Nikola Jovanović Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Ukoliko GSP nastavi s praksom štetnih ugovora za održavanje vozila bankrotiraće, daće u bescenje nekom tajkunu ili će doživeti sudbinu "Ikarbusa", kaže za Nova.rs Nikola Jovanović, osnivač Centra za lokalnu samoupravu.

Centar za lokalnu samoupravu (CLS) objavio je podatak da je GSP sklopio štetan ugovor kojim se predviđa da remont jednog trolejbusa košta čak 75.000 evra, što je prema oceni Nikole Jovanovića, tri puta više od realne cene.

Preduzeće GSP Beograd sklopilo je još jedan katastrofalan ugovor prema kojem će za remont trolejbusa platiti cenu od 8,75 miliona dinara, odnosno 75.000 evra. Prema navodima CLS-a, ugovor je sklopljen s preduzećem „Kordun metali“ za remont šasije i oplate trolejbusa, a firma postoji tek odnedavno i nema iskustva u remontu gradskog prevoza.

Nikola Jovanović iz Centra za lokalnu samoupravu rekao je u izjavi za Nova.rs da se GSP sistematski uništava, te da je ovaj ugovor još jedan od primera da je ova firma „krava muzara“ iz koje se izvlače pare.

„Na kraju će se desiti situacija da Beograđani neće imati gradsko saobraćajno preduzeće, jer je situacija alarmantna. Meni su ljudi iz GSP rekli da jeste vreme da se radi remont, ali da je cena ozbiljno povećana. Naglasili su da oni imaju kapacitete da sami urade remont, a da bi tada popravka koštala oko 20.000 evra. Meni su ovu informaciju dali ljudi iz GSP, koju kažu da je trebalo da oni rade ovaj posao a ne neki drugi.  Iz ovoga je jasno da je cena ‘prenaduvana’ za tri puta“, istakao je Jovanović za Nova.rs.

On je naglasio da GSP u poslednje dve godine ima gubitak od tri i po milijardi dinara.

„U pitanju je zvanični podatak, odnosno reč je o finansijskom izveštaju ove firme za 2019 i 2020. godinu. Prethodne godine je zbog korone bio redukovan gradski prevoz, ali u 2019. kada je sve bilo redovno, gubitak je bio preko dve milijarde dinara. Još jednom ponavljam, na delu je sistematsko uništavanje preduzeća, a posledica toga je da se građani Beograda voze u lošim i nebezbednim autobusima. Pored ove, istakao bih još dve posledice a to su veliki kriminal i to su konačni krah preduzeća, odnosno privatizacija ili sudbina Ikarbusa“, precizirao je osnivač Centra za lokalnu samoupravu.

Jovanović podvlači da će ukoliko se nastavi štetna praksa, GSP doći na ivicu bankrota.

„Ukoliko se ovako nastavi, javni prevoz će u Beogradu biti potpuno uništen. Nećemo ni dočekati metro“, rekao je Jovanović.

Ko je sporna firma „Kordun metali“?

Pored velike sume koja je izdvojena za remont trolejbusa, pažnju javnosti privukla je i firma „Kordun metali“ koja je do sada bila nepoznata u poslovima sa remontom prevoza.

„Oni su prvi put prošle godine dobili posao remonta trojejbusa, a pre toga apsolutno nisu bili u tom biznisu. Dakle, do 2020. godine nikada se nisu bavili trolejbusima, remontom vozila… Jednostavno, oni su samo upali u kombinaciju od prošle godine. Niko ne zna ko su im inženjeri, ni stručnjaci. Definitivno je reč o firmi koja ima cilj da izvuče novac iz posla“, kazao je Jovanović i naglasio da će posao u svakom slučaju gotovo sigurno biti urađen, ali da je cena prevelika.

„Nije neka nauka uraditi remont, ali pored toga bitno je i koliko se nešto plaća. Jednostavno nije dobar način na koji se vodi firma, jer ovakvom praksom će doživeti sudbinu Ikarbusa ili će biti prodat nekom tajkunu“, zaključio je Jovanović.

Nikola Jovanović Foto:Medija Centar Beograd

Bezbednost građana na poslednjem mestu

Poslednjih dana javnost je bila šokirana vestima i snimcima iz Zemuna kada je autobus proleteo kroz dečije igralište i tom prilikom povredio dvoje dece, a tragedija je samo pukom srećom izbegnuta.

Još uvek nije zvanično dat odgovor šta je uzrok ovakve nesreće, spominje se ljudski faktor, ali nije isključena mogućnost da je reč o kvaru na autobusu.

Pre mesec dana GSP je objavio da je u njihovom pogonu došlo do samozapaljenja nekoliko autobusa, a uzrok požara kao i u nesreći u Zemunu za sada nije poznat.

Bonus video: Anketa – Klima uređaji u autobusima GSP

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare