Foto:N1

"Ludilo Šolakovih medija, građani beže od SBB-a", pod tim naslovom u provladinim tabloidima nalazi se još jedan u nizu napada na medije Junajted grupe i kompaniju SBB. Stavljajući se otvoreno na stranu državnog telekomunikacionog operatora Telekom Srbija, mediji bliski režimu tvrde da SBB gubi "tržišnu utakmicu", zbog, kako navode, povoljnih akcija koje je Telekom uvrstio u svoju ponudu. Zbog toga, tvrde, korisnici sve više prelaze na njihovu kablovsku mrežu.

U kakvom poslovnom ambijentu radi kompanija SBB, koja je strani investitor, za N1 govori menadžerka za odnose sa javnošću SBB-a Jela Krivokapić.

Kompanija Telekom do sada se služila različitim strategijama borbe na tržištu telekomunikacija. Kakve su to strategije i kako se one reflektuju na tržište?

„Svedoci smo prethodnih godina, da način na koji Telekom sprovodi svoje promotivne aktivnosti, od momenata da su imali štandove u gradskim opštinama širom Srbije na kojima je pisalo kako raskinuti sa ugovor SBB. Ti štandovi su bili i ispred SBB poslovnica, bili su i lepljeni plakati, postojali su bilbordi, deljeni su flajeri ljudima, na koji način može da se raskine ugovor sa SBB-om. Osim toga i najviši državni predstavnici, poput predsednika Srbije i ministra za informisanje i telekomunikacije, javno favorizuju Telekom u odnosu na SBB, što je potpuno u suprotnosti sa Ustavom koji garantuje da privatne kompanije imaju iste uslove i ista prava kao i državne kompanije. Dobijamo i informacije da naši korisnici, u odnosu na druge korisnike, dobijaju mnogo veće popuste i mnogo veće akcije, konkretno od Telekoma. Situacija na tržištu nije povoljna za privatne kompanije, jer nijedna privatna, uspešna kompanija ne može da isprati takve akcije i takve popuste i ponude i da ostane u plusu. Podsetiću na ugovor koji je Telekom 2021. godine potpisao sa tadašnjim Telenorom, čija je jedna od stavki, tog ugovora, bilo potpuno uništenje SBB-a. Iz svega možemo da izvučemo zaključak da je fokus Telekoma, možda više u tome, da potisne konkurenciju, a ne u tome da uspešno posluje“, objašnjava Krivokapić.

Kakav je odnos lokalnih vlasti prema kompaniji SBB i da li ste nailazili na prepreke prilikom širenja mreže?

„SBB kompanija je prisutna u 35 gradova širom Srbije. Naravno da je naša želja da budemo prisutni u svim gradovima. Međutim, na žalost, mi nailazimo na gomilu prepreka i problema prilikom izgradnje naše mreže u nekim manjim mestima, kao što su Bečej, Ruma, Subotica, Smederevo, Bor. To su problemi koji kreću od papirologije, administracije, neodgovaranja na naše zahteve, prolongiranje određenih procedura bez jasnog obrazloženja. Na primer, evo u Bečeju, mi na inicijativu građana koji su pisali i peticiju da se SBB uvede u njihov grad jer prosto nisu zadovoljni internetom koji pruža lokalni operator, mi već dve godine pokušavamo da počnemo sa izgradnjom mreže i ne uspevamo. Razlog tačan ne znamo jer se konstantno prolongira sve. Mi smo urednu dokumentaciju podneli ali i dalje nismo počeli sa izgradnjom, dok operator koji tamo radi, već uveliko radi na rekonstrukciji svoje mreže. I to je samo jedan od primera, a na žalost ima ih još mnogo. Mi imamo želju da radimo na tome, da gradimo mrežu, građani imaju potrebu za SBB-om ali na žalost nailazimo često na opstrukcije“, zaključuje Jela Krivokapić.

BONUS VIDEO: Judita Popović: Telekom postaje hobotnica koja može da proguta sve druge medije

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar