Balet Džez Montrael, Foto: Beogradski festival igre

Pod sloganom „Čista senzacija“, 17. Beogradski festival igre (BFI) će od 21. marta do 12. aprila u Beogradu i Novom Sadu predstaviti 17 kompanija umetničke igre iz 12 zemalja, sa 23 koreografska komada.

Trupe stižu iz Francuske, Belgije, Italije, Španije, Nemačke, SAD, Izraela, Kanade, Holandije, Argentine, Hrvatske i Brazila, a festivalu prethodi nastup zvezda Njujork Siti baleta u Budimpešti (11. marta), Novom Sadu (13.marta) i Beogradu (14.marta).

Na otvaranju festivala, 21. marta u Sava Centru, Drezden Frankfurt kompanija igre predstaviće rad koji je koreograf Jakopo Godani, peti laureat nagrade “Jovan Ćirilov”, inspirisan vrhunskim igračima trupe i umetnicima koje je upoznao u Beogradu, posebno kreirao za beogradsku publiku.

Dan kasnije u Ateljeu 212 gostuje Kompanija 111 iz Tuluza sa neobičnom igračicom i koreografkinjom Šantalom Šivalingapom koja igra na pepelu, a svoju igru utemeljila je na prikazima i filozofiji boga Šive i indijskom Kučipudi stilu.

Kompanija Jakoba Alboma iz Amsterdama 23. i 24. mart u Operi i teatru Madlenianum izvešće komad “Životni prostor”, inspirisan opusom glumca i reditelja Bastera Kitona, zvezde nemih filmova.

Srpsko narodno pozorište će 24. marta, a Madlenianum 25. marta ugostiti trupu “BodyTraffic” iz Los Anđelesa sa delima “Prašina” Hofeša Šehtera, “(Ne)stvarni umovi” Fernarda Hernarda Magadana i “Skrivene igre: Poglavlje 1” Antona Lakia.

Zanimljiv spoj umetničke igre, sporta, nesvakidašnjeg humora, akrobatike i seksualnosti čini predstavu “Un Poyo Rojo”, po kojoj je mlada argentinska trupa dobila i svoje ime i koja je na programu BFI 25. marta u Srpskom narodnom pozorištu i 26. marta u Beogradskom dramskom pozorištu.

“Fuga”,zajednički rad koreografkinje Inbal Pinto i kompozitorke Maje Belsicman, pokušaj rekonstrukcije prethodnih života, prohujalih događaja, izumrlih svetova i nestalih likova, srpska publika će gledati 28. marta u Beogradskom dramskom pozorištu u produkciji Kompanije Inbal Pinto iz Tel Aviva.

“Pasionarija” Markosa Moroa i njegove trupe La Veronal iz Madrida na repertoaru BFI je 31. marta u Madlenianumu, a reč je o predstavi koja otvara pitanja (ne)ljudskih emocija ka kojima svet stremi i nametnutom bljesku ideje o napretku.

U Beogradsko dramsko pozorište 1. aprila stuže trupa “Voetvolk”, iz Antverpena sa komadom “Biće sve gore i gore i gore, prijatelju” slavne igračice Lizbet Gruve koja svojom igrom prenosi trans jedne političke besede.
Ansambl Baleta Hrvatskog narodnog kazališta iz Rijeke izvešće 2. aprila u Narodnom pozorištu koreografiju “Čipka” Maše Kolar koja inspiraciju traži u tradiciji i folkloru regiona, dok Kompanija Ervea Kubija iz Kana 3. aprila gostuje u Ateljeu 212 sa komadom “Varvarske noći” za 15 izuzetnih muških igrača i pričom o mediteranskom zalivu.

 

Kompanija Erve Kubija, Foto: Beogradski festival igre/Pierangela Flisi

Beogradski festival igre prvi put će predstaviti brodvejske zvezde i to igrače koji su nenadmašni u svojim cipelama za stepovanje, Džejsona Samjuelsa Smita i “Divine Rhytam Productions”, 4. aprila u Beogradskom dramskom pozorištu i 5. aprila u Srpskom narodnom pozorište.

“Avgust”, komad koji je Alesandru Šjaroniju doneo Zlatnog lava u Veneciji 2019. godine, srpska publika će moći da pogleda 5. aprila u Ateljeu 212, a u pitanju je priča o potrebi da se bude voljen, bezuslovno.
Dva dana kasnije u Bitef teatru predstaviće se Šaj Kubler sa svojim trupom “Radical System Art” iz Vankuvera i komadom „Telemetrija“, a 8. aprila u Atelje 212 nastupa brazilska Kompanija Lije Rodrigeš, koja važi za jedan od najhrabrijih glasova savremene igre i pred beogradsku publiku donosi delo ”Furija”.

Kompanija Lije Rodrigeš, Foto: Beogradski festival igre

Neoklasična skulptura “Tri gracije”, koju je Antonio Kanova stvarao između 1812. i 1817. godine i koja je postala univerzalna oznaka lepote, poslužila je kao inspiracija Silviji Gribaudi za komad “Gracije” koji će ansambl njene kompanije iz Venecije izvesti 9. aprila u Ateljeu 212.

Za 11. april u istom pozorištu najavljen je nastup Olivijea Diboe koji potresa francusku scenu svojim radikalnim koreografskim postavkama, a Beogradski festival igre zatvoriće 12. aprila u Sava Centru Balet džez Montreal predstavom “Igraj sa mnom”, koja je svojevrsni omaž slavnom pesniku i kantautoru Leonardu Koenu.