U ovom trenutku preko 180 hiljada tona kamenog uglja nalazi se na depoima Ibarskih rudnika u Baljevcu na Ibru. Razlog nije ni proizvodnja ni prodaja, već transport uglja do termoelektrane u Obrenovcu. Od aprila prošle, pa do septembra ove godine, odnisni godini i po dana, nijedna kompozicija nije otišla u TENT.

Ibarski rudnici posluju u okviru JP Resavica. Na površinskom kopu Progorelica u Ušću na Ibru, mesečno se iskopalo 15 hiljada tona kamenog uglja. Ali, zbog problema u transportu, ili nezainteresovanosti države, samo polovina toga se isporučivala u termoelektranu Obrenovac. Ostatak je taložen godinama. U ovom trenutku oko 180 hiljada ovog uglja stoji u depoima.

Zbog toga veći deo kasnije i propadne.

Svi prstom upiru u Železnice Srbije, kao glavnog krivca za ovo stanje. Ovih dana kada se pojavio problem sa ugljem u termoelektrami Nikola Tesla u Obrenovcu, ispostavilo se da je učinjena velika greška.

Iz Ibarskih rudnika nisu želeli da govore o ovome, iako bi to bilo od velikog interesa za njih.

“Mi smo bili za teretne kompozicije tek na šestom mestu prioriteta. Zato je ovoliko uglja I na ovom depou. Zbog toga smo smanjili proizvodnju na 3.000 tona mesečno, a i januaru i februaru će biti samo po 1.000 tona kamenog uglja. Možda nam pomogne ova situacija u termoelektrani, a kameni ugalj sa kopa Progrelica je odličan za te namene”, kaže jedan od rudara da kojim smo razgovarali.

Gradonačelnik Kraljeva Predrag Terzić još pre pet godina prilikom obilaska površinskog kopa kamenog uglja Progorelica, i nakon razgovora sa direktorom Ibarskih rudnika, obećao je da će grad raditi na rešavanju najvećeg problema ovih rudnika, a to je železnički transport kamenog uglja. Ali, dalje od obećanja se nije ništa dogodilo.

Bonus video: U TENT-u ugalj kao blato

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare