FotoTANJUG/ VLADIMIR ŠPORČIĆ/Shutterstock/Goran Srdanov/Nova.rs

Grad Beograd ima tačno 17 dana da reši problem u funkcionisanju gradskog prevoza, imajući u vidu da će 28. maja istići otakzni rok do kog je turska kompanija "Kentkart", sa kojom je inače jednostrano raskinut ugovor, dužna da pruža svoje usluge. Sagovornici Nova.rs upozoravaju da "grad tone u haos", kao i da su svi predlozi gradonačelnika Šapića - samo populističke mere.

Grad Beograd na čelu sa gradonačelnikom Aleksandrom Šapićem, nije odgovorio na naša pitanja o tome kakav je plan za prevoz nakon 28. maja.

Ćute i u Sekretarijatu za javni prevoz.

Iz „Kentkarta“ su potvrdili za Nova.rs da je otkazni rok predviđen do 28. maja.

Narodni poslanik Zajedno Moramo, Đorđe Miketić u izajvi za Nova.rs kaže da je gradonačelnik Šapić napravio milionsku štetu Beograđanima.

„Mi, građani, još uvek refleksno pomislimo da kad neko donese neku važnu odluku koja nam menja život – da iza toga stoji promišljanje, analiza, projekcija nekih stručnih službi i sl. Međutim, Beograđani moraju da znaju da iza ovog i ovakvog postupka Šapića – nema plana. Sve odluke lomi sam, preko kolena. On jednostavno ne zna šta će da radi, osim što je zbog želje za populizmom napravio milionsku štetu Beogradu i svim građanima koji u Beogradu rade i žive“, kaže Miketić.

GAK Narodni front Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

Dodaje da je upravo Šapić doveo „Kentkart“ u Beograd i ubeđivao građane kako je to dobar posao.

„Kada se 2021. godine, po isteku tog prvog ugovora potpisivao novi još duži i još štetniji ugovor, bio je predsednik opštine Novi Beograd ali i odbornik u gradskoj skupštini, što je inače protivzakonito, i ponovo bio za ugovor sa Kentkartom“, navodi sagovrnik našeg portala.

Osvrnuo se i na činjenicu da grad praktično nema nikakvu alternativu.

„Mi smo se bunilil 2021, protiv novog trinaestogodišnjeg ugovora za Bus Plus, pozivali gradsku vlast na javnu raspravu, napravili smo seriju tribina sa stručnjacima, predali smo peticiju, ponudili alternativno rešenje, ali bez ikakvog kritičkog stava u gradskom parlamentu i bez opozicije – sve je prošlo glatko i po dogovoru. Nikakav plan za alternativnu naplatu prevoza ne postoji, danas je sekretar za javni prevoz dao ostavku“, kaže Miketić.

Đorđe Miketić Foto:Nemanja Jovanović/Nova.rs

Navodi da „naš grad tone u haos“, kao i da su institucije su u rasulu, dok, kako kaže, Beograđanima preti plaćanje odštete za nešto što je sam Šapić doneo.

Beograd je javnu nabavku raspisao 13. aprila, a već 27. aprila je ona obustavljena.

Prema odluci Grada Beograda, tačnije njegovog JKP Naplata prevozne usluge Beograd, nabavke nove opreme i softvera za gradski prevoz u glavnom gradu – neće biti.

Foto:Goran Srdanov/Nova.rs

Razlog je što se u proteklih 14 dana „došlo do saznanja da postoje bolja rešenja za efikasniji monitoring i obračun u javnom prevozu“.

Natalija Stojmenović iz Pokreta „Ne davimo Beograd“ kaže da populističke mare gradonačelnika Beorada nisu dobre za građane.

„Šapića ovih dana Beograđani ne mogu da nađu ni na mapi. Jasno je da njegove populističke mere nisu rešenja, već novi problem za građane“, kaže Stojmenović.

Dodaje i da su se upravo a prevoz, informacije o kartama menjale na dnevnom nivou, a podsetila je i nameštanje tendera i otkazivanje ugovora.

Natalija Stojmenović, Skupština grada Beograda Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

„Samo jedna reč za to postoji – haos. Haos u koji nas dovodi ova vlast“, kaže sagovornica našeg portala.

Navodi i da je sada izgubljena aplikacija koju smo godinama plaćali, a koja je pokazivala gde se određeni autobus nalazi u trenutku.

„Novog sistema nema, a nijedan korak nije vodio rešenju, a to je naš planm koji smo predlagali da za pola sata stgnemo od kuće do posla“, kaže Stojmenović.

PROČITAJTE JOŠ

Skupština grada Beograda izglasala je 13. aprila raskid ugovora sa turskom kompanijom „Kentkart“, koja je do sada obavljala posao naplate karata u javnom gradskom prevozu i održavanja opreme.

Prema prvobitnim najavama, trebalo je da 1. maja nove cene karata u gradskom prevozu koštaju 50 dinara za 90 minuta vožnje, 120 dinara za 24 časa, i 2.500 dinara za mesec dana.

Predviđeno je i da stariji od 65 ne plaćaju prevoz, kao ni mlađi od 19 godina. I noćni prevoz, posle ponoći trebalo bi da, po novom – bude besplatan.

Naknadno je Sekretarijat za javni prevoz saopštio da dok se ne steknu svi pravno-formalni uslovi i ne završe sve procedure oko usvajanja novog cenovnika i novog načina kupovine karata u Beogradu – ostaju da važe postojeća pravila vezana za javni prevoz…

BONUS VIDEO: Rada Đurić: Šapić ne mora da se vozi gradskim prevozom da bi znao koji su problem