Foto: Promo/ Beogradska filharmonija

Tim projektnog studija Amanda Levete Architects (AL_A) iz Londona pobednik je međunarodnog konkursa za arhitektonsko idejno rešenje buduće koncertne dvorane Beogradske filharmonije na Novom Beogradu u Bloku 13, saopšteno je iz Filharmonije.

Predviđeno je da koncertna dvorana Beogradske filharmonije bude smeštena tik pored Palate Srbija. Projekat uključuje prostorija za izvođenje, održavanje proba i kreativni rad, kao i simfonijsku koncertnu salu sa 1.600 mesta.

Foto: Promo/ Beogradska filharmonija

Podsetimo, Program Ujedinjenih nacija za razvoj je prošle godine raspisao međunarodni konkurs za dizajn namenjen najpoznatijim svetskim arhitektonskim firmama. Pristiglo je, kako se precizira u saopštenju Beogradske filharmonije, 37 prijava iz 15 zemalja, a osam kandidata je prešlo u sledeću fazu. U finalnoj fazi konkursa, međunarodni žiri (sastavljen od arhitekata, stručnjaka za koncertne dvorane i konkurse, kao i od predstavnika Vlade, Ministarstva kulture i informisanja, Grada Beograda i Beogradske filharmonije) ocenjivao je šest predloga, koji će uskoro biti dostupni uskoro na sajtu UNDP Srbija.

– Oduševljeni smo rešenjem studija AL_A, dizajnom koji ne samo da slavi jedinstvenost našeg orkestra, već i pruža pristupačno, posebno i atraktivno mesto za društvena okupljanja u glavnom gradu Srbije koje slavi stil života Beograda kao evropske metropole i novi dom Beogradske filharmonije kakav zaslužuje – kazao je Darko Krstić, v.d. direktora Beogradske filharmonije, dok je direktorka AL_A Amanda Levit istakla kako „veličanstveno okruženje parka Ušće, na obalama reke Dunav, šalje moćnu poruku o preobraženju i ponovnom vraćanju prirodi naših gradova“, preciziravši:

– Koncertna sala će biti izraz skladnosti između prirode, arhitekture i muzike, na stožernoj tački u Evropi gde se susreću Istok i Zapad. To će biti mesto gde će se ljudi iz svih krajeva i kultura, svih uzrasta i veština, okupljati kako bi uživali u muzici svih žanrova.

Foto: Promo/ Beogradska filharmonija

Predsednica Vlade Srbije u tehničkom mandatu Ana Brnabić izjavila je da je koncertna dvorana Beogradske filharmonije „trenutno najveći infrastrukturni projekat u oblasti kulture u Srbiji i u regionu, i jedan od najvećih u Evropi“.

– Ova dvorana zasigurno će postati nova znamenitost Beograda i privući će nove posetioce u našu zemlju, ali i svojim bogatim kulturnim programom doprineti boljem kvalitetu životu svih naših građana. Verujem da će ovo postati još jedno čvorište za stvaranje kontakata i razmenu znanja, kreativnih ideja i iskustava kako domaćih tako i stranih umetnika.

Foto: Promo/ Beogradska filharmonija

Studio, koji je laureat konkursa, osnovala je arhitekta Amanda Levit, dobitnica britanske nagrade RIBA Sterling, među čijim su projektima novi ulaz, dvorište i galerija za londonski Muzej Viktorija i Albert i lisabonski Muzej umetnosti, arhitekture i tehnologije.

Predviđeno je da AL_A predvodi međunarodni tim koji uključuje pejzažne projektante firme Van Dyke Landscape Architects, Inc, inženjere portugalske firme „AFA Consult“ i lokalne arhitekte Beogradskog studija Zabriskie, dok Arup nastavlja ulogu u domenu akustičnog dizajna, a prvi sledeći korak jeste izrada tehničke dokumentacije, koja je podeljena u tri faze.

Foto: Promo/ Beogradska filharmonija

Levitova je, između ostalog, ovako obrazložila koncept koncertne dvorane Beogradske filharmonije:

– Sastoji se od četiri glavne prostorne celine – velike dvorane za koncerte, sale za recitale, kreativnog centra i podijuma – svaki sa drugačijim karakterom, slaveći različite muzičke žanrove, privlačući različitu publiku i podstičući različite aktivnosti. Ove četiri prostorne celine okružuju društveni prostor koji čini srce Koncertne dvorane Beogradske filharmonije, sa zajedničkim pomoćnim prostorijama smeštenim ispod novostvorenog gradskog trga. Kroz ovako uređen prostor stvaramo zgradu bez prednje i zadnje strane, što rezultira jednom arhitektonskom panoramom. Zgrada i novi unutrašnji zajednički društveni prostor okupljaju se pod nadstrešnicom koja se prostire na svakom mestu, meko se oslanjajući između njih. Kroz ovu ekspresivnu formu zgrada govori o kretanju muzike. Materijalnost ovog pokrova stvoriće efekat talasanja koji odražava šarene vode reke Dunav, odražavajući pejzaž koji se menja sa promenom godišnjih doba i nagoveštavajući jedan novi spomenik kulture.

Bonus video: Glas, dirka, bas

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare