Foto:shutterstock by Mayuree Moonhirun; shutterstock by Ulrike Stein

Udruženje potrošača "Efektiva" danas je saopštilo da turistička agencija ima zakonsko pravo da menja cenu putovanja zbog promene cene goriva, ali i da putnik ima pravo da tu promenu cene ne prihvati.

Er Srbija i turističke agencije su pre nekoliko dana obavestile putnike koji imaju ugovorene turističke aranžmane da će morati da doplate avionsku kartu usled poskupljenja avio-goriva, što će im biti dodatni trošak veći od 30 evra.

„Agencija mora dokumentovano i uz matematički obračun da prikaže putniku razloge za povećanje cene, a to iz razloga kako bi agencije bile sprečene da paušalno i neopravdano povećaju cenu. Bez toga, putnik nema obavezu plaćanja doplate“, navodi se u saopštenju Efektive.

Dodaje se da obaveštenje o poskupljenju aranžmana agencija mora putniku da dostavi najmanje 20 dana pred put, u pisanom obliku, i da, ako je povećanje cene veće od osam odsto od cene aranžmana, agencija nema pravo na jednostranu korekciju.

„Uz to, agencija se na takav potez može odlučiti samo ako je o toj mogućnosti putnika obavestila pre potpisivanja ugovora, kao i odredbom u samom ugovoru, koja mora da predvidi povećanje, ali i smanjenje cene. Bez ispunjenja ta dva uslova, putnik nema obavezu plaćanja doplate“, ukazala je Efektiva.

Ugovorom o putovanju, po tumačenju tog udruženja, moraju biti predviđeni uslovi za raskid ugovora, pa tako putnik mora da bude obavešten o mogućnosti da raskine ugovor bez plaćanja penala ako dođe do povećanja cene. U tom slučaju, agencija mora da vrati novac u roku od 15 dana.

Efektiva je navela da dobija informacije od putnika da pojedine agencije sada mešetare i koriste priliku da povećaju cene aranžmana iako nisu ispunile neke od zakonskih uslova.

Bonus video: Anketa – Pitali smo građane šta im najteže pada od poskupljenja

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar