Junsko nevreme iznenadilo je gradske čelnike i beogradske komunalne službe kao i sneg u sred zime, a najniže tačke u brdovitoj prestonici ponovo su bile u potpunosti potopljene. Svedočenja građana i brojni video-snimci koji su sinoć preplavili društvene mreže, u najmanju ruku ličili su na scene iz horor filmova i starozavetnih mitova. Pod vodom ponovo su su našli delovi grada koji su nedavno rekonstruisani, a koje je, po starom i uznemirujućem običaju, svečano otvarao zamenik graonačelnika Goran Vesić i koji je, prirodno, označen glavnim krivcem za jučerašnji kolaps.
Potapanje Beograda u pozno proleće postala je hronična bolest njegovih građana, zbog čega se u javnosti s pravom nameće utisak da gradski čelnici nisu u stanju da se uhvate u koštac sa gorućim infrastrukturnim problemima.
Arhitekta Dragoljub Bakić izjavio je danas za N1 da svake godine dolazi do poplava u Beogradu jer gradska vlast ne radi na kanalizacionoj infrastrukturi koja ne može da izdrži ubrzanu neplansku izgradnju širom grada.
„Ne možete da gradite iznad zemlje hiljade kvadrata, a ništa da ne radite ispod zemlje. Generalni urbanistički plan kaže da treba da se gradi u pravcu Avale i Grocke, i tamo da se širi grad – ne mogu svi da stanuju na Vračaru i Bulbulderu“, rekao je Bakić za N1.
„Banovobrđanski vodopad“
Prestonička ulica koja se posle svake jače kiše ili nevremena pretvori u vodopad opasan po život jete najstrmija saobraćajnica na Čukarici koja spaja Požešku ulicu sa nekadašnjim Lazarevačkim drumom. Uznemirijući snimci iz ove ulice, na kojima se vide građani koje bujica nosi nizbrdo zajedno sa automobiima i kontejnerima, često je bila vest i u svetskim medijima, a nakon prošlogodišnjih junskih poplava, zamenik gradonačelnika je ”svečano” obišao ovu lokaciju i najavio radove koji bi konačno rešili pitaje kišnice.
Vesić je potom “svečano” otvorio rekonstruisanu ulicu navodeći da je kompleta kanalizaciona mreža obnovljena kao i da su napravljeni kolektori za odvod otpadnih voda. “Mogli smo samo da asfaltiramo ulicu, ali mi tako ne radimo, mi kad radimo radimo kako treba”, kazao je tada Vesić, napominjući da je zamenjeno hiljadu metara cevi, iako je “rekonstrukcija” ulice, po svedočenjima stanara , obuhvatala prostor od najviše 20 kvadrata.
Jučerašnje nevreme demantovalo je sve Vesićeve tvrdnje jer se ova ulica ponovo pretvorila u vodopad.
Autokomanda, Južni bulevar, Bokeljska petlja i auto-put
Metar vode na Autokomandi ??pic.twitter.com/iBTfYHiSHr
— Mayday (@CaraUrosa) June 8, 2020
Čak i neuporedivo blaže nevreme i pljusak u odnosu na ono od sinoć, godinama unazad pokazali su se kobnim za sve prestoničke dubodoline, među kojima su i rekonstruisana Autokomanda i Južni bulevar. Očigledno nestručno urađena kišna kanalizacija, proizvela je to da sva voda koja se slije sa Voždovca niz “rekonstruisanu” Ulicu vojvode Stepe, ali i sa Topčiderskog brda završi u veštačkom jezeru zvanom Trg oslobođenja.
Takođe loša kišna kanalizacija u rekonstruisanom Bulevaru oslobođenja, u kom su radovi trajali više od pola godine, izazvala je bujično slivanje vode sa Čubure, Neimara i Guberevca pravo na Bokeljsku petlju i auto-put. Nekontrolisana izgradnja višespratnica duž Južnog bulevara i oboda najprestižnijeg beogradskog naselja dovela je do toga da se nakon svake jače kiše ovaj deo grada u potpunosti odseče. Na mestima gde su nekada bile mahom jednospratne kuće, sada su višespratnice, dok je infrstartuktura ostala ista. Ova saobračajnica koju stariji Beograđani nazivaju “potok” dodatno je problematična upravo zbog Čuburskog potoka i njegovog korita koje se i dalje nalazi ispod kolovoza. Na auto-putu se ovaj potok spaja sa još dva Mokroluškim i Kumodraškim, odakle kolektorom teku duž auto-puta sve do Save. Jake kiše obavezno podignu i nivo podzemnih voda u ovom delu grada, zbog čega se neizovno stvaaju velike bare na auto-putu.
Slavija, Savski trg i Karađorđeva
Trg Slavija je juče, posle više od jednog veka, ponovo ličio na baru, na čije su obode stari Beograđani tada dolazili na pecanje. Očgledno loše urađeni i neodržavani slivnici ponovo su napravili problem, pa se sva voda koja je silazila niz Beogradsku i Makenzijevu ulicu, ponovo slila na ovaj trg. Ništa boilje nije bilo ni na Savskom trgu i Karađorđevoj ulici kod Autobuske stanice, čiju su peroni ili u potpunosti poplavljeni.
"Parobrod za Bugojno kreće sa perona 5" pic.twitter.com/en8q5WGta1
— Sajam Ludaka (@BoraKonj) June 9, 2020
Podzemni prolaz kod Beogradskog sajma večeras oko 20h.
Ako naprednjaci naprave metro imaće podmornice umesto vozova, pošto nam gradovi liče na akva parkove posle svakog jačeg pljuska. pic.twitter.com/x2AbJFNdyw
— Balkan Utopia (@BalkanUtopia) June 8, 2020
Voda se skupljala i rekonstruisanoj Ulici 27. Marta, kao i Džordža Vašingtona i Cvijćevoj. Bujice su se stvarale i na Beogradskom sajmu u Bulevaru vojvode Mišića, kao i na Čukaričkoj padini, kao i na Novom Beogradu.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare