Sezona letovanja je u punom jeku, aranžmani su uveliko uplaćeni, smeštaji rezervisani, a sve neophodne potrepštine kupljene. Postoje, međutim, situacije na koje putnici ne mogu da utiču, poput odluke turističke agencije da otkaže put. Kakve obaveze u tom slučaju imaju agencije prema putnicima?

Putnicima koji su isplanirali ovogodišnje letovanje deluje nemoguće da nešto krene po zlu, ali problem može da bude ako je, primera radi, turistička agencija prodala premalo aranžmana. U tom slučaju, ona će putovanje otkazati.

Kada agencija sme da otkaže putovanje?

Pravila koja su određena Opštim uslovima putovanja koje propisuje Nacionalna asocijacija turističkih agencija (YUTA) vrlo su jasna – agencija sme da otkaže putovanje, ali o tome mora blagovremeno da obavesti putnike.

Agencija sme da otkaže putovanje ukoliko je prijavljeno premalo putnika, odnosno ako nije uspela da proda dovoljno aranžmana.

Naravno, postoje rokovi koji moraju da se ispoštuju.

Ukoliko otkazuje putovanje koje traje duže od šest dana, organizator o tome putnike mora da obavesti barem 20 dana pred zakazani polazak.

PROČITAJTE JOŠ

Potom, ukoliko je predviđena dužina putovanja bila između dva i šest dana, agencija oštećene putnike o otkazivanju treba da obavesti najmanje nedelju dana ranije.

Foto: Shutterstock

Ukoliko putovanje traje kraće od dva dana, organizator, odnosno turistička agencija treba da obavesti putnika o otkazivanju abrem 48 sati pre predviđenog termina polaska.

Takođe, turistička agencija putovanje može da otkaže i ukoliko se dogode neke nepredviđene i neizbežne, vanredne okolnosti, a putnike u tom slučaju mora da obavesti o ovoj promeni što je ranije moguće.

Podrazumeva se da će agencija otkazati put ukoliko se desi nešto na šta nikako nije mogla da utiče, poput vanrednog stanja u zemlji u koju je putovanje planirano, elementarnih nepogoda koji mogu da ugroze putnike, terorističkog napada, epidemije…

Koliko novca vraća agencija?

Ukoliko turistička agencija otkaže putovanje, ona svim oštećenim putnicima mora da isplati celokupan iznos koji su putnici uplatili.

Rok za vraćanje novca je 14 dana od raskida ugovora.

Nekad je neophodna promena hotela

Problem može da se desi i na samom putovanju, te agencije i njihovi putnici uopšte ne mogu da uđu u hotel koji su platili, ali i neposredno pre put, recimo dan ili dva ranije.

Foto: Shutterstock

Do ovoga prvenstveno dolazi jer hoteli nude i do 30 do 70 odsto više kapaciteta nego što imaju, šalju ponude u različite agencije i sajtove za oglašavanje, i sve to kako bi osigurali da će, pogotovo u jeku sezone, popuniti svoje kapacitete i da neće ostati sa praznim sobama ukoliko neki putnik otkaže rezervaciju.

Agencija tada ima dve opcije – da ponudi drugi hotel, koji najčešće košta isto ili manje, ili da odmah vrate novac putniku. Kada je prva opcija u pitanju, agencija svojim putnicima mora da obezbedi smeštaj u hotelu iste ili veće kategorije u istoj oblasti.

BONUS VIDEO Podcast Pitajte Đuru: YUTA nije u blokadi, imamo 5 miliona na računu, mi smo garancija putnicima

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare