Foto:Filip Krainčanić/Nova.rs

Autobuska stanica očigledno ni ove godine neće biti izgrađena, a projekat je imao čitav niz problema, među kojima je bio sporan i tender za gradnju pristupne saobraćajnice. Projekat je najpre dobila firma "Bauwesen", da bi se nakon žalbe grupe ponuđača oko firme "Ras Inženjering Niskogradnja d.o.o", projekat vratio na početak, a na ponovljenom tenderu projekat izgradnje saobraćajnice dobila je firma koja gradi "K-distrikt", koja radi "Beograd na vodi" i druge značajne projekte.

Projekat izgradnje autobuske stanice zvanično je krenuo u fazu realizacije tokom 2019. godine i to pokretanjem tzv. „grubih radova“, koji su vezani za izgradnju pristupnih saobraćajnica u neposrednoj okolini nove autobuske stanice. Grad Beograd ustupio je BAS-u zemljište u Bloku 42, a celu investiciju od 280 miliona dinara oko planirane izgradnje finansiraće poznato preduzeće.

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala je tender za izgradnu saobraćajnice oko autobuske stanice, a projekat je od samog početka imao niz problema. Posle raspisivanja tendera projekat je dobila firma „Bauwesen“ sa svojim partnerima, dok je odmah iza nje najbolju ponudu poslala firma „Ras Inženjering Niskogradnja d.o.o“ zajedno sa firama „Cestra“ „ DC Energokop“ i „Resa gradnja.“

Iako je na tenderu posao dobio „Bauwesen“, drugi ponuđači su se žalili na konkursnu dokumentaciju, radove ove firme i njihove projekte (nisu u poslednjih osam godina imali projekte od 500 metara kvadratnih koji su bili pravljeni od tvrdo livenog asfalta), nakon čega je komisija potvrdila argumente ponuđača okuljenih oko firme „Ras Inženjering Niskogradnja d.o.o“, pa je tender poništen.

Na ponovljenom tenderu, bolju, odnosno nižu ponudu, dala je upravo ova firma, čime su dobili projekat. U pitanju je firma koja je etablirana na izgradnji puteva i saobraćajnica, ali čiji je uspon vezan paralelno sa dolaskom na vlast Srpske napredne stranke (SNS).

Iako osnovana pre više od 20 godina, firma „Ras Inženjering Niskogtadnja d.o.o“ svoju pravu renesansu doživljava nakon 2012. godine kada dobijaju značajne projekte u Beogradu i okolini. Na sajtu firme može se lako uočiti da firma radi na izgradnji „K-Distrikta“, stambeno-poslovnog projekta na Dorćolu iza kog stoje bivši gradski urbanista Milutin Folić, poznati advokat Igor Isailović, kontroverzni biznismen Vladimir Gogoljev i drugi.

Pored ovog projekta, „Ras Inženjeringu“ je pripala i izgradnja četiri kolovozne trake u Dragoslava Srejovića, opremanje fabrike vakcina u Zemunu, realizaciju parkinga oko KBC „Zvezdara“ i druge projekte.

Firma je od 2012. godine uvećala prihode 26 puta – u 2012. njihov prihod bio je 250 miliona dinara, a tokom 2020. 7,02 milijarde dinara.

Sve o početku planiranih radova oko autobuske stanice, rokovima, menadžmentu i finansijama BAS-a čitajte u istraživanju Nova.rs.

Bonus video: Autobuska stanica i dalje daleko od otvaranja: Radovi kao da se odvijaju

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare