Foto:Guido Kirchner / AFP / Profimedia

Na početku ove nove školske godine i učitelji i nastavnici će morati da uče, a ne samo đaci. Prosvetni radnici "izučavaju lekcije" o novoj organizaciji rada i pravilima u vreme korone. To gradivo nije lako i treba ga razumeti. Sa učiteljicom Vesnom Jerotijević iz čačanske Osnovne škole "Milica Pavlović" popričali smo o tome šta je čeka i da li je savladala to novo gradivo.

Dok nadležni tvrde da je sve pod konac i da je sve spremno, u praksi deluje dosta drugačije, zbunjujuće.

Naša sagovornica za sve one koji odlučuju o početku školske godine, ima važnu poruku.

„Razmislite još jednom. Broj zaražnih je i dalje trocifren. Neka razmisle o tome koliko su spremni, a za sada deluju skroz nespremno. Ne bih volela da ponovo imamo mart u septembru“, zaključuje učiteljica Vesna Jerotijević.

Ona konkretno navodi šta je nejasno i sa kojim problemima će se susresti.

„Moj radni dan kao učiteljice počinje u osam, kada mi dolazi jedna polovina odeljenja, i sa njima sam u neposrednoj nastavi do nekih 10.15-10.20. Oni imaju četiri časa. Sledi vreme za dezinfekciju škole koja ne sme biti rutinska, nego sistematska. Moraju se čistiti kvake, klupe, katedre, sanitarije i sve sa čime deca dolaze u kontakt“, objašnjava nam Vesna koja će ovog 1. septembra dočekati đake četvrtog razreda.

Kada prva grupa đaka završi časove i nakon što tetkica padne s nogu da bi dezinfikovala sve učionice, dolazi druga grupa đaka.

„Druga grupa ima tri časa i svi časovi traju 30 minuta. Ja za taj treći čas treba da sublimiram određene nastavne sadržaje – svet oko nas, digitalni svet… Da bi sva deca imala jednaku zastupljenost časova i nastavne te grupe će se menjati jednom nedeljno ili na dvonedeljnom nivou, to ostaje da se vidi“, tako će izgledati radni dani naše sagovornice.

Foto:EPA-EFE/SASCHA STEINBACH

Ona nam skreće pažnju na to da njeno odeljenje ima 26 đaka, a učionica 40 kvadrata, pa bi, ukoliko se striktno poštuju pravila, ono moralo da bude podeljeno u tri grupe. Zbog nedovoljnog kapaciteta škole, to se, kaže ona, neće desiti.

„Ako se računam i ja, da i meni treba četiri kvadratna metra tog vazduha, onda to znači da u toj učionici ne može da bude 13 dece, nego mora da bude 10. To znači da se po tom automatizmu odeljenje koje broji više od 25 učenika mora deliti u tri grupe, a ne u dve, kako je predviđeno“, objašnjava nam matematiku koja ne može da se ostvari u praksi.

Ova učiteljica nadležnima zamera i to što su uputstva koja su stizala školama već nekoliko puta menjana, i nova su stizala svaki drugi-treći dan.

„Škole se dovijaju i sve same moraju da tumače, a istovremeno sva odgovornost je na njima i na roditeljima“, primećuje ova sagovornica.

Ima tu još problema i nedoumica, a održavanje distance među decom i nošenje maski su samo neki od njih.

Foto:Weyo / Alamy / Alamy / Profimedia

„Oni očekuju da se deca na školskom odmoru ponašaju kao pingvini u koloniji. Kažu da su pingvini životinje koje uvek stoje na istoj udaljenosti od svog komšije. Deca, pogotovo na tom mlađem uzrastu, oni ne umeju da razdvoje šta je socijalna a šta fizička distanca“, slikovito objašnjava ova učiteljica.

Kada je reč o nošenju maski, naša sagovornica kaže da očekuje da će se deca truditi da budu disciplinovana, ali da će održavanje časova u tim uslovima svakako biti otežano.

„Zamislite mene, dve smene da odradim sa maskom. Sa maskom je teže disati, a sada još zamislite da morate da pričate, pa i da koristite kredu – zamislite i tu prašinu od krede, pa zamislite taj rad sa maskom koju ne smete da skinete sve vreme boravka u školi“, priča nam o tome šta je čeka i dodaje da svojim primerom mora da bude uzor deci i da nema nošenja maske na bradi ili ispod nosa.

Naša sagovornica za sve one koji odlučuju o početku školske godine, ima važnu poruku.

„Razmislite još jednom. Broj zaražnih je i dalje trocifren. Neka razmisle o tome koliko su spremni, a za sada deluju skroz nespremno. Ne bih volela da ponovo imamo mart u septembru“, zaključuje učiteljica.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare