Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Poverenik za zaštitu podataka o ličnosti Milan Marinović nije dao definitivan odgovor na pitanje da li će ova institucija sprovesti postupak nadzora i utvrditi da li su i na koji način podaci iz ugovora između korisnika i kompanije SBB završili kod direktnog konkurenta - kompanije Telekom Srbija. Kako je za list Danas rekao Marinović, nakon konsultacija unutar institucije doneće odluku da li ovim pitanjem da se bave po službenoj dužnosti.

Kako piše Danas, dok se ta odluka ne donese Marinović je savetovao građane koji sumnjaju da su im lični podaci zloupotrebljeni da sami pokrenu postupak i zatraže od Telekoma odgovore.

„Oni treba da se obrate pravnom licu za koje sumnjaju da neovlašćeno koristi njihove podatke i pitaju ih da li oni zaista obrađuju podatke, u koju svrhu ih obrađuju, kako su do njih došli, koje podatke poseduju… Takođe, oni po zakonu imaju pravo da zatraže da pravno lice prestane sa obradom tih podataka i da iste izbriše“, rekao je Marinović za Danas.

Iz kompanije SBB kažu da podatke o svojim korisnicima tretiraju kao poslovnu tajnu i oni se čuvaju u informacionom sistemu koji je zaštićen odgovarajućim nadzorom. Ekonomista i bivši član Saveta za borbu protiv korupcije Danilo Šuković ističe da, na osnovu dostupnih informacija, postoji sumnja da je u pitanju nelojalna konkurencija.

Milan Marinović Foto: Dragan Mujan/Nova.rs
Milan Marinović Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

„Posebno problematično je što se radi o ličnim podacima građana, čija zloupotreba bi predstavljala kršenje ljudskog prava na privatnost, kao i Zakona o zaštiti podataka o ličnosti. Jako je važno da nadležni organi istraže da li je došlo do curenja ovih podataka“, naglasio je Šuković za Danas.

List Danas do zaključenja broja nije dobio odgovore na pitanja koja je poslao kompaniji Telekom Srbija.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare