Mesecima unazad, građanima od EPS-a stižu ogromni računi za struju, a reklamacije im se redom odbijaju. Iako je ministarka energetike Dubravka Đedović Handanović pokušala da spusti tenziju i rekla da je najvažnije da građani neće biti oštećeni, s razlogom se svi oni pitaju da li će neko odgovarati za ovaj kolaps, koji se tokom ove godine desio već dva puta. Ipak, ostavki nema, a o tome da li će iko snositi bilo kakvu vrstu odgovornosti - od ministarke ni reči.

Već nekoliko meseci unazad, ispred Elektrovojvodine u Novom Sadu redovi su ogromni, jer je na hiljade potrošača žali na ogromne račune koji ne odgovaraju realnoj potrošnji. Isti problem u međuvremenu je snašao i ostale Vojvođane, ali i Beograđane. Konkretno, najveći problem je to što se brojila ne očitavaju mesecima, a onda stižu astronomski računi, koji u ekstremnim slučajevima prelaze i po 200.000 dinara.

Foto:TANJUG/ SAŠKA DROBNJAK/

A za to vreme, od zvaničnika dolaze izjave koje samo bude još veći bes među oštećenim građanima.

Tako se konačno oglasila i ministarka rudarstva i energetike Dubravka Đedović Handanović, koja je izjavila da se “efikasno rešava problem velikih računa za struju koji su stigli potrošačima u Novom Sadu”.

PROČITAJTE JOŠ

„Najvažnije je ga građani neće biti oštećeni i da će računi za električnu energiju svima koji su uložili opravdanu reklamaciju biti korigovani. Od ukupnog broja izdatih računa reklamacije su uložene na 0,4 odsto. Cilj je da grešaka više ne bude uopšte i zato ulažemo ovoliko u medernicaji opreme i procesa“, rekla je Đedović Handanović.

Iako ministarka kaže da će računi na koje je uložena „opravdana“ reklamacija biti korigovani, građani tvrde da im se žalbe skoro automatski odbijaju, a da na telefonske pozive ne odgovaraju ni u EPS-u ni u EDS-u.

Rukovodioci zarađuju hiljade evra

I dok građani muku muče zbog sume koju će morati da izdvoje za struju, rukovodioci EPS-a primaju ogromne plate. Kako je nedavno objavila Nova.rs, sedmoro članova Nadzornog odbora Elektroprivrede Srbije samo za šest meseci prošle godine, na ime naknada u bruto iznosu dobilo je ukupno 47,6 miliona dinara, što je više od 405.000 evra. U proseku svaki član Nadzornog odbora, kada se odbiju porezi i doprinosi, prima mesečno 850.000 dinara, što je oko 7.200 evra, mada je jasno da nisu isto plaćeni stručnjaci iz Norveške i predstavnik Sindikata EPS.

Foto: Kancelarija za saradnju s medijima

Međutim, javnost sve ovo saznaje posredno od državnog revizora, pošto sama Elektroprivreda Srbije već duže vreme odbija da saopšti podatke o naknadama članova Nadzornog odbora.

Inače, Nadzorni odbor EPS-a čini sedam članova, od kojih je troje iz Norveške. Jedan od četvorice članova iz Srbije je i predstavnik Sindikata radnika EPS. Predsednik NO je Norvežanin Oluf Ulset.

Zarade rukovodstva u EPS-u porasle 7 puta

I kao što se kriju zarade članova Nadzornog odbora, nepoznato je i kolika je plata direktora EPS-a Dušan Živkovića, kao i članova Izvršnog i Upravnog odbora.

Kao što je Nova.rs već pisala, sudeći prema finansijskom izveštaju, zarade generalnog direktora, NO i UO Elektroprivrede Srbije za godinu dana porasle su čak sedam puta. Kako piše u  finansijskom izveštaju, ukupna zarada organa upravljanja i nadzora u 2023. godini iznosila je 470.500 evra, a samo godinu dana ranije, 2022, ukupan iznos koji je izdvojen za njihove plate bio je oko 66.000 evra.

PROČITAJTE JOŠ

Što se tiče Elektrodistribucije, u zvaničnoj dokumentaciji navodi se da je tokom prošle godine rukovodstvu isplaćeno 50,9 miliona dinara, odnosno 435.000 evra u bruto iznosu. Ovom firmom, inače, rukvoodi v.d. direktora Biljana Komnenić, dok je direktor Centra za kontrolisanje merila električne energije Vladimir Milenović.

Inače, do promena u EDS došlo je u julu ove godine, kada je Vlada Srbije smenila dosadašnjeg v.d. direktora Bojana Atlagića i na njegovo mesto dovela Komnenić. Obrazloženje za smenu nije objavljeno.

Niko ne preuzima odgovornost

Pored smene v.d. direktora u EDS od pre tri meseca, za kolaps sa računima, niko od nadležnih nije podneo ostavku, niti ima nazanaka da će doći do nekih novih smena, iako je ovo drugi put od početka godine da se događa haos u EPS-u i EDS-u koji na kraju plaćaju građani. Prvi put, krivac za to bio je hakerski napad, što sada nije slučaj, ali je jasno da postoje problemi u poslovanju, čim se sve ovo dešava.

Portal Nova.rs pokušao je od resornog Ministarstva rudarstva i energetike da sazna da li će neko snositi odgovornost, odnosno biti smenjen. Odgovor na ovo pitanje nismo dobili od 3. oktobra, kada smo na zvaničnu imejl adresu sektora za odnose sa javnošću poslali upit.

Od EDS-a su oštećeni korisnici dobili izvinjenje uz napomenu da će oni koji su dobili račune bez očitanog stanja dobiti ispravke računa.

BONUS VIDEO Ne smanjuju se redovi zbog računa za struju u Novom Sadu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare