Je li moguće da će rekonstrukcija dela Pančevačkog mosta trajati skoro četiri godine? Nije. U Putevima Srbije za N1 kažu, rušenje dela mosta, tačnije pristupnih saobraćajnica, i izgradnja novih trajaće maksimalno dve godine, a plan je da radovi počnu 2025. U toku je tender za izradu projekta za dobijanje građevinske dozvole.
Bio je ponedeljak tog 11. novembra 1935. godine kada je u saobraćaj pušten most Kralja Petra II. Namesnik knez Pavle presekao vrpcu, patrijarh Varnava osveštao most. Živeo Kralj Petar II, živela moćna Jugoslavija! Iz hiljade grla, piše tadašnja Politika, razleže se klicanje „živeo“!
No, jedino što do dana današnjeg živi je sam most. Preživeo je rušenje u Drugom svetskom ratu, promene izgleda i imena, a svoj sadašnji izgled Pančevački most dobio je 1961.
Za jednog 63-godišnjaka koji se uprkos hroničnim bolestima nije lečio, drži se dobro, ali već duže vreme stoji uz pomoć štaka. Zato se ruši deo Pančevačkog mosta.
„Obuhvat projekta se odnosi na rušenje postojećih prilaznih konstrukcija od Bogoslovije do Pančevačkog mosta, to su dve nezavisne mostovske konstrukcije koje su uglavnom na stubovima, a ima i delova koji su na nasipu“, kaže Miodrag Poledica, pomoćnik direktora JP „Putevi Srbije“, piše N1.
Ali pre nego što se dva prilaza mostu sruše, gradiće se dve privremene rampe. Jedna silazna, iz pravca Pančeva kojom će se vozila spuštati ka Klaničkom keju i dalje ka Dunavskoj ulici, a druga ulazna, iz pravca Beograda, kojom će se vozila peti na most iz ulice Vuka Vrčevića.
Dakle, ruše se dva prilaza mostu, a ne morate ni biti stručnjak da biste videli u kakvom su stanju.
„Tu se i golim okom mogu primetiti oštećenja i zbog toga moramo da pristupimo toj rekonstrukciji“, kaže Poledica.
Kako je na samom mostu, tako je i ispod njega. A ispod, tik uz stubove mosta – cela jedna pijaca i brojni lokali. Godinama rade kao da im je svaki dan poslednji, jer rušenje mosta samo što nije.
„O tome pričaju već godinama i šta će onda biti s nama, nemam pojma, ne znam“, kaže Verica Maljković, vlasnica objekta ispod Pančevačkog mosta.
Da ovde ima objekat Verica Maljković pre više od 20 godina dobila je dozvolu, ali privremenu. Tada se javila na opštinski konkurs, a jedini uslov bio je da objekat koji gradi bude od bele fasadne cigle.
„U to vreme nisu ni postojali trajni objekti, sve je to bilo privremeno, i niko nije ni zamišljao da će to biti ispod stubova mosta, znate?“, kaže ona.
Ali sve što je ispod mosta, uprkos podnetom zahtevu, ne može biti legalizovano. Zato je dušu dalo za eksproprijaciju.
„Ono što nam ne smeta tokom izvođenja radova nećemo ni da diramo. Ali moram da napomenem da je ovaj projekat proglašen projektom od javnog interesa, dakle javni interes je iznad bilo kog drugog interesa i naravno bezbednost svih učesnika u saobraćaju je na prvom mestu“, navodi Poledica.
Takvih je učesnika na Pančevcu dnevno 60.000. Među njima je i naša sagovornica jer ovde radi, ali živi u Borči.
„Prelazim svakog dana preko Pančevačkog mosta i to je strašno! Nama kad ostane jedan auto u kvaru, a sudar da ne pričam, to je kolona do Borče. Kako misle da izvedu to da sruše deo, a da mi prelazimo preko mosta? Ne znam“, kaže ona.
Zamislili su to u Putevima Srbije tako što sam most, odnosno deo iznad reke neće ni dirati. Ono što hoće – a to su prilazi mostu – neće trajati 3,5 godine kako se prvobitno pričalo.
„Cilj je i tako će i projekat biti formiran da se sve uradi za godinu i po dana, maksimalno dve“, kaže Poledica.
N1: Dakle, neće biti za 1.314 dana.
„Ne, ne“.
Da radovi počnu nedostaje građevinska dozvola i 25 miliona evra koliko će otprilike sve koštati. Nedostaje i još jedan most na Dunavu… Ali to je boljka stara koliko i Pančevac.
BONUS VIDEO: Do kada će moći da se krpi Pančevački most
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare