Foto: N1

Punih 18 godina, prebivalište u Srbiji i važeća lična karta na dan 24. april, ili eventualno istekla u periodu od 15. marta do 24. aprila tokom vanrednog stanja, osnovni su uslovi da bi neko mogao da ostvari pravo na 100 evra. Upravo je lična karta postala kamen spoticanja za brojne ljude koji proteklih dana ne mogu da se prijave na portal Uprave za trezor jer su im podaci, kako se navodi - neispravni.

Nakon što je Nova.rs objavila probleme čitaoca sa prijavom za 100 evra, našoj redakciji su se javili i drugi čitaoci sa sličnim problemima. Svima im je zajedničko da navodne nepravilnosti – ne mogu nikome da prijave.

„Javljam se iz okoline Vršca. U porodici imamo dva slučaja nepravilnosti. Prvi je – važeća lična karta do 2024. godine, korišćena za putovanja, kredit, pasoš, dozvolu, posao… Nikakav problem! Kod online prijave za 100 evra sve teče uredno. Problem se javlja kod provere gde piše da su podaci neispravni. Prijavu greške pokušavamo od prvog dana prijave podataka. Prijavili smo grešku, ostavili i broj telefona, ali – ništa. Nakon toga svratili smo u MUP gde je rečeno da je greška bila do njih tj, na čipu i da je ispravljena… Međutim, problem je i dalje isti i naravno – niko se ne javlja“, navodi čitalac portala Nova.rs.

 

Foto: Instagram/mali_sinisa

 

Drugi problem u porodici ovog građanina je sa trajnom ličnom kartom.

„Invalid član porodice imao je trajnu ličnu kartu. U Centru za socijalni rad nam je rečeno da će iznos dobiti po automatizmu, ali se ispostavilo da je to netačno. Pa smo pokušali sa trajnom ličnom kartom da se prijavimo, ali je to nemoguće zbog nedostatka broja u registru brojeva. Potom smo krenuli u izradu nove lične karte, što smo i odradili u prilično kratkom roku… Ali kod nove lične karte je probem kao i u prvom slucaju – neispravni podaci“, navodi ovaj građanin, dodajući da ne piše ni iz besa, niti razočaranja, već da bi želeo da ovaj tekst pomogne i drugima sa sličnim problemom prijave za pomoć od sto evra.

Nova.rs je već pisala o problemima koje imaju građani sa važećom ličnom kartom, koji ne mogu da se prijave za 100 evra. To je izazvalo lavinu reakcija čitalaca koji su se našli u istoj situaciji.

„Moja supruga i ja imamo sličnu situaciju, pa vam javljam da vidite i slobodno objavite da postoji tu čudnih stvari“, započinje priču čitalac Nova.rs Stefan Pejanović iz Subotice.

Njegova supruga je izgubila novčanik 6. marta 2020.godine.

„U novčaniku su bile i njena i moja lična karta. Odmah smo prijavili nestanak i nove lične karte zatražili 13.03. Par dana nakon toga, a pre nego što su nove lične karte izrađene, zatvoreni su šalteri SUP-a u Subotici. Odmah nakon što su ponovo otvoreni, oko 10. maja, preuzeli smo nove lične karte na kojima kao datum izdavanja stoji 13. mart“, navodi čitalac, šaljući nam i fotografije obe lične karte sa jasno uočljivim datumima izdavanja.

Tu, kako kaže, priča postaje zanimljiva.

„Kada su objavili link za prijavu za 100 evra, uzeo sam naše lične karte i oboje nas prijavio. Moja prijava je prošla, a njena nije. Moj status je zelene boje, sa porukom ‘fizičko lice je u aktivnom statusu i očekuje obradu u platnom prometu’, dok je njen status ‘Prijava za fizičko lice je odbijena usled neispravnosti unetih podataka, molimo da ponovo podnesete prijavu sa ispravnim podacima’. Ljudi pišu da imaju iste probleme, ali niko naravno ne odgovara na to, na čelu sa ministrom finansija, koji zna samo lepe vesti da prenosi, a kada treba da se pozabavi nekim problemom nema ga nigde. Možda se ne sme pred izbore izaći sa tim da postoji problem, ko zna“, poručuje naš čitalac.

Na kraju, kako kaže – nisu važni tih sto evra.

„Preživeće svako bez toga, ali nije u redu da postoje građani prvog i drugog reda“, zaključuje Stefan Pejanović.

Komentari na ministarskom Instagram nalogu

Ispod objava na Instagram profilu Ministra finansija Siniše Malog, građani, nevezano za temu posta, ostavljaju komentare o onome što ih ovih dana najviše muči – isplata 100 evra pomoći.

Među komentarima, istina, ima i onih punih hvale za ministra, pomoć i 100 evra koje su pojedinima „upravo legle na račun“. Ima i nestrpljivih koji pitaju kada će dobiti svoje novce.

Foto: Instagram/mali_sinisa

 

Međutim, ima i znatan broj onih koji ukazuju na probleme prilikom prijave, uglavnom zbog već pomenutih neispravno unetih podataka, kako ih tumači portal Uprave za trezor.

I uvek se, nekako provlači pitanje – lične karte.

Foto: Instagram/mali_sinisa

 

Ima i drugačijih primera. Jedan od njih je i automatska prijava kćerke i majke kao porodičnih penzionera, iako je kćerka već završila fakultet i prestala da koristi porodičnu penziju od pokojnog oca.

Ćerka novac nije dobila. Uz to joj je sada onemogućeno da se samostalno prijavi kao – punoletna građanka Srbije.

 

 

Foto: Instagram/mali_sinisa

 

Na pitanje – na koji način će ovim ljudima biti omogućeno da ostvare svoje pravo na 100 evra i kako mogu da se prijave za reklamaciju, s obzirom da je to nemoguće uraditi putem portala i telefona, odgovor je uvek isti: Reklamacije se prijavljuju preko kontakt-centra  0800-101-100 i preko portala, opcija „prijavi problem“. Ko ispunjava propisane uslove Uredbom, dobiće pomoć…

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram