Foto; Goran Srdanov/Nova.rs, Shutterstock

Proizvođači i trgovci koriste krizu podstaknutu ratom u Ukrajini da nerealno podižu cene proizvoda kako bi enormno profitirali, pišu današnje "Večernje novosti", ilustrujući to podatkom da je kesica prezli skuplja od vekne hleba.

Profesor Ekonomskog fakulteta Ljubodrag Savić kaže da ukrajinsku krizu koriste i proizvođači i trgovci, ali da to može da traje neko vreme, dok potrošači mogu da podnesu takva poskupljenja.

PROČITAJTE JOŠ

On je ukazao na dva generatora inflatorne spirale koji nisu vezani za realan rast cena.

Mnogi proizvođači i privrednici, tvrdi Savić, pokušavaju da preduprede inflaciju tako što unapred podižu cene, što se – u lancu od proizvođača do marketa – prenosi na maloprodajne cene.

Drugi generator inflacije su potrošači koji, u strahu od inflacije i novih poskupljenja, kupuju više , što povećava potražnju i doprinosi rastu cena.

„Niko to svesno ne radi, ali to je inflatorna spirala z kojoj svi gubimo“, rekao je Savić za „Večernje novosti“.

BONUS VIDEO U Evropi nikad skuplji hleb – šta čeka nas

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar