Foto:Nenad Lazić/Nova.rs

Javna rasprava o uticaju na životnu sredinu fabrike guma kineske kompanije "LInglong" u Zrenjaninu održava se opet bez prisustva građana. Ovaj put javna rasprava je zakazana u Novom Sadu u Prirodnjačkom muzeju, ali se ispostavilo, da ni u ovoj sali nema mesta za građana koji žele da prisustvuju.

Uprkos tome što su se svih 70 zainteresovanih građana prethodno elektronskom poštom prijavilo da želi da prisustvuje raspravi, pokrajinski sekratarijat za urbanizam opet je izabrao salu sa duplo manje mesta od broja zainteresovnaih za učešće u raspravi.

Foto:Nenad Lazić/Nova.rs

Identična situacija se već dogodila prošle godine u Zrenjaninu na prvom pokušaju javne rasprave, kada su građani opet ostavljeni na ulici.

S obzirom da ih nisu pustili da uđu, građani su odlučili da svoje žalbe podnesu na pisarnici pokrajinskog sekratarijata za urbanizam.

Foto:Nenad Lazić/Nova.rs

Kako je Nova.rs već pisala, kineska kompanija „Linglong“ je u martu 2019. godine počela izgradnja fabrike automobilskih guma. Kamen temeljac fabrike je postavio lično Aleksandar Vučić, tvrdeći da je tog momenta počela “da se ispisuje istorija i budućnost Zrenjanina, Banata i Srbije”.

Međutim, aktivisti iz Zrenjanina upozoravaju da zvanična studija o uticaju te fabrike na okolinu, koja tvrdi da projekat nije opasan po zdravlje i okolinu, nije obuhvatila bitne stvari o izgradnji postrojanje na svega dva kilometra od Carske bare, zaštićenog rezervata prirode.

„U samoj studiji nisu analizirali dosta stvari, niti su procenili uticaj fabrike na okruženje. Na Studiji nije radilo ni jedno stručno lice sa licencama, stručnim ispitima ili adekvatnim obrazovanjem i iskustvom minimalno iz sledećih oblasti: zaštita životne sredine, tehnološki procesi, hemijski procesi, odnosno savetnik za hemikalije“, upozorio je svojevremeno za Nova.rs Gojkan Stojinović mašinski inženjer i aktivista građanskog pokreta “Stop kafileriji”.

Takođe, s obzirom da je u planu da fabrika godišnje proizvede 13,62 miliona pneumatika, pored emisije gasova postavlja se i pitanje transporta.

Prema proračunima aktivista, samo njihov transport bi podrazumevao oko 250 kamiona dnevno koji bi dodatno zagađivali vazduh.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare