Foto: KK Crvena zvezda

Glavni deo sporta čine dešavanja na terenu, ali sve ono sporedno upotpunjuje utisak. Na tom polju, kada je reč o zbivanjima van parketa, KK Crvena zvezda visoko je podigao lestvicu i daleko je ispred svih u regionu.

Srpski evroligaš na kreativan način radi najave pojačanja i promocije igrača, ali i imaju brojne zanimljivosti uoči svake utakmice elitnog takmičenja.
Odavno Zvezdini mečevi nisu samo u vezi sa dešavanjima na parketu, već se pažnja posvećuje i dešavanjima oko terena.

PROČITAJTE JOŠ

Raditi za voljeni klub je lepo, ali i teško jer sa sobom nosi brojne izazove…

„Velika je privilegija i čast biti deo Crvene zvezde i doprinositi rezultatima Kluba. Biti deo kluba i doprinositi rezultatima i napretku sistema Crvene zvezde je ostvarenje dečačkih želja, pa samim tim ovo ne doživljavamo kao neki regularni, običan, kancelarijski posao, jer on to u suštini i nije, već kao porodičnu stvar, gde se mešaju posao i ogromno zadovoljstvo. Ipak, kada radiš u velikanu kao što je Crvena zvezda, ide i velika odgovornost, jer ovo radiš ne samo za ljude u klubu, za sebe, već predstavljaš nešto što je emocija za milione ljudi. Zato, sve što se uradi je pod velikom lupom zvezdaške javnosti, koja ne prašta i ne ostavlja prostora za grešku“, kaže klupski marketing menadžer Janko Stanković i dodaje:

„Kada nešto volite i tome ste posvećeni svakodnevno, u svakom trenutku, onda vam ništa ne pada teško i ne razmišljamo o tim stvarima, već samo kako da idemo napred, pratimo trendove i unapredimo svoje poslovanje. Ovo je posao sa radnim vremenom 0-24 i to je zaista tako u eri modernih komunikacija, gde se ekskluziva u informaciji meri sekundama, ne više u satima i danima“.

Stanković otkriva i šta su najveći izazovi njihovog posla u cilju što boljeg predstavljanja crveno-belih.

„Kao redovni učesnik Evrolige i deo najveće košarkaške scene u Evropi, od vas se očekuje da budete na tom nivou u svakom aspektu delovanja. To nije lako ni na jednom polju jer dolazimo sa tržišta koje platežno ne može da parira ostalim ekipama. Tu činjenicu ne gledamo kao prostor za neko opravdanje, već samo kao dodatni motiv da pronađemo način da budemo konkurentni. Naša prednost je veliko iskustvo, kreativnost, inovativnost, mogućnost da se prilagodimo situaciji i svojim idejama ostvarimo i realizujemo projekte o kojima priča cela Evropa. Znanje, informisanost, praćenje trendova u celom svetu“.

Kako ističe, u skladu sa modernim tehnologijama vrlo je teško biti drugačiji od drugih.

„Ne znači da kopiramo bilo koga, već želimo da budemo na izvoru informacija i da pronađemo nove ideje kako bismo se pozicionirali u tim krugovima kao inovativni, svoji, drugačiji. Želimo da se od KK Crvena zvezda uvek očekuje nešto novo i da ostali sa nestrpljenjem iščekuju šta je sledeće što ćemo mi uraditi i objaviti. Nije lako, prostora za inovacije u svetu koji je digitalizovan u potpunosti i gde informacije stižu u najzabačeniji kutak sveta, je malo, ali kao što vidite svake godine ipak uspevamo da smislimo nešto novo“.

Prošle sezone je zidanjem ciglica, odnosno tvrđave na Kalemegdanu, bilo predstavljeno dovođenje igrača. Za narednu takmičarsku godinu stigao je novitet u vidu “pečatiranja pasoša”.

„Pojavljivanje u medijima nije samo davanje izjava“

U neposrednom radu potrebni su i sami košarkaši, Janko Stanković posebno objašnjava:

„Postoje standardi koji su postavljeni od strane Evrolige. To je jedan deo priče, drugi deo je naša prilagodljivost i karakter igrača. Većina njih su surovi profesionalci, ali morate da se postavljate ljudski u svakoj situaciji. I oni mogu da imaju loš dan, neki su fokusirani isključivo na košarku… Poenta je da im svake godine pred početak sezone, nakon sastanaka u Barseloni na kojima dobijamo smernice za rad, prezentujemo jasno i konkretno sve podatke oko obaveza. Pojavljivanje u medijima, kao što ni utakmica nije samo istrčavanje na teren, nije samo davanje izjava, već i društveno-odgovoran rad, filantropija, mnogo sitnica do onih da postoje standardi u kakvim čarapama izlatite na utakmicu, da li imate podmajicu (koja inače nije dozvoljena)… U najkraćem, naš rad i rad igrača se opisuje terminom ‘ledeni breg’ – deset posto je vidljivo iznad površine, preostalih 90% nalazi se ispod vode i nije vidljiv golim okom, ali je od suštinske važnosti za funkcionisanje kluba. Mi planiramo aktivnosti, uključujemo ih prema njihovim mogućnostima, jer su sezone jako naporne, gledamo da ih zaštitimo u svakoj situaciji, ali i da izađemo u susret sponzorima, prijateljima kluba, humanitarnim akcijama… Postoji obostrano razumevanje i to je najvažnije za dobro funkcionisanje. Oni su pravi ambasadori Crvene zvezde i zato je važno da i njih i klub predstavimo onako kako treba, u najboljem svetlu, jer se na njih ugledaju mladi koji tek počinju da vole sport i planiraju da jednog dana zamene njih u dresu Zvezde“.

„Prošle sezone smo prvi inicirali koncept sa animacijama za najavu igrača, putovanje aviona iz mesta gde je igrač bio prošle sezone ka Beogradu, zatim je ta forma prihvaćena i nadograđena od strane Evrolige. Kao i slogan ‘Together We Stand, Together We Can’, koji su prilagođavali i ostali u formi koja odgovara njihovim ekipama. Ono što je jako važno jeste da imamo veliku podršku, razumevanje i mogućnost da se bavimo planiranjem i realizacijom bez prepreka, jer je na čelu menadžmenta direktor (Filip Sunturlić, prim.aut) koji je do pre dve godine bio na našem mestu, na čelu marketinga. Samim tim nije potrebno dodatno objašnjavati ulaganje u imidž, investiranje u sve aktivnosti koje čine klub atraktivnim. Svesni smo na tom polju osvešćavanja ljudi i značaja marketinga je potrebno dosta raditi u Srbiji i regionu, a kod nas to nije slučaj, već od strane rukovodećih ljudi i Sunturlića imamo veliku podršku i podstrek da budemo slobodni, kreativni i da na najbolji način reprezentujemo klub na svakom koraku“.

Kao nagrada za ceo rad van terena stiglo je priznanje u vidu drugog mesta u Evroligi (i Evrokupu), čime je elitno takmičenje još jednom odalo priznanje Zvezdi.

Foto: KK Crvena zvezda

„Ne bih da zvučim pretenciozno, ali ova nagrada je ogroman uspeh. Konkurencija 42 kluba u oba takmičenja nije mala. Tokom sastanaka koje imamo svake godine u Barseloni početkom jula, imali smo prilike da upoznamo predstavnike drugih klubova. Ima tu sjajnih, inovativnih i vrlo vrednih ljudi. Ali ako moram da merim, ono što nas je dovelo do drugog mesta su rad, zalaganje, a slobodno možemo reći i sposobnost, znanje ali i inovativnost jer danas nije lako smisliti nešto novo u okviru zadatih parametara koje nosi takmičenje poput Evrolige. Biti drugi u konkurenciji vrhunskih ekipa iz cele Evrope je veliko priznanje i pokazatelj da smo uradili sjajnu stvar, ne samo u prethodnoj sezoni nego u dužem periodu. Velike pohvale i čestitke su stigle kako od Evrolige tako i od ostalih učesnika finala, a najveće priznanje je kada vaše kolege iz drugih klubova, koji su u ovom slučaju konkurencija, pričaju u superlativima o vašoj prezentaciji i uz konstatatciju da nam ova nagrada pripada. Od 2011. do danas mi ulažemo veliki napor da pomeramo granice, pratimo Evropu i svet i gradimo imidž Crvene zvezde kao modernog košarkaškog kluba koji je ravnopravan sa najvećima u Evropi, sudeći prema priznanjima na dobrom smo putu i ovo vidimo kao podsticaj za još naporniji rad, jer u ovom poslu nema predaha i pauze“, objašnjava Stanković i dodaje:

„Potrebno je da uvek budete aktivni, da brzo reagujete i da imate viziju u kom smeru sve treba da se razvija. Nezavisno od rezultata, imidž kluba mora da bude netaknut. Uvek je lepo kada pobeđujete, ali i u onim drugim situacijama moramo da budemo spremni da prilagodimo našu strategiju i dostojno reprezentujemo sebe. Ljudi moraju da znaju da kao i u sportu, ovde imamo klubove koji imaju vrlo maštovite ljude i budžet koji je veliki za ovakve vrste aktivnosti, a da je Evroliga propisala standarde, koji su i opisani u obrazloženju nagrade: aktivnosti pre utakmica, u medijima, na terenu i oko hale, zabavni deo programa, uvod u utakmicu, poluvreme, pauze između četvrtina, kraj utakmice, aktivnosti na zvaničnim platformama… Prvi smo realizovali interaktivni foto kiosk nakon Dalas Kaubojsa, prvi u košarci i u Evropi. Na 12 utakmica u Areni smo imali ‘pre game mapping performanse’, različite što je jedinstveno u Evropi. Napravili smo paket za najmlađe i odvojili tribinu za njih, sa propratnim sadržajima, aktivirali VIP launž za vlasnike sezonskih ulaznica za počasna mesta i skaj boks… Fan kamere u pauzama utakmice, zabava za najmlađe, program na poluvremenu, aktivacije sa sponzorima, trka beba“.

Prošlog leta ciglice na Malom Kalemegdanu, sada crveno-beli DNK, a inspiracija je u svemu što čini Zvezdu.

„Inspiracija je bogata istorija i tradicija Crvene zvezde. Mi nekada zaista olako prelazimo preko nekih činjenica koje su jedinstvene za košarkaški svet. Tereni u okviru tvrđave Kalemegdan su jedinstven prostor koji ne postoji nigde u svetu. Tu je nastala košarka na ovim prostorima. Sva ta imena, utakmice, ambijent… Dovoljno je bilo videti lice prvog čoveka Evrolige Đordija Bertomeua kada je prvi put došao na ove terene i video uživo sve ovo. Naravno, i istorija kluba je bogata i velika, ove godine nažalost prekinuta je sezona zbog pandemije Covid-19, ali smo tokom sezone uspeli da obeležimo 75 godina postojanja kluba. Želja je bila da se to obeležava tokom cele godine, ne samo na dan rođendana kluba, pa je sve bilo u tom stilu. Cigle, gde je svaki igrač, ali i svaki navijač postajao deo zida i tvrđave, tvrđava, predstavljanje igrača na Malom Kalemegdanu, ceo vizuelni identitet, sve je bilo u duhu tradicije i proslave rođendana. Kroz sve su se provlačili navedeni motivi i sve je kulminiralo na utakmici sa Makabijem. Rebrendirani teren sa simbolima 75, retro dresovi koje je nosila zlatna generacija Kluba iz 1974. godine, zvanično predstavljanje Kluba 100, predstavljanje nove pesme posvećene KK Crvena zvezda autora Nikole Demonje i za kraj – ubedljiva pobeda“.

„Ove sezone sledi logičan nastavak cele priče. Cigle i tvrđavu dopunjujemo crveno-belom linijom života, Zvezdaškim crveno-belim DNK i kreiranjem pasoša CZ republike. Svaki navijač sa ponosom nosi svoj zvezdaški DNK i to želimo da prikažemo svima. Kada jednom uđete u porodicu, vi ste deo nje, predstavljate Crvenu zvezdu uvek i svuda. Članstvo i posedovanje sezonske karte je pečat na lojalnost i pripadnost klubu, a to je jako značajan segment za funkcionisanje kluba“.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar