kablovi za punjenje, električni automobili
Foto: Shutterstock

Polise kasko osiguranja i osiguranja auto odgovornosti za električne automobile izgledaju isto kao i polise za standardna vozila, kažu u osiguravajućim kućama. Takođe, ovim polisama obuhvaćeni su svi rizici kao i kod standardnih automobila. Ipak, cena popravke elektromobila nakon saobraćajne nezgode može biti znatno veća.

Piše: Biznis.rs

To je pokazalo i nedavno istraživanje nemačke osiguravajuće kuće Allianz, u kome se navodi da su prosečni izdaci šteta za kompletno kasko osiguranje 10 odsto veći za čisto električne automobile, a čak i 50 procenata za plug-in hibride. Ističe se da, iako električni automobili u proseku ne trpe veću štetu od automobila sa benzinskim ili dizel motorima, popravke su ipak skuplje.

Nakon udesa, troškovi popravke čisto električnih automobila u proseku su veći za 30 odsto. Istraživači nesreća i bezbednosti iz Allianz Centra za tehnologiju za svoju studiju su analizirali podatke o štetama od 2018. do 2020. godine, piše Biznis.rs.

Kako za naš portal kaže Nikola Đurović, menadžer za profitabilnost i pruning osiguranja motornih vozila kompanije Generali, cena kod kasko osiguranja zavisi od niza faktora. Na primer, da li je klijent fizičko ili pravno lice, gde mu je mesto prebivališta, kolika je starost ugovarača ukoliko je fizičko lice, ali i kolika je novonabavna vrednost vozila, godina proizvodnje, namena, marka i model.

„Kod osiguranja od auto odgovornosti cenovnik je isti kao i za vozila koja nisu električna. Razlika između vozila svakako postoji, pre svega u pogonu motora, transmisiji, sklopu samog vozila, razlikuje se i domet baterije od modela do modela, što takođe utiče na cenu polise osiguranja“, objašnjava Đurović.

On navodi da su polisama obuhvaćeni svi rizici kao i kod standardnih vozila. Za kasko osiguranje to je sve od saobraćajne nezgode, požara i eksplozije (osim eksplozije nuklearne energije), preko iznenadnog termičkog ili hemijskog delovanja spolja, pada ili udara nekog predmeta (koji nije sastavni deo predmeta osiguranja), pa do pada vazdušne letelice, manifestacije ili demonstracije, zlonamernih postupaka ili obesti trećih lica, udara groma ili odrona zemljišta.

„Sama izrada polise je ista kao i kod drugih vrsta vozila, ne postoje nikakvi veći problemi, jedina razlika je kod same registracije ovih vozila koja se mora uraditi direktno preko MUP-a“, kaže Đurović.

Važno pitanje za vatrogasce, policiju i pomagače u slučaju nesreća je da li su električni automobili opasniji od vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem?

Prema proceni Allianza i Nemačkog udruženja automobilske industrije (VDA), rizik od požara električnih automobila nije veći od onog kod motora sa sagorevanjem. Međutim, prema VDA, za gašenje je potrebno više vremena i više opreme kako bi se sanirao požar.

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare