„Animacija nije samo za decu“, rekao je jednom Pol Makartni na sceni dodele nagrada. „Takođe je za odrasle koji uzimaju drogu. Oprez je u vezi sa animiranim programom kratkih filmova nominovanih za Oskara za 2022. godinu, iako je zvezda „Žute podmornice” verovatno zamišljala zabavnije od onoga što bi lekar propisao za ove filmove koji izazivaju anksioznost o slamanju srca, ozlojeđenosti, mučenju i očaju.
„Bestia“, Huga Kovarubijasa, je brutalni i lepo izveden deo osvete čileanki Ingrid Olderok, majoru paravojnih snaga koja je, prema rečima preživelih, dresirala pse da seksualno zlostavljaju protivnike diktatora Augusta Pinočea. Kovarubiasov film prati Olderok i njenog nemačkog ovčara u njenim noćnim morama, otkrivajući je kao ljusku koja se krije ispod keramičke maske stisnutih usana. Obratite pažnju na pukotinu na slepoočnici skoro bezizražajnog lica Olderok – podsećanje
na pokušaj atentata iz 1981.
Ruski ilustrator Anton Djakov jasno se divi „Rokiju“. Poster dobitnika Oskara Silvestera Stalonea ubacuje se u okvir Djakovljevog „Boxballet-a“, jednostavne, gorko-slatke priče o bokseru na kraju karijere, koji je zaljubljen u plesačicu iz „Labudovog jezera“ pod palcem predatorskog muškog reditelja.
U ovoj ekspresionističkoj basni, gmizavci imaju kandže, udovi se protežu kao rezanci jezika, a potencijalne zaljubljene ptice moraju da se zadovolje sa mnogo manje od sedam sjajnih nastavaka.
Strastven pušač na početku nemirnog omamljivača Alberta Mielga „The Vindshield Viper” liči na samog umetnika, vizuelnog konsultanta na „Spider-Man: Into the Spider-Verse” čiji tragovi boja i zapanjujuća upotreba svetla ga postavljaju kao jednog vodećih umetnika koji dizajniraju budućnost digitalne animacije. „Šta je ljubav?“ pita čovek. Kao odgovor, film juri kroz cinične vinjete razbacane po celom svetu, a u jednom slučaju i po satelitu iznad njega.
Skoro 35 godina, Džoana Kvin je olovkom crtala avanture Beril, razularene britanske fabričke radnice koja ovde otkriva da je oduvek zamišljala sebe kao umetnicu. „Affairs of the Art“ otkriva da je Beril potpuno gola i da se slika u plavo. Ali u centru pažnje je Berilino jezivo detinjstvo i niz mrtvih kućnih ljubimaca. Kao melem, Aardman Animations nudi „Robin Robin“, jedini crtani film pogodan za porodice. Ova muzička ludorija slavi ptičicu koja je ostala bez roditelja i koja mora da nauči da koristi svoja krila. To je saharinska pahuljica – i prognozeri Oskara ga uzimaju kao svog favorita.
Bonus video – Marko Louis: Želja mi je da radim filmsku muziku