Cara Dušana, radovi, Sava Centar, Beograđanka, Beogradjanka, Gazela
Foto: Dragan Mujan/Vesna Lalić/Filip Krainčanić/Nova.rs

Radovi u Ulici cara Dušana ni nakon 3 godine nisu završeni, a nekada je za isti period ili koju godinu više izgrađeni najveći simboli Beograda.

Beograđani revoltirani probijenim rokom rekonstrukcije Ulice cara Dušana juče su na Dorćolu priredili performans protestujući jer su radovi ušli u već treću godinu. Naime, sugrađani su od gomilu peska na trotoaru na raskrsnici Dušanove sa Knićaninovom ulicom „napravili“ plažu sa tropskim barom koji su nazvali po broju dana od kada je počela rekonstrukcija četiri bulevara u Beogradu, 737.

Pročitajte i ovo

Iako je planirano da radovi traju samo 200 dana, sve se oteglo na više od 700, a ovim povodom priredili smo vam koliko je bilo potrebno da se izgrade najveći i najpoznatiji simboli Beograda, od kojih najviše njih u vreme legendarnog gradonačelnika Beograda Branka Pešića.

Most Gazela, jedan od najopterećenijih putnih pravaca kroz Beograd, kojim dnevno prođe 165.000 vozila, iako je projektovan za manji broj vozila, sagrađen je za 4 godine. Most dugačak 332 metara i širok 27,5 sagrađen je u vreme čuvenog beogradskog gradonačelnika Branka Pešića. Radovi su završeni 1970. godine, a njegova rekonstrukcija rađena je 2010. godine.

Delo Branka Pešića je i Palata Beograd, svima poznatija kao Beograđanka. Jedna od najmodernijih poslovnih zgrada u Jugoslaviji visoka 101 metar sa 23 sprata počela je da se gradi krajem šezdesetih i završena je 1974. godine nakon pet godina.

Čuveni beogradski kongresni centar na Novom Beogradu, Sava centar, gradio se od 1976. do 1979. godine.

I danas jedna od najopterećenijih saobraćajnica u Beogradu, petlja Mostar, puštena je u saobraćaj decembra 1970. godine u vreme vlasti Branka Pešića. Beograđani su izgradnju te petlje gledali 4 godine. U jednom od glavnih obeležja Beograda uliva se saobraćaj iz ukupno šest smerova, od kojih su dva najopterećenija pravca most Gazela i pravac iz Bulevara Vojvode Mišića. Projektanti i građevinari su uspeli da ovu saobraćajnicu „upakuju“ u 4 nivoa i 24 priključne veze.

Petlja Autokomanda počela je da se gradi 1967. godine, a svi radovi su završeni 1974. godine. Rekonstrukcija jedne od najprometnijih saobraćajnica počela je u septembru 2006. godine i rađena završena na proleće 2007.

Saga oko rekonstrukcije Ulice cara Dušana ušla je u treću godinu, iako prema prvim najavama gradskih vlasti je trebalo da bude završena za 200 dana u decembru 2019. godine, kao i preostale tri ulice u okviru rekonstrukcije takozvana „četiri bulevara“ (Kraljice Marije, 27. marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana). Rekonstrukcija ova „četiri bulevara“ počela je 15. juna 2019. godine. Rokovi su počeli da se probijaju i pomeraju da smo danas već u trećoj godini gradnje „Dorćolskog Skadra na Bojani“.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare