Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić izrazio je nadu da će u drugom polugodištu i u osnovnim i u srednjim školama u Srbiji biti nadoknađeno sve što je "eventualno propušteno" zbog pandemije.
Ružić je u intervjuu za Novi magazin ocenio da su obrazovanje i prosveta „sfera od nacionalnog interesa“, a da su prosvetne institucije pokazale „izuzetnu vitalnost i u vreme vanrednog stanja i tokom čitave krize izazvane korona virusom“. Ministar je rekao da je uveren da će, kada je reč o zaštiti od korona virusa, prosvetni radnici imati značajno mesto u redosledu prioriteta.
„Svakako da su prioritet zdravlje i bezbednost učenika, studenata, prosvetnih radnika i vannastavnog osoblja, ali odgovornost koju je prosvetni sistem pokazao najbolje se odslikava u činjenici da obdaništa, škole, fakulteti, studentski domovi nisu mesta na kojima je došlo do transmisije virusa. I dugujemo im veliku zahvalnost“, naveo je on.
„Živimo u vremenu četvrte industrijske revolucije, digitalna pismenost i opismenjavanje veoma je važno i značajno je da i naša deca i prosvetni radnici prate te trendove. Istakao bih da je takav proces kvalitativan pomak unapred i ne vidim razlog za bojazan da ćemo ugroziti bilo koju generaciju“, rekao je Ružić komentarišući strahovanja od negativnih posledica izmena u načinu izvođenja nastave.
„Da, saglasiću se da to nije, u najmanju ruku, konvencionalno obrazovanje na koje smo navikli, ali shodno okolnostima i zahvaljujući pre svega brzoj reakciji zaposlenih u prosveti, obrazovanje nije stalo… Prosvetni sistem je pokazao visok stepen adaptabilnosti i, uz digitalizaciju i mnoge platforme koje su na raspolaganju, rekao bih da niti jedna generacija neće biti ugrožena sa aspekta sticanja dovoljnog nivoa znanja“, dodao je on.
„Završno s narednom školskom godinom, plan je da svi razredi osnovnih škola i gimnazija prođu kroz sveobuhvatnu reformu. Što se tiče redukovanja nastave, upravo imajući u vidu vanredno stanje i pandemiju, dali smo mogućnost nastavnicima da smanje nastavni plan do 20 odsto, a opet na osnovu stručne analize“, rekao je ministar.
„S jedne strane, radimo na opremanju škola kroz digitalne učionice, a s druge na edukaciji, kako dece kroz nove predmete, kao što su Digitalni svet za prvake i Informatika i računarstvo za petake, tako i nastavnika kroz posebne obuke.
Komentarišući primedbe na način na koji se u onlajn ; nastavu uključuju deca sa smetnjama u razvoju Ružić je rekao da je važno ujključivanje Saveta roditelja. „Ukoliko školski odbor, u kojem sede i predstavnici lokalne samouprave, škole i roditelja odluče da je za njihovu decu najbolje da budu kod kuće i ne dolaze na redovnu nastavu, ja nemam ništa protiv“, dodao je on.
„Bitno je samo da u donošenju te odluke učestvuju i roditelji dece sa smetnjama u razvoju i invaliditetom, i to je jasan stav Ministarstva, koji je i deo predloženog Uputstva za postupanje. Nakon te mini-intervencije, od 48 škola 38 ih je postupilo ispravno. Od ostalih imamo samo dve problematične koje ignorišu roditelje, i to ćemo rešiti ovih dana. Svakako je važno pri donošenju tih odluka uzeti u obzir i procene lokalnih Zavoda za javno zdravlje, a u vezi sa epidemiološkom situacijom!“, rekao je ministar.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare