Aerodrom Nikola Tesla
Ilustracija: Shutterstock/EQRoy

Pista zatrpana snegom, gužva na prilazu parkingu, putnici koji čekaju da prođu pasošku kontrolu jer nema struje, plastične kofe koje skupljaju vodu koja prokišnjava bila je slika beogradskog aerodroma Nikola Tesla juče tokom dana i večeri.

Putnici su dolazili i odlazili, neki su i kasnili jer je kolona automobila koji čekaju da priđu zgradi aerodroma bila duga i po nekoliko stotina metara.

U to vreme na autoputu do Aerodroma nije bilo smetnji, sudeći prema rečima ministra saobraćaja Tomislava Momirovića, koji se sa lica mesta javio i rekao kako se “saobraćaj ka beogradskom aerodromu odvija bez zastoja”.

“Više od 1.800 putara i više od 800 kamiona i mašina za ćišćenje snega širom Srbije je na terenu. Svi državni putevi I i II reda su prohodni za saobraćaj”, rekao je Momirović.

Međutim, sam prilaz aerodromu daleko je bio od očišćenog, a prvi veći sneg u Beogradu napravio je kolaps oko cele zgrade Aerodroma, a osim nepogode, tome su doprineli i radovi na surčinskom aerodromu.

U Beogradskom aerodromu Nikola Tesla za Danas kažu da je uprkos snegu koji je u nedelju neprestano padao, aerodrom ostao otvoren za avio-saobraćaj.

“Zimski štab i operativne službe beogradskog aerodroma maksimalno su i u punom kapacitetu angažovane, kako bi se avio-saobraćaj odvijao bezbedno. Poletno-sletna staza i manevarske površine su ostale u normalnoj funkciji i uslovi kočenja na pisti redovno se proveravaju kako bi bilo omogućeno bezbedno sletanje i poletanje vazduhoplova”, ističu iz Aerodroma.

S obzirom na to da je u nedelju nekoliko letova kasnilo, kao i da je nekoliko letova otkazano, iz Aerodroma poručuju putnicima da prate informacije o svom letu preko zvaničnih kanala i kod avio-kompanija, kao i da zbog otežanog drumskog saobraćaja usled padavina na aerodrom krenu dosta ranije.

“Operativne službe beogradskog aerodroma bile su u konstantnom kontaktu i sa EDB-om jer je usled kvarova na električnoj mreži dolazilo do povremenih nestanaka struje i na aerodromu, ali to nije u značajnoj meri uticalo na funkcionisanje službi na samom aerodromu”, kaže se u odgovoru Aerodroma na pitanje zbog čega je došlo do zastoja, kao i nestanka struje.

Na pitanje da li je tačno da krov glavne aerodromske zgrade prokišnjava jer su se juče na društevenim mrežama mogle videti plastične kofe koje skupljaju vodu koja kaplje sa plafona, iz Aerodroma kažu za Danas da su zbog velikih količina padavina, delovi infrastrukture trpeli veliko opterećenje, a da je sanacija u toku.

“Napominjemo da će u narednim fazama radova i ovi delovi biti rekonstruisani i modernizovani”, ističu u ovoj kompaniji.

Radovi na modernizaciji koje je francuski koncesionar Vansi najavio ranije započeti su prošle godine i traju i dalje, a u crvenom kvadratu u donjem desnom uglu na sajtu Aerodroma stoji i upozorenje za sve putnike – da treba dolazak planirati u skladu sa izmenom režima saobraćaja, ali i pogledati šta se radi kako biste znali šta vas čeka.

A radi se na rekonstrukciji i proširenju zgrade terminala, kao i modernizaciji pristupnih saobraćajnica i parkinga, što sve, kako navode na sajtu, ne utiče na bezbednost i redovnost avio-saobraćaja.

Tokom dana saobraćaj na ovom aerodromu je funkcionisao relativno normalno, letovi nisu otkazivani, prvi jutarnji polazak Er Srbije iz Rima, sleteo je u 4:25 minuta, četiri sata kasnije od planiranog, ali su kašnjenja sa ostalih destinacija bila znatno manja.

Kada se radi o odlascima, prvi, noćni let iz Beograda bio je za Tiranu, a avion Er Srbije je poleteo u 2:33 časova, umesto u planiranih 20 minuta posle ponoći. Sa dva sata zakašnjenja danas je odleteo i avion Er Srbije za Skoplje, ali su već prvi jutarnji za Moskvu, kasnije za Beč kasnili u startu sat, odnosno pola sata.

Za pojedine destinacije kašnjenja su bila minimalna, po nekoliko minuta, dok je, na primer, let domaćeg avio-prevoznika za Ljubljanu umesto u 7.30 otišao tek u 12.22 časova.

BONUS VIDEO: Raskrsnica ulica Kraljice Marije i Starine Novaka u Beogradu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare