Foto:N1

Republički geodetski zavod (RGZ) reagovao je danas na pisanje udruženja potrošača "Efektiva", navodeći da su tehničke greške u katastru nastale prekucavanjem i da su na nivou statističke greške. Međutim, ukoliko do takve greške i dođe, građani imaju mogućnost da reaguju odmah nakon njihovog otkrivanja potpuno bespatno, navode u saopštenju.

Povodom teksta Efektive, u kome navode slučaj nekoga ko je u prethodnom periodu podneo zahtev za brisanje hipoteke sa dva objekta (na jednoj brisovnoj dozvoli banke). Sa jednog objekta je hipoteka skinuta, dok sa drugog, greškom RGZ nije. Prema izmenama Zakona, građanin sada treba da plati 200 evra posredniku, da uputi jednostavan dopis RGZ da ispravi sopstvenu grešku.

„Želimo da vam skrenemo pažnju na nedavne medijske izveštaje u kojima su iznete netačne informacije u vezi sa postupkom ispravke grešaka u katastru koje navode da novim zakonskim izmenama građani moraju da plaćaju advokatu ukoliko je greška nastala u samom katastru. Ove informacije, iako plasirane u javnosti, nisu u skladu sa stvarnim postupcima i procedurama koje primenjuje Republički geodetski zavod na osnovu zakona i služe isključivo za dezinformisanje građana“, navode iz RGZ.

Pročitajte još

Kako dodaju, tehničke greške u katastru nastale prekucavanjem skoro pa nemoguće i da su na nivou statističke greške.

„Međutim, ukoliko do takve greške i dođe, istina je da građani imaju mogućnost da reaguju odmah nakon njihovog otkrivanja potpuno bespatno. Ukoliko grešku otkriju u roku od 8 dana od njenog nastanka građanima je omogućeno da podnesu žalbu i greška se odmah u samoj službi ispravlja. Ovo je besplatan, transparentan i efikasan proces koji omogućava građanima da ostvare svoja prava izuzetno brzo“, navode u saopštenju i dodaju:

„Ukoliko se greška primeti nakon dužeg vremenskog perioda postoji i elektronska usluga ePrimedbe na sajtu Republičkog geodetskog zavoda koja omogućava građanima da, iz udobnosti svog doma, podnesu zahtev za ispravku greške. Ova opcija je takođe apsolutno besplatna i ne zahteva angažman advokata ili geodetske organizacije i u skladu je sa zakonskim regulativama i pružaju građanima odgovarajuće sredstvo za rešavanje administrativnih problema bez ikakvih troškova“.

Pozvali su građane da proveravaju informacije u vezi sa postupkom upisa u katastar samo na sajtu Republičkog geodetskog zavoda.

BONUS VIDEO U katastar samo „onlajn“, šalteri više ne primaju predmete

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare