Foto: Shutterstock

"Telekomova" kupovina prenosa fudbalske Premijer lige za čak 600 miliona evra nije prvi put da ova kompaniija basnoslovnim ponudama preuzima kontrolu nad tržištem. Istu taktiku (premda sa znatno nižom sumom novca) primenio je i 2020. godine, kada je za kupovinu prava prenosa BiH fudbalske lige ponudio 11,5 miliona evra za tri godine.

Kako saznajemo od izvora upućenih u sadržinu „Telekomovog“ ugovora za pomenutu fudbalsku ligu, „Telekom“ je u ime „Arene“ dao je prošle godine čak 300 posto finansijski jaču ponudu od najbližeg konkurenta za taj sadržaj.

Inače, formiranje ponude za kupovinu prava prenosa neke lige otprilike teče ovako: napravi se budžet i procena koliko bi konkretna prava mogla da koštaju; proceni se koliko bi, mimo troškova za prava, koštali produkcijski troškovi; uputi se ponuda nosiocu prava.

Naš sagovornik kaže da je takva procedura postojala i tokom davanja konkretne ponude i za BiH ligu. Na njihovu ponudu, koja je bila u nivou proseka prethodnih godina, „Telekom“ je odgovorio ponudom od 11,5 miliona evra za tri sezone, odnosno oko 3,5 po sezoni.

Ta ponuda nije bila tek 15, 30 ili 30 odsto bolja od njihove – već celih 300 odsto. Naš sagovornik kaže da je takav potez ne samo finansijski neisplativ, nego i prosto nezabeležen u industriji.

Zaključuje, takođe, da je praktično nemoguće takmičiti se sa takvom firmom na tržištu – pogotovo ako ona ne raspolaže svojim, već novcem građana Srbije.

Ovaj slučaj – premda nije ni izbliza toliko finansijski „težak“ kao kupovina prenosa Premijer lige, pokazuje da „Telekom“ isti manir poslovanja koristi godinama unazad, te da „afera premijer liga“ nikako nije presedan nego pravilo.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar