Zoran Babić Doljevac naplatna rampa Foto: Printscreen, Vesna Lalić

Slučaj nesreće na naplatnoj rampi Doljevci, u kojoj je poginula Stanika Gligorijević (53) kada je na automobil u kojem je bila naletela službena "škoda" v.d. direktora "Koridora Srbije" Zorana Babića, i dan danas, nakon godinu i po dana od tragedije, izaziva brojne kontroverze u javnosti. Nove sumnje na čudne okolnosti, koje prate ovaj slučaj, pojavile su se nakon rušenja naplatne rampe usled izgradnje nove, a u javnosti su samo nastavila da provejavaju pitanja poput: Ko je zaista vozio službenu škodu? Zašto su snimci sa nadzornih kamera nepotpuni, ali i zašto se Babić i dan danas nalazi na funkciji direktora "Koridora"?

Autori: Ivan Milićević/Tanja Milovanović 

Podsetimo, nesreća na naplatnoj rampi u Doljevcima se dogodila 31. januara 2019. godine, kada je „škoda“ u kojoj je bio direktor Koridora Srbije Zoran Babić uletela velikom brzinom u prostor naplatne rampe gde su dva vozila već stajala. Auto se nije zaustavio i zakucao se u automobil u kom je bila stradala Stanika Gligorijević. U nesreći su, pored Babića povređene još četiri osobe, a slučaj od prvog dana prate brojne kontroverze i nelogičnosti od kojih većina do danas nije u potpunosti rasvetljena.

Pročitajte još:

Brojni opozicioni političari su više puta direktno optužili Babića da je on upravljao „škodom“ u trenutku nesreće, kao i da je njegov vozač preuzeo krivicu na sebe kako bi ga sačuvao od pozivanja na odgovornost.  Svemu tome doprinele su brojne nelogičnosti o kojima se čak raspravljalo i pred sudom.

Foto:Screenshot

Babićeve povrede

Povrede koje je Zoran Babić zadobio u nesreći verovatno su najodgovornije za sumnje i spekulacije da je za volanom u trenutku sudara bio zapravo on. S obzirom na to da je zadobio prelom butne kosti, pojedinci su odmah počeli da tvrde da je takav prelom kosti mogao da zadobije samo od udarca u volan, a ne u prednje sedište, s obzirom na to da je prema zvaničnim izveštajima bio na zadnjem sedištu svoje službene “škode” gde je spavao. Babić je u istrazi, a potom i na suđenju tvrdio da ga je probudilo naglo kočenje. Od siline udarca on je završio u prednjem delu “škode” i udario glavom u šoferšajbnu.

Izlazak iz olupine “škode”

Tokom istrage veliku pažnju izazvale su i tvrdnje brojnih svedoka o tome kako je Babić izašao iz smrskane škode. Prema zvaničnoj verziji, optuženi vozač je nakon sudara izašao kroz svoja vrata, a potom obišao automobil i otvorio suvozačeva, kroz koja je potom izvukao Babića. Pojedinci su opet tvrdili da je Babić bio taj koji je izašao sa mesta vozača, a potom obilazio automobil, što su veštaci odbacili upravo zbog povreda njegove noge. Srđan Aleksić, koji je upravljao kolima u kojima je poginula Stanika Gligorijević, odbacio je pred sudom tvrdnje optuženog Babićevog vozača da je vidljivost na rampi bila smanjena usled magle, tvrdeći da je video kako izvlače krupnog čoveka sa vozačeve strane u maslinasto-zelenoj majici, ali nije mogao da precizira da li sa prednjeg ili zadnjeg sedišta. Aleksić je rekao i da se Dejan Stojanović u sanitetu pojavio nakon 30-35 minuta od nesreće, da je imao mobilni u ruci i da je sa nekim razgovarao van vozila.

Foto:Screenshot

Sporni snimci

Još tokom istrage u javnost je procurela informacija da na snimku nesreće, koji su dostavili “Putevi Srbije”, nedostaju ključna dva minuta, koji bi trebalo rasvetle čitavu nesreću. Nakon toga oglasio se i MUP koji je tvrdio da je dostavljeni snimak autentičan, kao i da se na njemu jasno vidi da Babić nije upravljao automobilom. Dodatnu zabunu uneo je lično predsednik republike Srbije Aleksandar Vučić koji je kazao da je video sporni snimak, ali da zbog uznemirujućeg sadržaja ne preporučuje porodici Stanike Gligorijević da ga pregleda. Iako je porodicu pozvao da im on lično pokaže snimak, to se do danas nije desilo.

Naknadno privođenje vozača

Optuženi Babićev vozač Dejan Stanojević nakon nesreće nije zadržan u policiji, već se nesmetano vratio u Beograd. Tek sutradan on je priveden i sproveden na saslušanje u Osnovno tužilaštvo u Nišu, koje je potom tražilo da mu se odredi pritvor. Sudija za prethodni postupak to međutim, nije prihvatio i Stojanoviću je omogućeno da se brani sa slobode, iako se u sudskoj praksi, gotovo neizostavno određuje pritvor vozačima za koje se sumnja da su skrivili saobraćajku sa smrtnim ishodom. Činjenica da je Stojanović u nesreći navodno zadobio samo lakše povrede, doprinela je sumnjama da on nije ni vozio automobil u vreme nesreće. Tokom sudskog postupka, on je delimično priznao krivicu, a na većinu pitanja, poput onih kako nije video osvetljenu naplatnu rampu i kolonu automobila, odgovarao sa “ne znam” i “ne sećam se”.

 

Foto:Screenshot

„Ostavka“

Babić je nakon nesreće odmah podneo ostavku na mesto direktora Koridora, ali uprkos tome, ona nikada nije prihvaćena, pa je tako i danas on na čelu ovog preduzeća.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare