Gondola Foto: Slavica Panić/Nova.rs

Od početka rada, zlatiborska gondola je prevezla blizu 300.000 putnika a samo u prvih 20 dana januara ove godine -30 hiljada. Kako bi se izbegla čekanja, na postojećih 55 kabina, od kojih se za prevoz putnika koristi 54, u planu je dodatnih 20 koje će ka Torniku krenuti pre početka letnje sezone. Interesovanja turista za vožnju najdužom panoramskom gondolom na svetu, premašila su sva očekivanja pa su svi planovi o proširenju sadržaja opravdani i izvesni. Umesto za deset, investicija je opravdanost pokazala već posle prve godine rada.

Najznačajniji zlatoborski projekat, gondola, o kome se pre početka rada godinama pričalo, Zlatiboru je doneo više od očekivanog. Prvobitnim planom JP „Gold gondola“ bio je definisan znatno manji broj posetilaca-80 hiljada prodatih karata godišnje. Iskustvo je pokazalo da je taj broj u prvoj godini uvećan za više od tri puta.

„Od januara pa do kraja prošle godine gondola je prevezla 250 hiljada putnika, ali to je oko 240.000 prodatih karata jer se gondolom besplatno prevezlo oko desetak hiljada putnika, naših poslovnih saradnika, partnera, grupa ljudi i dece kojima smo poklonili besplatnu vožnju. Samo tokom januara ove godune prodato je više od 30 hiljada karata, što pokazuje da interesovanje za gondolu i dalje raste“, kaže za Nova.rs direktorka JP „Gold gondola“ Bojana Božanić.

Prošlu zimu su obeležili redovi turista koji su čekali na vožnju gondolom, a ista slika bila je i početkom ove godine, kada se na početnoj stanici čekalo oko 45 minuta na vožnju. Kapacitet gondole je 90 kabina sa po deset putnika pa će na postojećih 55 biti dodato još 20 kabina, što će smanjiti vreme čekanja na vožnju.

Pročitajte još:

„Na taj način ćemo svakako prevesti veći broj putnika pa smo se za početak odlučili na dodatnih 20 kabina. Ušli smo u proceduru nabavke pa do početka letnje sezone, očekujem da te kabine budu u funkciji. Potreba za dodatnim kapacitetom jeste i to što je od ove godine gondola na usluzi skijašima koji se njome prevoze do skijališta Tornik. Oni gondolu najčešće koriste u prvim jutarnjim vožnjama koje smo uskladili sa početkom rada skijališta i u popodne, kada se vraćaju sa skijanja. Na početnoj stanici, skijašima koji kupe kartu za ski pass odobrili smo popust na kartu vožnje gondolom od 50%, što je zajednička politika izlaženja u susret i stvaranju boljih uslova za naše turiste“, dodaje Božanić.

Celokupan projekat gondole i svi njeni prateći sadržaji još uvek nisu završeni, ali već iduće zime, skijaši će moći na početnoj stanici da iznajme opremu, presvuku se, popiju kafu, čaj, nešto pojedu, sve u zatvorenom i natkrivenom prostoru koji je predviđen, kako za početnu tako i za krajnju stanicu, na vrhu Tornika. Sve će to biti dodatno kompletnija usluga za turiste.

Pročitajte još:

Ono što predstavlja značajan pokazatelj jeste potreba turista da se vraćaju gondoli. Skijaši je svakodnevno koriste i na taj način izbegavaju vožnju automobilom od oko 40 km dnevno, a ne gube na vremenu. Oni koji ne skijaju, vožnju gondolom vide kao obavezan sadržaj, pa iz ptičije perspektive, uživaju u pogledu na Zlatibor u svakom godišnjem dobu.

„Naš cilj ali i ideja je da osmišljavamo nove sadržaje koji će turiste, svaki put kada dođu na Zlatibor, podstaći na vožnju gondolom koja će uvek biti po nečemu drugačija od prethodne. Pre svega su to sadržaji na početnoj i na krajnjoj stanici kako bi se putnici pre svega osećali lagodnije. Sledi i uređenje prostora i osmišljavanje sadržaja na međustanici. Mogućnost izlaza na međustanici za sada nije koristio veliki broj ljudi ali to jen naš budući potencijal, u smislu sadržaja koji će biti nezaobilazni za posetioce naše planine, pre svega tokom letnje setone“, kazala nam je direktorka Božanić.

Gondola Foto: Slavica Panić/Nova.rs

Plan je da u narednom periodu gondola, od međustanice, dobije još jedan krak ka Čigoti ali je prioritet da se pre svega postojeća trasa obogati sadržajima koji će fokus staviti i nanajmlađe posetioce i njihov bezbedan boravak u prirodi.

Ono što još treba reći jeste da je zlatiborska gondola, ono što je bilo predviđeno za deset, ostvarila već u prvoj godini rada. Računica se ne može, kako kaže direktorka, meriti dinar za dinar ali se jasno vidi u širem napretku razvoja turističkih potencijala. Gondola je zbog svoje dužina, Zlatibor stavila na svetku mapu. Pored interesovanja turista poraslo je i interesovanje investitora, cene nekretnina takođe, kvalitetom usluga je unapređen turizam pa je veliki broj indirektnih pokazatelja koji su potvrdili isplativost investicije u koju je opština Čajetina, iz svojih sredstava, uložila 13,5 miliona evra. Postala je samoodrživa, ali i kadra da u budućnosti, iz svojih sredstava, finansira sve svoje dalje dodatne sadržaje.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar