Prva i najveća integrisana online i TV prodavnica u Srbiji, Shoppster.com, definitivni je predvodnik razvoja e-commerce industrije, a "njegov uspeh nakon samo godinu dana rada leži u beskompromisnom poštovanju stubova ove industrije", izjavila je direktorka Shoppstera Ljiljana Ahmetović tokom učešća na panelu “Budućnost e-commerce-a, faktori rasta” u okviru ovogodišnje Money Fair konferencije.
Na panelu su, pored Ahmetović, učestvovali i generalni direktor Tehnomanije Matija Protić, šef e-commerce sektora u Air Serbia Srđan Prokić, kao i šef e-commerce sektora u Planeta Sport Ivan Tanasković, a moderator je bio novinar RTS-a Srđan Dimitrijević.
Upitana u čemu se sastoji uspeh Shoppstera i kako je uticao na razvoj e-commerce-a, Ahmetović je napomenula da su stubovi industrije lako, brzo i bezbedno iskustvo online kupovine za sve, ali da uspeh takođe leži u dovođenju svetskih trendova na domaći teren.
„Shoppster je nastao kao platforma koja se neće prilagođavati trenutnoj situaciji na tržištu, već će istupiti, redefinisati tržište i obogatiti navike potrošača najmodernijim svetskim e-commerce trendovima. Danas kupcima nudimo preko 150.000 proizvoda i više od 2.500 brendova, dostupnih posredstvom logistike koja se ugleda na najveća evropska e-commerce tržišta, i veliko je zadovoljstvo to reći i gledati kako se region u ovom pogledu razvija zahvaljujući našem trudu i zalaganju“, navela je ona.
Kao jedinstvena platforma na tržištima na kojima posluje, Shoppster je vrata online trgovine otvorio i velikom broju malih proizvođača, od kojih su mnogi u vreme vanrednog stanja zbog pandemije bili na ivici egzistencije. Ahmetović se priseća rada u ovim nezahvalnim uslovima, pohvalivši njihovu spremnost da uprkos teškoćama ovladaju online trgovinom i da se bore za svoje poslovanje.
„Za male i mikro preduzetnike, manje ili više upoznate sa konceptom online trgovine, Shoppster se pokazao kao brzo i jednostavno rešenje. Zato smo im posvetili poseban tim koji će ih uvesti u ovaj svet i pokazati im kako da ovladaju svime što on nudi. Velikom broju njih ovo jeste značilo opstanak na tržištu, ali čak i ako izuzmemo faktor pandemije, bilo je važno otkriti svim tim vrednim, talentovanim ljudima do koliko velikog broja kupaca zapravo mogu da dođu na jednostavan način, bez ikakvih dodatnih ulaganja“, rekla je Ahmetović.
Diskutujući o fenomenu višekanalnog sistema prodaje, Ahmetović je objasnila da je Shoppster TV kanal u potpunoj sinergiji sa portalom, a da u svojim ponudama i prezentacijama ne predstavlja reklamni program, već kompletno potrošačko iskustvo koje će nadomestiti potrebe i rešiti nedoumice koje imamo kada „želimo da svojim očima vidimo i dodirnemo određeni proizvod, ili postavimo pitanje prodavcu“.
„Ova metoda bila bi svakako od podjednake važnosti i bez faktora pandemije, jer je cilj upoznati ljude sa e-commerce industrijom na njima prijatan i razumljiv način. To smo uspeli zahvaljujući sjajnom timu iza Shoppster TV kanala i našoj voditeljskoj ekipi koji su postali “posrednici” između kupca i proizvoda, ljudi koji će postaviti sva pitanja koja bismo i mi postavili, testirati proizvode u studiju, i tako graditi zajednicu zasnovanu na poverenju i razumevanju svačijih potreba“, objašnjava direktorka Shoppstera.
Pričajući na temu novih tehnologija, veštačke inteligencije i izvesne budućnosti u kojoj će virtuelna realnost igrati važnu ulogu, Ahmetović zaključuje da, uprkos bojazni da će nas „e-commerce poznavati bolje nego što sami poznajemo sebe“, budućnost potrošačima donosi rasterećenje.
„Lepota tehnološkog napretka je u činjenici da kroz nove alate u ovoj industriji mi ostvarujemo mogućnost da kvalitetnije sagledavamo našu svakodnevicu, da bolje rukovodimo našim neprocenjivim
slobodnim vremenom i konstruktivnije razmišljamo o onome što nam zaista treba. Ako baš želimo da častimo sebe gomilom stvari od kojih nam neke možda i ne trebaju, za to smo i bez veštačke inteligencije i algoritama uvek mogli da nađemo dobro opravdanje“, zaključila je Ahmetović.
Bonus video – Akcija SBB fondacije pošumljavanje Srbije pod sloganom „Da šume bude više. Da se lepše diše!“ na Adi Međici
Pratite nas i na društvenim mrežama: