Neplanirano se dogodilo da nam prvi dan snimanja bude baš na dan kada je Merilin umrla. Snimali smo u domu gde je živela sa majkom. Bili smo u sobi gde je umrla. Njen duh i prisutnost se osećala svuda oko nas. Verovala sam da je jako blizu. U našem radu je bilo toliko poštovanja prema njoj da sam sigurna da je odobravala sve što radimo. Osećali smo to u vazduhu, rekla je Ana de Armas glavna glumica filma "Plavuša" o Merilin Monro na današnjoj konferenciji u Veneciji.
Najiščekivaniji film ove godine „Plavuša“ o Merilin Monro imaće svetsku premijeru večeras na Venecijanskom festivalu, a tim povodom na konferenciji za medije govorili su reditelj Endrju Dominik, glavna glumica Ana de Armas, glumac Adrijan Brodi i glumica Džulijana Nikolson.
Ostvarenje, rađeno prema istoimenom bestseleru autorke Džojs Кerol Outs iz 2000. godine, prikazuje život Merilin Monro, od njenog nestabilnog detinjstva kao Norme Džin, preko uspona, do slave, romantičnih zapleta, kao i bola i emotivnih rastrojstava unutar holivudske ikone. Film, prema rečima autorske ekipe, prikazuje rascep između onoga što znamo o Merilin i „sve tragičnosti u njoj kada se ugase kamere“.
Reditelj Endrju Dominik u filmu postavlja pitanje da li je moguće videti svet izvan naših trauma, izvan naših strahova i želja? A, ako ste predmet želje, da li svet vidi vas ili sopstvene projektovane potrebe?
Merilin Monro je jednom rekla: „Kada si poznat, uvek nalećeš na nesvesnost ljudi. Kako se neželjeno dete nosi sa time da postane najtraženija žena na svetu? Da li je potrebno da se podeli na pola? Okrenite blistavu sliku prema svetu, dok se neželjeno ja guši u sebi. I zar sam bioskop nije mašina za želju? Jesmo li je nekako ubili gledanjem?“
– Ona sada postoji, kao prašina zvezde koja je eksplodirala, kao hiljade slika koje lebde u našoj kolektivnoj nesvesti, u filmovima, na fotografijama, na zidovima, u reklamama, sa strane kombija sa klima uređajima i – kao zvezda – njeno svetlo još uvek putuje ka nama, iako je i sama odavno ugašena – objašnjava Dominik.
S obzirom da ostvarenje prati tragičnu priču Norme Džin, Ana de Armas upitana je na koji način je pronalazila balans između nje i Merilin i da li ih je doživljavala kao dve odvojene ličnosti.
– Kroz celokupan film vi pratite priču Norme Džin, ali je Merilin sve vreme prisutna. Na momente ona osvaja. Jedna drugu dopunjuju i jedna drugoj su neophodne. Toliko mi je teško sada da govorim o njima odvojeno jer sam sa obe toliko emotivno povezana. One su ista osoba, ali mi je isto tako bilo važno da ih osećam kao dve ličnosti – objasnila je glumica.
Slavni Adrijan Brodi koji tumači čuvenog dramaturga Artura Milera, upatan je o važnosti ovog filma i uopšte pričanja priče o Merilin Monro.
– Ovo je tako hrabar, esencijalan film iz toliko razloga. Uvek sam bio slab na Merilin i njen život. Važno je istaći da je sve to što znamo, sva ta slava, poštovanje javnosti, tračevi, uspeh, daleko od toga ko je ona bila zaista. Merilin je želela da je cene i poštuju zbog njenog rada, a ne samo fizičkog izgleda. Mnogi glumci se osećaju tako, u diskonekciji sa svetom. Njena unutrašnja borba i neizmerna tuga nikada je nisu napuštale – kazao je Brodi i dodao da je prava privilegija biti deo priče koja zadire duboko u dušu Merilin Monro.
Upravo rad na njenoj duši, emocijama i unutrašnjim borbama, Ana de Armas navodi kao najizazovnije, ali i najdragocenije.
– Bio je ovo zaista dug proces. Želeli smo da sa puno pažnje i poštovanja pristupimo njenom liku i delu. Najvažniji su nam bili trenuci o kojima smo, uistinu, malo znali, a to su oni intimni momenti kada se ugase kamere. Tu sam je pronalazila i povezivala se sa tom ženom od krvi i mesa. Osećala sam njenu bol, traumu i najvažnije mi je bilo da na kraju iskažem njenu istinu – kazala je glumica.
Reditelj je govorio i o tome kao je jedan važan deo filma posvećen Merilinom tragičnom detinjstvu, majci koja ju je dala na usvajanje i hraniteljskim porodicama, ali i njenim kasnijim pobačajima.
– Merilin Monro je bila neželjeno dete. S jedne strane želela je bebu kako bi se spasila svog traumatičnog detinjstva, s druge strane ona u svom iskustvu nije imala svest o porodici i tome kako je biti majka. Njena majka je bila mentalno bolesna osoba, često je bila agresivna. Dobiti dete bilo je za nju spasenje ali i prokletstvo – rekao je reditelj.
Govoreći o odabiru Ane de Armas, Dominik ističe da je to bila „ljubav na prvi pogled i da je znao da ona to može – da je ona ta.“
– Od početka sam svesna kolika je odgovornost na meni i koliko mi je poverenja dato. Znala sam da ću morati da se potpuno predam tome. Znala sam da ću biti povređena, da ću biti na dnu, da ću živeti tu tugu i bol i rado sam sve to prihvatala. Nisam želela toga da se otrgnem, niti zaštitim. Nisam želela da me napusti – kroz suze govorila je De Armas.
Priznala je da njena priča pomalo deluje mistično, ali mnoge stvari bile su „magične“.
– Neplanirano se dogodilo da nam prvi dan snimanja bude baš na dan kada je Merilin umrla. Snimali smo u domu gde je živela sa majkom. Bili smo u sobi gde je umrla. Njen duh i prisutnost se osećala svuda oko nas. Verovala sam da je jako blizu. U našem radu je bilo toliko poštovanja prema njoj da sam sigurna da je odobravala sve što radimo. Osećali smo to u vazduhu. Sve vreme sam samo o njoj pričala, sanjala je, nije me napuštala ni na trenutak, ali ni ja nju nisam puštala, niti ću. Ovo je film koji mi je zauvek promenio život – jedva je izgovorila do kraja rečenicu Ana de Armas.
Bonus video: 60 godina od smrti Merilin Monro – Simbol jedne epohe i večna misterija