Udruženje građana "Po meri metro" pozdravilo je izjavu predsednika Srbije Aleksandra Vučića da je potrebno da se beogradski metro poveže sa novom železničkom stanicom "Beograd Centar" (Prokop) i istaklo da se nada da će aktuelni plan biti korigovan, tako da prva linija obuhvati novu glavnu železničku stanicu, kao i Klinički centar Srbije, koji su ovim planom izostavljeni.
„Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je tokom obilaska radova na Makiškom polju u ponedeljak 23. maja izjavio da je potrebno odmah povezati beogradski metro sa novom glavnom železničkom stanicom Beograd centar u Prokopu. Naglasio je važnost toga da neko ko putuje metroom može lako da pređe na brzu prugu i da bi bila ‘katastrofalna greška’ da se ta dva sistema ne spoje“, navodi se u saopštenju.
Udruženje „Po meri metro“ je istaklo da su stručnjaci iz Egis-a i Urbanističkog zavoda na ranom javnom uvidu u Plan generalne regulacije šinskih sistema, predstavili varijantu prve linije metroa koja prolazi kroz Prokop i Klinički centar Srbije, te da su isto rešenje predlagali i iz ovog udruženja, ali i mnogobrojni građani u
primedbama na javnom uvidu za pomenuti Plan u oktobru prošle godine.
„Sve primedbe, koje su se ticale povezivanja Prokopa prvom linijom metroa su tom prilikom odbijene i odlučeno je da je prioritetnije povezivanje podnožja Mostarske petlje, umesto glavne železničke stanice. Među glavnim argumentima za izostavljanje Prokopa sa trase prve linije metroa tada su navođeni šipovi solitera koji se nalaze iznad Prokopa u ulici Stjepana Filipovića“, navodi se u saopštenju i dodaje:
„Ti argumenti su se pokazali kao neosnovani kada je prilikom javnog uvida za novu izgradnju u tom naselju utvrđeno da pomenute zgrade uopšte ni nemaju šipove. Uz uvid u tu novu informaciju, pozivamo gradske stručnjake i nadležne iz gradske administracije, da izmene plan i da metro ipak prođe kroz Prokop, kao što je planirano i svim dosadašnjim planovima beogradskog metroa, počevši od 1976. godine.“
Udruženje je navelo da stanica Beograd centar, poznatija kao „Prokop“ predstavlja centar železničke mreže Srbije i početna je stanica svih vozova iz Beograda. Ujedno je i početna stanica brzog voza „Soko“ na relaciji ka Novom Sadu, koji je u protekla dva meseca od otvaranja brze pruge prevezao rekordne brojeve putnika.
„Smatramo da povezivanje glavne železničke stanice glavnog grada države mora biti apsolutni prioritet pri planiranju trase prve linije metroa, što bi svakako bilo u
skladu sa ustaljenom praksom izgradnje metroa u čitavom svetu. Uzimajući u obzir velika ulaganja u železnicu i ogroman značaj povezivanja i dopunjavanja sa
metroom, važnost povezivanja železničke stanice i metroa je svakim danom sve veća. Treba istaći i da će nadolazeća ekonomska kriza negativno uticati na ostvarivanje aktuelnog plana izgradnje metroa, kojom bi Prokop bio povezan tek veoma dalekom trećom linijom“, navodi se u saopštenju i dodaje:
„Kako sama građevinska izgradnja prve linije metroa još uvek nije započeta, apelujemo da se trasa izmeni tako da prolazi kroz Prokop. Time bi najoptimalnije bile zadovoljene saobraćajne potrebe i postignuta najveća ekonomska efikasnost projekta. Drugim rečima – metro bi konačno bio po meri građana.“
BONUS VIDEO – Vesić na Makišu: Radovi za izgradnju metroa teku po planu
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Facebook
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare