Tomislav Momirović Foto: mgsi/Nebojša Krstić

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Tomislav Momirović izjavio je danas da u ovom trenutku u Srbiji radi više od 80.000 gradilišta na infrastrukturnim projektima čija je ukupna vrednost 23 milijarde evra.

„Podigli smo našu ekonomiju do nivoa da možemo da imamo tu snagu da preduzmemo takve kapitalne radove. Pre svega mislim na Moravski koridor, koji će, kada bude završen, promeniti perspektivu tog dela Srbije i spojiti Kruševac i Čačak. Infrastruktura je preduslov za razvoj ekonomije, rast standarda i mi u svakom delu zemlje realizujemo takve značajne projekte“, rekao je Momirović na TV Prva.

On je istakao da se u Republici Srbiji gradi više auto-puteva nego u svim zemljama u okruženju zajedno.

Dodao je da je u toku eksproproprijacija desetina hiljada katastarskih parcela, premeštanje više hiljada ljudi na nove lokacije i naglasio da su građani svesni da se sve to radi zbog njih i razvoja zemlje.

„Auto-put ne možete samo da donesete helikopterom i spustite ga“, istakao je Momirović i naveo da u tom procesu izgradnje novih, modernih saobraćajnica ni jedan deo lokalne putne mreže neće ostati nesaniran.

On je rekao da je samo na izradnji deonice od Preljine do Pakovraće svakoga dana angažovano 500 radnika i konstatovao da su neverovatno teški uslovi za radnike koji svakodnevno radi po veoma visokim temperaturama

„Ja se tim ljudima zaista divim. Uskoro krećemo test asfalt, a do kraja godine očekujemo da pustimo obilaznicu oko Čačka“, rekao je Momirović, ocenivši da će od sledeće godine „Čačak prodisati“.

Put od Preljine do Požege je, kaže ministar, najzahtevniji, jer su 40 odsto te deonice tuneli i mostovi.

„Na izgradnji Moravskog koridora angažovano je svaki dan oko 2.000 ljudi. Kada ga završimo, što će, prema ugovoru i dinamici, biti 2023. godine, to će biti najmoderniji i najbolji auto-put u Srbiji“, rekao je Momirović.

Prema njegovim rečima, zbog bolje infrastrukture za nekoliko godina će u Srbiji biti potpuno drugačija ekonomska perspektiva, stvoriće se uslovi da prosečne plate budu i do hiljadu evra, a penzije oko 400 evra.

„Dugujemo to našim građanima“, ocenio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Što se tiče izgradnje komunalne infrastrukture, on je rekao da Srbija, pored kineskih, radi i sa evropskim i drugim partnerima na tom projektu.

„Naravno, radimo i s domaćim kompanijama. Mi više decenija imamo jedan ozbiljan problem. Sve otpadne vode izlivamo direktno u prirodu, onda iz te prirode uzimamo vodu za piće i ako se time ne pozabavimo, mi ćemo trajno uništiti našu državu. Kada smo to otvorili kao problem, videli smo da je to skupo, ali i neophodno. Predsednik je prelomio da uđemo u tu priču jer to su ekološki projekti prvog reda“, rekao je Momirović.

On je istakao da je cilj da se reke očiste od svih otpadnih voda koje se izlivaju u njih i najavio da će Srbija u narednih pet godina uložiti četiri milijarde evra u ekološke projekte.

Momirović je naglasio da je cilj da se na 80 odsto teritorije zemlje reke dovedu do nivoa da budu čiste, da priroda bude čista, jer, prema njegovim rečima, „to je suština ka kojoj idemo kao društvo“.

Kada je reč o legalizaciji, ministar je istakao da je 90 odsto ljudi koji imaju nelegalne obkekte pošten i časan svet koji je pribegao gradnji da bi rešio svoje svoje stambeno i socijalno pitanje.

„Mi tim ljudima moramo da pomognemo i da ih podržimo. To su naši sugrađani. Ljudima koji su na taj način obezbedili krov nad glavom nećemo rušiti, ali onim ljudima koji su u kriminalnom ponašanju videli priliku za zaradu, njih nećemo abolirati“, upozorio je Momirović.

On je naveo da je do sada ozakonjeno 20 odsto objekata, a da je zakonski plan da se legalizacija završi do 2023. godine.

Kada je reč o pruzi Beograd – Novi Sad, Momirović kaže da je to ne samo najskuplji već i tehnološki najizazovniji projekat.

„Najbolja železnica u Evropi je švajcarska. Mi kupujemo te vozove, gradimo prugu po tim standardima. Znači, dva najveća grada u Srbiji će biti povezana brzom prugom po najvišim evropskim standardima. Do kraja godine je završavamo, a u komercijalnu upotrebu je puštamo u februaru naredne godine“, rekao je Momirović.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar