Tema prve epizode kampanje "Nezavisni mediji zavise od tebe!" bila je - šta su to nezavisni mediji? U ovoj epizodi govorili su Milica Šarić (CINS), Jovana Gligorijević (Vreme), Jovana Adamović (Južne vesti), Ivana Pavlović (Nova ekonomija) i Stefan Janjić (Fake news tragač).

„Nezavisni medij je onaj kome je potpuno nezavisna uređivačka politika. Što se mene tiče, samo jedna stvar može da mi dokaže da je medij nezavistan, a to nije način na koji se finansira, to je da znam da je urednik i redakcija koja radi potpuno nezavisna u donošenju odluka“, rekla je Milica Šarić iz CINS-a.

„U današnje vreme nezavisni mediji nisu oni koji ne trpe pritiske, nego oni koji rade uprkos pritiscima svih vrsta. Najbitnije je da nezavisni mediji rade u javnom interesu, stavljajući ga ispred profita i, čak, fizičko-psihičkog zdravlja svog novinara. Javni interes im je apsolutni prioritet“, rekla je Jovana Gligorijević iz nedeljnika „Vreme“.

„Jedino od čega ja kao novinar zavisim – to su građani. Na njih uvek mislim, njima se obraćam, ne želim da zavisim čak ni od urednika, niti od toga ko je vlasnik medija u kome radim, niti ko je na vlasti“, izjavila je Jovana Adamović iz „Južnih vesti“.

Stefan Janjić je rekao da su nezavisni mediji oni čiji su novinari nezavisni od bilo čega, osim od sopstvene savesti i Kodeksa novinara Srbije.

„Naravno da u njihovom radu dolazi do propusta i grešaka, i to je prirodno i logično, ali suštinski je da nema loše namere, da nisu plaćeni da budu u službi određene političke partije, već da rade u interesu pojedinca“, rekao je Janjić iz Fake news tragača.

Ivana Pavlović iz „Nove ekonomije“ izjavila je da nezavisni mediji rade svoj posao po standardima, „profesionalno, odgovorno, poštujući sve zakone zemlje u kojoj rade“.

Podsetimo, krajem jula pokrenuta je kampanja za podršku održivom poslovanju medija u Srbiji pod nazivom „Nezavisni mediji zavise od tebe!“, a čiji je cilj informisanje i edukacija građana o potrebi i načinima pružanja podrške medijima koji rade u javnom interesu.

Pri pomenu nezavisnih medija, najveći broj građana Srbije pomisli na istraživačko novinarstvo, ali to je tek deo spektra tema kojima se nezavisni mediji u Srbiji bave.

Osim njih, u Srbiji postoje i rade lokalni nezavisni mediji, koji su najčešće prve instance kojima se građani obraćaju za pitanja od društvenog i lokalnog značaja, kao i oni koji se bave ukazivanjem na propuste sistema, korupciju, pogrešno obaveštavanje javnosti, lažne vesti.

Tu su i mnogi drugi, čak i oni koji se bave kreiranjem zabavnog ili satiričnog sadržaja, a koji se zbog svog profesionalnog i nezavisnog rada nalaze u nezavidnoj poziciji na tržištu.

Razlozi za pokretanje ovakve kampanje su mnogobrojni. Jedan od osnovnih je izgradnja i jačanje sprege poverenja, tamo gde ona postoji, između građana i medija. Uvid u način finansiranja medija važan je preduslov za otvoreniji odnos medija i opšte javnosti, društva, kojima oni služe. Ovakva otvorenost medija ka društvu uslov je za dalji razvoj okruženja u kojem funkcionišu, kao i temelj njihove održivosti.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar