Aja Jung: Beograd više nema salu za zahtevne svetske produkcije

Kultura 03. sep. 202120:01 > 20:02
Podeli:
Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

Jesenji deo 18. Beogradskog festivala igre počeće 8. septembra u Ateljeu 212, u 20 časova, nastupom kompanije Magi Maren iz Liona.

Do 12. oktobra publika će na različitim lokacijama u Beogradu i Novom Sadu moći da vidi nastupe šest trupa iz Liona, Frankfurta, Los Anđelesa, Majnca, Barselone i Londona.

– Program smo podelili u hodu, jer neke trupe nisu mogle da stignu na proleće. Među njima je i Kompanija Akrama Kana, koji umesto u Beogradu, prvi put gledamo u Novom Sadu. Žalimo što Beograd više nema salu za zahtevnije ili veće produkcije savremene igre. Na primer, Drezden Frankfurt kompaniju igre čekamo od 2019, a od tada smo imali barem deset izmena datuma. U međuvremenu je nestao Sava Centar – kaže Aja Jung, direktorka Beogradskog festivala igre.

Aja Jung Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

– Na žalost, vraćanje ulaznica je bilo veliko organizaciono i ekonomsko opterećenje za naš festival. Način na koji su se firme ugasile i upalile, primer je jezivog poslovanja i još goreg ophođenja prema dugogodišnjim saradnicima, ali to je posebna priča o nama –  rekla je Aja Jung, najavljujući program festivala.

Aja Jung se takođe osvrnula na epidemiološku situaciju i nepostojanje jasnih instrukcija za gledaoce.

– Žao mi je što u ovom trenutku nemamo jasne instrukcije za gledaoce kada su u pitanju epidemiološke mere. Planovi u našim pozorištima se prave usput, a ne unapred. U evropskim teatrima, pravila su ustanovljena za septembar još u maju. Da li će se kapaciteti povećavati ili smanjivati, da li će se tražiti testovi, kodovi, potvrde… To još niko ne zna – zajključuje ona.

Program festivala:

8. septembar, 20h |Atelje 212
Kompanija Magi Maren, Lion

maguymarin Foto: Promo/Beogradski festival igre

Jedna od najistaknutijih figura francuske savremene scene, slavna Magi Maren vraća se na Beogradski festival igre sa delom ”Okruženje”. U pitanju je komad koji londonski Gardijan svrstava među svega nekoliko koreografskih radova koji su obeležili prvu četvrtinu XXI veka. U predstavi, autorka razvija slike o ljudskosti. Izvođači su u pokretu kako bi dokazali nasušnu potrebu postojanja, okruženosti prirodom, životinjama, svih bića i vrsta koje čine planetu savršenom… Sa druge strane, nameće se slika uništavanja sveta, procesa kojim čovek neumorno rukovodi hodajući bahato po  zemlji.

24. i 25. septembar, 20h| Opera Madlenianum
Drezden Frankfurt kompanija igre

Foto: Promo/Beogradski festival igre

(napomena: prvi termin je rezervisan isključivo za publiku koja ima karte iz Sava Centra, iz 2019. ili 2020. godine)

Inspirisan vrhunskim igračima Drezden Frankfurt kompanije igre, Jakopo Godani priprema spektakl za pamćenje. U pitanju je sasvim nova verzija izuzetnog komada “Alter Ego”. Predstava je nekoliko puta odlagana zbog strogih epidemioloških protokola, ali je svakako dokazala da je Godani miljenik festivalske publike, koji je zasluženo poneo iz Srbije Nagradu „Jovan Ćirilov“.

25. septembar, 20h| Srpsko narodno pozorište
26. septembar,  20h| Opera Madlenianum

BodyTraffic, Los Anđeles

Trupa BodyTraffic iz Los Anđelesa koja je ulaznice za svoje nastupe rasprodala još 2019. godine, donosi dela tri izuzetna I veoma različita koreografa. “Prašina” tumači sile koje pokreću savremeno društvo, kroz snažan pokret i muziku slavnog Izraelca Hofeša Šehtera. “Milion glasova” u koreografiji Metjua Ninena je komad inspirisan opusom Pegi Li. Njena muzika je svojevrsan odgovor na političke prilike njenog vremena, koji podseća da i tokom teških perioda, život vredi uživanja. “Pucanje” mlade koreografkinje Mikaele Tejlor je izuzetno delo koje slavi pokret.

1. oktobar, 20h| Srpsko narodno pozorište

Kompanija Akrama Kana, London

Foto: Promo/Beogradski festival igre

„Nadmudrivanje đavola“ je delo inspirisano fragmentima 12 slomljenih glinenih ploča koje zajedno čine jedno od najstarijih velikih književnih dela, drevni sumerski Ep o Gilgamešu. Novi komad Akrama Kana otelotvoruje nasilno poglavlje u životu mladog Gilgameša, koga se Gilgameš priseća i tumači u poznim godinama, pred smrt. Kritičar francuskog lista Le Croix kaže: “ovo je majstorsko delo, predstava izuzetne dubine čiji snažni eho odzvanja savremenošću. Između meteža i magije, na publiku se moćno prenose pouke. Izvrsan pripovedač, vođa – kroz proces zahtevnog rituala, Kan naz poziva da izazovemo razornog đavola, skrivenog u najmračnijim delovima našeg bića!”

7. oktobar, 20h|Opera Madlenianum

Grupa senjor Serana, Barselona

Banane. Svima na dohvat ruke, nedužne, slatke, živahne, jeftine… Daleke 1890. godine niko na Zapadu nije video, a još manje pojeo bananu. 1920. godine, banana već zauzima kraljevsku poziciju u prodavnicama. Industrija banana i njeni pioniri, savršen su primer savremenog kapitalističkog sistema i načina na koji on funkcioniše. Istorija kapitalizma i banana je prikazana u komadu “Kraljevstvo” onako kako je niko ranije nije predstavio… Grupa gospodina Serana je trupa iz Barselone, koja je već imala prilike da oduševi beogradsku publiku. Svojim čudnim izborom tema i kreacijom koja ujedinjuje performans, tekst, video i zvuk, oni su apsolutno osveženje na pozorišnoj sceni, dok ih španski El Pais naziva “majstorima simulacije nad simulacijom”

12. oktobar, 20h| Jugoslovensko dramsko pozorište

TanzMainz, Majnc

Foto: Promo/Beogradski festival igre

Iako Šaron Ejal kaže da je “Lanac duše” komad o ljubavi i čežnji, ne treba očekivati previše romantike. Umesto toga, pokreti su životinjski i sirovi, a uzavrela grupa se kreće u vrhunskoj disciplini i ritmičkom jedinstvu. Što duže traje sklad, sve više vremena moramo da uložimo u traženje razlika među igračima, te njihovih stvarnih namera. Iz istih stvari se vidi koliko smo drugačiji. U kontrastu između grupe i pojedinca, Ejalova pokazuje svoju naklonost prema apsolutnoj jedinstvenosti svakog pojedinca. Iako TanzMainz prvi put gostuje u Beogradu, festivalska publika dobro poznaje opus Šaron Ejal, koja je jedna od laureata Nagrade „Jovan Ćirilov, kaže se u saopštenju organizatora.

Kupovinom ulaznica sa Visa karticom preko sajta BFI, gledaoci ostvaruju 20 posto popusta. Karte će moći da se kupe i na biletarnicama pozorišta.

Komentari

Vaš komentar