Rešenje spora između katastra i beležnika sutra pred Vladom

Biznis 17. jun. 202018:13 > 18:14
Podeli:
Foto: N1

Vlada Srbije trebalo bi sutra da raspravlja o predlogu Republičkog geodetskog zavoda (RGZ) kako da se reši problem nastao između te institucije i Javnobeležničke komora, pošto je RGZ najavio da će do kraja godine biti ukinuto izdavanje liste nepokretnosti u papirnom obliku, koju beležnici traže od građana kao neophodnu.

Usled žalbi građana da im notari traže dokument koji katastar više ne izdaje, Javnobeležnička komora pozvala je pre nekoliko dana RGZ da predloži „podzakonski akt kojim bi se, u skladu sa zakonom, regulisalo izdavanje izvoda iz katastra, čime bi prestala potreba građana da podnose zahteve na šalterima RGZ“.

U RGZ nisu mogli da nam kažu detalje predloga koji su uputili Vladi Srbije, već samo da je između RGZ-a i Javnobeležničke komore došlo je do razmimoilaženja u konceptu poslovanja.

„RGZ se zalaže za digitalni koncept koji omogućava veliku uštedu i vremena i novca za građane i privredu. Republički geodetski zavod je dao nekoliko predloga rešenja i očekuje da će Vlada Srbije doneti odluku u interesu građana i privrede“ rečeno je samo kratko za Nova.rs u toj instituciji.

Da podsetimo, RGZ je zbog epidemije koronavirusa napravio probu kako će njihov sistem izgledati naredne godine, kada će, kako navode, svim institucijama biti omogućen uvid i preuzimanje podataka iz digitalnih baza katastra nepokretnosti.

Međutim, tu su počeli problemi za građane, kojima su u pojedinim situacijama tražene liste nepokretnosti u paprinom obliku. Najčešće su taj dokument u papiru tražili upravo notari, a ponekad i banke.

Objašnjenje iz banaka je bilo da one ovaj papir traže od pojedinih klijenata, ali ne zbog sopstvenog uvida, već zato što Nacionalna korporacija za osigranje kredita (NKOSK) traži dokumentaciju sa pečatom, a na listovima nepokretnosti u elektronskom formatu pečata nema.

Javni beležnici su, opet sa druge strane, naveli da im RGZ nije obezbedio potpuni uvid u ažurne podatke Geodetsko-katastarskog informacionog sistema i njihovo preuzimanje. Tom prlikom su istakli da podaci u eKatastru, u koji notari imaju uvid od 2018, kasne i po više dana, pa su beležnici prinuđeni da od stranaka traže papirni izvod, ažuran na dan izdavanja, kako bi pravni posao bio siguran za sve učesnike, odnosno kako bi se izbegle sve moguće zloupotrebe.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar