Foto: Jakov Simović

Prvo izvođenje komada "Pre nego što počnemo" reditelja Juga Đorđevića i dramaturškinje Tijane Grumić, zakazano je za ponedeljak, 11. mart u 20 časova na sceni Hartefakt Kuće u Beogradu.

Jug Đorđević se nakon velikog uspeha „Uspavanke za Aleksiju Rajčić“ u Narodnom pozorištu u Beogradu, te premijere Molijerovog „Mizantropa“ u Beogradskom dramskom pozorištu, upustio u rad na autorskom projektu inspirisanom njegovim slučajnim susretom sa jednim taksi vozačem.

Jug Đorđević Foto: Jakov Simović

U fokusu drame je dilema autora da li umetnik ima pravo da govori o sistemskim, društvenim i individualnim oblicima diskriminacije i stigmatizacije marginalizovanih grupa u našem društvu, uprkos tome što sam ne pripada tim grupama. Kroz širi tematski okvir, vešto se prelama lična priča glavnog lika koja na dirljiv način prikazuje pitanje njegovog rodnog identiteta.

“U slučaju ovog projekta, shvatili smo da se moramo njime baviti i pre njegovog formalnog početka, odnosno da moramo preispitati i naše lične autorske pozicije i odgovornosti koje imamo prema temi. Ako želimo da se bavimo temama koje polarizuju, da se bavimo pitanjima zastupljenosti, reprezentacije, umetničke eksploatacije i manipulacije, moramo postaviti i pitanje koje su granice, ima li ih uopšte i kada je vreme da, pre nego što počnemo, prvo sednemo i svi kolektivno popričamo, istakao je Đorđević.

„Pre nego što počnemo“ je predstava koja na hrabar i inovativan način pristupa temama o kojima se nedovoljno govori i koje su nedovoljno obrađene u našem teatru.

Foto: Jakov Simović

U predstavi igraju Ema Muratović i Matija Stefanović koji zapravo tumače likove dramaturškinje
Tijane Grumić i reditelja Juga Đorđevića osvrćući se sve vreme na proces nastanka i stvaranja ove predstave kao i dileme njenih autora. Pored njih u predstavi se pojavljuje i koreograf i plesač Aleksander Zain.

“Pozorište je oduvek bilo prostor susreta, dijaloga i razmene mišljenja, a verujem da je ono istovremeno i prostor preispitivanja i kritikovanja stvarnosti u kojoj živimo, ali i prostor maštanja o nekoj boljoj i pravednijoj stvarnosti, boljem i pravednijem društvu. Želeli smo da pozorište iskoristimo kako bi se u njemu čuli i oni glasovi koje sa scene inače ne možemo da čujemo.” zabeležila je Tijana Grumić.

Bonus video: Vanja Ejdus o nagradi za najbolje glumačko ostvarenje u predstavi „Uspavanka za Aleksiju Rajčić“

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar