godine sve podređeno. Mostova i dalje nema, izgradnja dečje klinike Tiršova II još nije završena, a žitelji naselja na levoj obali Dunava još muče muku sa kanalizacijom.

Početak radova na metrou

Foto: nova.rs

Iako su radovi na izgradnji metroa najavljeni za 2020. godinu, to se dogodilo tek u novembru 2021. godine.

Tadašnji zamenik gradonečelnika Beograda Goran Vesić kazao je u ponedeljak da je ovo najvažniji projekat glavnog grada u 21. veku i da će Beograd do 2030. godine dobiti dve linije metroa dužine 42 kilometara sa 43 stanice, 223 kilometara BG voza sa 76 stanica i 500 polazaka dnevno i 42,6 kilometara nove tramvajske mreže, objavljeno je na sajtu Grada Beograda.

Dečja klinika Tiršova II

Foto:N1

Izgradnja nove univerzitetske dečje bolnice Tiršova 2 počela je u oktobru prošle godine u Beogradu, a očekuje se da radovi budu završeni do 2026. godine.

Iako je pomenuta u promotivnom spotu iz 2018, bolnica do danas nije sagrađena.

Novi Savski most

Savski most Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio je da će uklanjanje starog Savskog mosta početi u junu, da je dve godine rok za izgradnju novog mosta, za koji navodi da će imati četiri saobraćajne trake te pešačku i biciklističku stazu.

Ovaj projekat izazvao je pravu buru u javnosti, a aktivisti su u više navrata naglasili da će svojim telima braniti ovo zdanje na Savi.

Kanalizacija u celom gradu

Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

Iako se u promotivnom videu navodi da će radovi na kanalizaciji u celom Beogradu krenuti već na proleće 2018. godine, to se nije dogodilo

Najsvežiji primer da ovo obećanje nije ispunjeno jesu meštani Krnjače koji i danas blokiraju Zrenjanski put jer nemaju kanalizaciju.

Most na Adi Huji

Obećavala ga je i bivša i sadašnja gradska vlast, ali su rokovi za njegovu izgradnju pomerani više puta. Reč je o mostu na Adi Huji, koji je predviđen još 2003. godine kada je usvajan Generalni urbanistički plan Beograda do 2021. godine.

Aktuelna vlast u Beogradu početak radova najavljivala je najpre za kraj 2017. ili početak 2018. godine, ali umesto realizacije rok je pomeren, pisao Istinomer.

PROČITAJTE JOŠ

Goran Vesić, u to vreme gradski menadžer, rekao je da će sredinom 2019. “biti spremni da raspišu tender za projektovanje, finansiranje i izgradnju ovog mosta”, da bi nekoliko meseci kasnije početak gradnje ipak najavio za 2020. godinu.

A onda je ponovo dao novi rok. U martu 2019. izjavio je da je u toku izrada glavnog projekta, da će most na Adi Huji košati “oko 190 miliona evra” i da će izgradnja početi 2021. godine.

Poslednje u nizu obećanja bilo je da če radovi početi u ovoj godini.

Industrijski park Borča

Foto: Ilustracija

Inicijativa Ne davimo Beograd upozorila je da najavljena izgradnja Srpsko-kineskog industrijskog parka na području Beljarice, predstavlja „još jedan napad na obale Beograda i prirodna dobra od velikog značaja“ i da su zvog toga podneli stručne primedbe na izradu prostornog plana.

Ministar finansija Srbije Siniša Mali u Pekingu je još 2018., sa kineskom kompanijom CRBC, potpisao Sporazum o izgradnji Industrijskog parka u Borči.

Industrijski park nije gotov.

BONUS VIDEO: Radna akcija: Deca i odrasli zatrpavaju rupu na Savskom nasipu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar