Foto: Miljana Isailović/Nova.rs, Privatna arhiva

Nišlija Nikola Mitrović najavio je podnošenje tužbe protiv Poštanske štedionice, zbog toga što su službenici te banke u centralnoj ekspozituri u Nišu odbili da mu na šalteru isplate novac sa deviznog računa pokojne majke, bez prethodnog otvaranja računa.

Mitrović je uspeo da dođe do novca, ali uz pomoć prijatelja kojem je dao ovlašćenje, a koji ima devizni račun u “Poštanskoj štedionici”.

Mitrović za Novu.rs kaže da je njegova majka preminula pre mesec dana, a da je nasledio sve njene račune, pa i devizni u Poštanskoj štedionici. Međutim, nije se nadao da će se odlazak u banku sa ličnom kartom i pravosnažnim rešenjem pretvoriti u sedmodenevnu agoniju i to zbog jednostavnog zahteva da mu novac isplate i da ugasi račun.

Foto: Privatna arhiva

„Četiri dana sam odlazio u ekspozituru i zahtevao da mi novac isplate na šalteru ili preko deviznih računa koje već imam, jednog u banci u Švajcarskoj i dva računa u dve banke u Srbiji. Međutim, oni su uporno insistirali da otvorim devizni račun. Ne želim da to uradim, nije mi potreban taj račun jer živim u Švajcarskoj, a ne želim ni da mi novac isplate preko novog računa, jer bi to značilo i plaćanje provizije za prebacivanje para sa računa na račun“, objasnio je Mitrović.

Kako je kazao, za sada još nije dobio odgovor na pitanje po kom članu zakona nisu mogli da mu na šalteru isplate novac koji je nasledio, već su insistirali na otvoranju računa.

„Želeo sam da predam zahtev u banci da mi na to pitanje pisano odgovore, ali su to odbili uz izgovor da nemaju pečat kojim bi potvrdili prijem zahteva. Odbili su i da mi proslede odgovore koje su dobili od njihove pravne službe. Usmeno su me četiri dana ucenjivali da otvorim devizni račun. Kad sam pitao koliko ću onda čekati novac, rekli su mi 15 do 30 dana. Rekao sam da to ne želim, ali kažu da je takva procedura. Proveriavao sam u više banaka, kažu da isplaćuju odmah na šalteru ili na račun iz bilo koje druge banke. Čeka se samo dva do tri dana ako je iznos veći od 5.000 evra. Verujem da sam dobio novac brže nego što su mi rekli samo zato što sam se medijima obratio za pomoć“, izjavio je Mitrović.

On je kazao da se tokom dugogodišnjeg života i rada u inostranstvu susretao sa različitim administrativnim problemima, jer ni jedan sistem nije idealno uređen, ali gde god da je živeo u Švajcarskoj ili Americi, kada bi podneo pisani zahtev uvek bi dobio jedan primerak, kao potvrdu da je zahtev predat.

Zbog problema sa kojim se susreo, Mitrović je poslao pritužbu Narodnoj banci Srbije, a ceo slučaj je prijavio i policiji.

“Iz Narodne banke Srbije su me obavestili da moram da sačekam 15 do 30 dana na odgovor iz Poštanske štedionice. Svakako nisam još završio posao u toj banci, pozabaviću se narednih dana i time što su mi prilikom isplaćivanja poslednje majkine penzije, iznos umanjili za 155 evra. Majka je penziju primala od hrvatskog penzionog fonda, moraću da proverim ko je umanjio iznos, oni ili Poštanska štedionica”, rekao je Mitrović.

U Policijskoj upravi Niš potvrdili su da im je slučaj prijavljen i kako su kazali, prosledili su ga Osnovnom javnom tužilaštvu na dalje odlučivanje.

Iz Poštanske štedionice za sada se nisu oglasili povodom Mitrovićevog zahteva da mu novac bude isplaćen bez obaveze otvaranja računa

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare