Odluka Upravnog suda da poništi građevinsku dozvolu za izgradnju gondole na Кalemegdanu "izuzetno važan korak u reafirmaciji teško poljuljanog koncepta pravne države u Srbiji" - ocenio je danas advokat Rodoljub Šabić, član Upravnog odbora Nevladine organizacije "Regulatorni institut za obnovljivu energiju i životnu sredinu" (RERI).
Šabić je u izjavi za agenciju Beta podsetio da je RERI još početkom prošle godine tužbom Upravnom sudu otvorio pitanje očigledne nezakonitosti celog projekta i još tada uspeo da izdejstvuje da sud odredi privremenu meru i njom naloži obustavljanje radova.
Šabić je rekao da je dobro što je sud sada i konačnom odlukom definitivno potvrdio napore ljudi iz RERI -ja da dokažu nezakonitost projekta.
„Ovakva odluka suda posebno je značajna imajući u vidu u kakvoj atmosferi je doneta. Sud je odluku doneo suočen sa manje ili više očiglednim, ali snažnim pritiskom“, rekao je Šabić.
On je ukazao da su vlasti Beograda zaključivanjem komercijalnih ugovora velike vrednosti u svrhu realizacije tog projekta, pokušavale da stvore atmosferu „svršenog čina“.
„U istom kontekstu se mora ceniti i izjava bliske saradnice, savetnice predsednika Republike (Aleksandra Vučića) data neposredno pred ročište na kojem je sud definitivno odlučivao da „predsednika Vučića niko neće sprečiti da realizuje projekat gondole“.
„Odluka suda nije u skladu sa željama vlasti, ali jeste sa zakonom što je u normalnom društvu, naravno, neuporedivo važnije i jedino bitno“, istakao je.
Dodao je da je važno što je „odluka suda potvrdila mišljenja koje o projektu imaju bezmalo svi relevantni stručni subjekti, kao i hiljade i hiljade građana“.
„Takođe je izuzetno važno što ovakva odluka obezbeđuje diskontinuitet u blamiranju zemlje u međunarodnim razmerama jer ne treba zaboraviti da je već nagoveštaj ove ideje vlasti, svrstao Кalemegdan na listu sedam najugroženijih spomenika Evrope“, kazao je Šabić.
Odluka suda je, zaključio je, i „najbolji mogući šlagvort za podsećanje vlasti na to da građanima i javnosti duguje i odgovore na teška pitanja krajnje problematične finansijske konstrukcije projekta poput onih zašto bi, za ovaj projekat, po dužnom kilometru, trebalo potrošiti desetostruko više javnog novca“ nego što bi to inače moglo da košta.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare