Tokom monitoringa izveštavanja u dnevnicima o predsedniku republike, predsednici Vlade Srbije, ministrima, strankama vlasti i opocije, međunarodnim akterima i civilnom društvu u periodu od 1. decembra 2020. do 30. novembra 2021. godine, sa izuzetkom jula i avgusta prošle godine, BIRODI je došao do zaključka da su posmatrani akteri u dnevicima na televizijama sa nacionalnim pokrivanjem uglavnom pozitivno predstavljeni. Zbog toga, kaže direktor BIRODI Zoran Gavrilović Dnevnici postaju reklamnici na televizijama sa nacionalnim pokrivanjem.
Monitoring je pokazao da je na N1, kao jedino monitorisanoj kablovskoj televiziji u navedenom periodu, isti uzorak aktera u proseku bio natpolovično neutralno predstavljen.
Prosečan ton izveštavanja medija o svim akterima koji su predmet monitoringa je indikator uređivačke politike na nivou medija, ističu iz BIRODI.
Monitoring BIRODi pokazuje da je ton izveštavanja na javnom servisu bio pozitivan čak 61,1 odsto u pomenutom periodu, na Pinku 76,4, na Hepiju 73,6, Prvoj 70,1 i B92 75,6 odsto. Kad je N1 u pitanju, ova televizija je uglavnom izveštavala neutralno 56,4 odsto, dok je pozitivno izveštavano u Dnevniku 15,7 odsto.
U dnevnicima na televizijama sa nacionalnim pokrivanjem u proseku pozitivno izveštavali o akterima u prilozima. Istakli se B92 i Pink.
N1 izveštavao neutralno u istom periodu.@tfajon @VladoBilcik pic.twitter.com/XmCDwxXM1C— BIRODI (@BIRODIrs) February 7, 2022
O pozitivnom izveštavanju o akterima političkog života u Srbiji, a pre svega o predsedniku Srbije i lideru SNS Aleksandru Vučiću, direktor BIRODI Zoran Gavrilović je više puta govorio.
Naime, monitoring BIRODI za period od 1. decembra 2020. do 30.11.2021. godine, bez jula i avgusta, pokazao je da je Aleksandar Vučić na pet nacionalnih televizija bio predstavljen 92 časa 35 minuta i 53 sekunde. Od toga je u gotovo 90 odsto vremena bio prikazan pozitivno.
„Prema modelu uređivanja TV dnevnika, umesto novinarskih priloga imamo reklame o predsedniku Republike, jer kako drugačije nazvati izveštaje u kojima je Vučić kao pozitivan akter predstavljen u oko 90 odsto vremena u kojem on hvali sebe ili ga neko hvali“, rekao je Gavrilović.
„Od ukupnog vremena, Vučić je u 88,3 odsto bio pozitivno predstavljen. U istom period Vučić je kao predsednik SNS u istim dnevnicima na istim TV bio predstavljen dva časa 45 minuta i 23 sekunde, a od toga 79,9 odsto pozitivnog vremena. Znači, nakon reklame za Aleksandra Vučića kao predsednika Republike, imamo reklamu i za Aleksandra Vučića kao predsednika SNS-a“, ocenio je direktor BIRODI.
Istakao je da je polovina Vučićevog reklamnog prostora emitovana na TV Pink (49:22:22) gde je u 90 odsto vremena pozitivno predstavljen.
„Kada se ovo pozitivno vreme pomnoži s gledanošću dnevnika TV Pink u delu ciljne grupe birača Aleksandra Vučića, dobijamo formulu reprodukcije Vučićeve podrške i obrazloženje zašto REM ne postupa po Zakonu o elektronskim medijima. A, morao bi, jer ovakvo izveštanje govori da se krši Zakon o elektronskim medijima član 47, stav 1, ali i Pravilinik o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih usluga članovi 5, 7 i 8. Ova dva pravna akta propisuju obavezu pružaoca medijskih usluga da obezbede istinito, pravovremeno, objektivno i potpuno izveštavanje, što je nemoguće imati ako je neki akter u prilogu predstavljen sa preko 70 odsto pozitivno“, objasnio je Gavrilović.
BONUS VIDEO: Vlast na RTS-u za 15 dana bila prisutna više od 75 odsto, opozicija 10 odsto
Pratite nas i na društvenim mrežama: