Trupa Akrama Kana: On traži emocije i posvećenost, a ne savršenost

Kultura 30. sep. 202113:30 > 01. okt. 2021 07:47
Podeli:
Mithili Prakas Foto: Nenad Mihajlović/Nova.rs

Emocija i posvećenost su ono što Akram Kan najviše traži. Ne mora da sve to bude tehnički savršeno i uigrano, koliko da se mi dajemo i posvetimo onome što igramo, kaže igračica trupe Akrama Kana Mihtili Prakaš za Nova.rs.

Čuvena Kompanija Akrama Kana iz Londona stigla je u Srbiju, pred gostovanje predstave „Nadmudrivanje đavola“ sutra na sceni Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu.
Na atraktivnom Salašu 137 u okolini Novog Sada, čitav organizacioni tim, bez vođe trupe, svetskog koreografa Akrama Kana, podelila je svoja dragocena iskustva u radu sa velikim umetnikom i izazovima koje nosi ovaj višeslojni projekat, piše Tanjug.

Igrači u predstavi Nadmudrivanje Foto: Nenad Mihajlović/Nova.rs

Direktor i osnivač Beogradskog festivala igre Aja Jung bila je domaćin ovog susreta, jer se predstava „Nadmudrivanje đavola“ nalazi u selekciji aktuelnog 18. izdanja ove značajne umetničke manifestacije.

Igračica Mihtili Prakaš iz Los Anđelesa, indijskog porekla, tumači jednu od glavnih uloga u ovom komadu koji se pripremao u Londonu, a čija je premijera bila 2019. u Štutgartu. Mihtili kaže za Nova.rs da od kada je predstava prvi put izvedena, da su nastupali u preko 15 gradova, najviše u Francuskoj, Belgiji, Grčkoj, Australiji i Nemačkoj.

– Kako je krenuo kovid, svi nastupi su odloženi, do sada nismo imali priliku da imamo američku turneju. Kako se situacija poboljšala, turneje su se vratile, bili smo u Holandiji, Beču, Atini i sada smo u Novom Sadu – dodaje Prakaš.

Mithili Prakas Foto: Nenad Mihajlović/Nova.rs

Ona kaže da je ovaj komad specifičan jer se prvi put dešava da su igrači ti koji stvaraju delo.

– Kada je Akram Kan video nas šestoro u studiju, rekao je: “Da, želim baš vas šestoro”. Nije imao konkretnu koreografiju na umu, već je gledao šta će iz nas da izađe. Svako od nas je dao određen pečat koreografiji i svako od nas je doprineo da to na kraju bude jedna celina. Svaka vežba je počinjala sa jedno sat vremena naše priče, o temama u svetu i raznim drugim stvarima, I na osnovu toga smo se sve više i više povezivali. Emocija i posvećenost su ono što Akram Kan najviše traži. Ne mora da sve to bude tehnički savršeno i uigrano, koliko da se mi dajemo i posvetimo onome što igramo – kaže Prakaš za Nova.rs.

Veliki Akram Kan je stvarao značajna dela sa Nacionalnim baletom Kine, sarađivao glumicom Žilijet Binoš, pop pevačicom Kajli Minog, piscem Hanifom Kurejšijem i kompozitorom Stivom Rajhom, stvorio ceremoniju otvaranja Olimpijskih igara u Londonu 2012, radio sa Engleskim nacionalnim baletom, gde je imao trijumfe sa komadom “Prašina”, i baletom “Žizela”.

Akram Kan Foto: Ramil Sitdikov / Sputnik / Profimedia

Bonus video: Iva Ilinčić: Uloga Štefice Cvek mi je najzahtevnija i najteza do sada

Komentari

Vaš komentar