Radojičić tvrdi da je vozni park u gradskom prevozu jedan od najmlađih u Evropi

Podeli:
Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić rekao je da je prosečna starost autobusa u javnom gradskom prevozu, uzimajući zajedno vozila GSP-a i privatnih prevoznika, iznosi 7,1 godinu.

„U Evropi je prosečna starost 11 godina, a u GSP 7,1 godina. Od 2014. do 2019. godine nabavljena su 344 autobusa, a 2019. godine 244 autobusa. Do sredine sledeće godine nabavićemo 100 autobusa na gas i još deset električnih. Godišnje se obavljaju dva tehnička pregleda, a svaki dan autobusi prolaze kontrolu ispravnosti kočnica“, rekao je gradonačelnik Beograda.

Zoran Radojičić izjavio je gostujući na TV Prva da su Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima regulisani uslovi koje vozači autobusa moraju da ispune, pa i uslovi koji se odnose na starost vozača autobusa, prenosi Beoinfo.

„Pravila koja proizilaze iz ovog zakona moraju da se primenjuju, te se tako obavljaju kontrolni lekarski pregledi vozača na svake tri godine, a u slučaju kada lekari procene, ti pregledi se rade i češće. U slučaju poslednjeg udesa u Zemunu, još uvek nije utvrđeno da se on dogodio zbog godina vozača. Da bismo prevenirali ovakve događaje, trebalo bi dalje da analiziramo i upoređujemo zakonska rešenja u našoj zemlji sa rešenjima koja se u sličnim situacijama primenjuju u drugim zemljama. Recimo, u našoj zemlji osoba koja nije napunila 24 godine ne može da vozi autobus, dok je u nekim zemljama u okruženju to moguće već u 21. godini. Možemo da kažemo da su naši zakoni nešto oštriji nego u ostalim državama u regionu“, naveo je Radojičić.

Govoreći o deponiji u Vinči, Radojičić je podsetio da je ona nastala sedamdesetih godina prošlog veka i da su se svaki dan na nju odlagale velike količine smeća.

„Sanaciju deponije u Vinči radi francusko-japanski konzorcijum i reč je o najvećem projektu javno-privatnog partnerstva u Srbiji. Projekat predviđa sanaciju postojeće deponije, jedne od najvećih deponija na otvorenom u Evropi, kai i izgradnju novog skladišnog centra i jedinice za spaljivanje gde će se proizvoditi električna i toplotna energija. Stanovnici Beograda dnevno generišu oko 1.600 tona komunalnog otpada koji se 45 godina taložio na potpuno neuslovnoj deponiji. U narednih godinu dana do dve godine, glavni delovi projekta biće realizovani. Reč je o problemu koji je postojao pedesetak godina i konačno smo blizu njegovog potpunog rešenja“, kazao je gradonačelnik.

Kada je reč o trenutnoj epidemiološkoj situaciji sa virusom korona, Radojičić je podsetio da 90 odsto stanovništva mora biti prokuženo, odnosno mora steći imunitet vakcinacijom ili oboljevanjem.

„Ako dozvolimo da se građani razbolevaju, sticanje imuniteta će trajati jako dugo i naravno sa neizvesnim ishodom za pojedinca. Nisam za ponovno uvođenje najrestriktivnijih mera potpunog zatvaranja, ali jesam za uvođenje neke forme kovid propusnica. Time bismo smanjili rizik od prenošenja virusa i daljeg zaražavanja, ali bismo i motivisali građane, naročito mlade, da se vakcinišu. Važno je da svi zajedno učinimo sve što je u našoj moći kako bismo svi bili što bezbedniji i zdraviji“, zaključio je prvi čovek Beograda.

Bonus video –  Klima uređaji autobusi anketa gsp Beograd

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar